Lijf & Lijn alle pijlers

Geen koelkast, wat eten na training?

17-03-2018 11:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De planning is om in mei een reis te maken met twee vrienden waarbij voor ons de nadruk ligt op sport.
We hebben dan waarschijnlijk geen koelkast tot onze beschikking, maar zullen wel veel aan
krachttraining doen. Hier in NL eet ik zelf vaak Griekse yoghurt of Skyr na de training om genoeg eiwitten
binnen te krijgen. Iemand ervaring hiermee? Hoe zouden we toch voldoende eiwitten binnen kunnen
krijgen zonder vlees en zuivel?

Ben benieuwd!
Handje noten.
Alle reacties Link kopieren
1. Eiwitten uit groente

Wist je dat groente een hele goede bron is van eiwitten? De meeste mensen realiseren zich dat niet. Ik geef je hier wat voorbeelden met een indicatie van de hoeveelheid eiwitten die je lichaam uit groente haalt:

1 avocado – 4 gram eiwit
250 gram broccoli – 5 gram eiwit
200 gram gekookte spinazie – 5 gram eiwit
200 gram zoete aardappel – 5 gram eiwit
(Ter vergelijking: 100 gram kip – 23 gram eiwit)
Lees ook: “Hoe kun je je lichaam detoxen op een natuurlijke manier?”
Lees ook: “Hoe verdubbel je je energie en verbrand je meer buikvet?”

2. Eiwitten uit bonen en peulvruchten

Bonen en peulvruchten zijn een superbron van eiwitten. Niet iedereen kan bonen en peulvruchten goed verdragen. Als je last krijgt van je darmen haal je eiwitten dan uit de andere categorieën.

Dit zijn wat voorbeelden van de hoeveelheid eiwitten die je uit bonen en peulvruchten haalt:

100 gram gekookte linzen – 10 gram eiwit
100 gram hummus – 6 gram eiwit
100 gram kidney bonen – 7 gram eiwit
100 gram tempé (gefermenteerde sojabonen) – 12 gram eiwit
3. Eiwitten uit noten en zaden

Noten en zaden zijn een prima bron van eiwitten. Als je gevoelige darmen hebt zorg dan dat je de noten eerst 12 uur weekt in koud water en dan afspoelt. Ik geef je hier wat voorbeelden van eiwitten uit noten en zaden:

50 gram walnoten – 7 gram eiwit
50 gram pistachenoten – 10 gram eiwit
50 gram amandelen – 10 gram eiwit
1 glas amandelmelk – 2 gram eiwit
1 eetlepel chiazaad – 3 gram eiwit
1 eetlepel hennepzaad – 6 gram eiwit
Lees ook: “Word je dik van noten? En hoeveel mag je ervan nemen?”
Lees ook: “Kan ik pindakaas eten als ik wil afvallen?”

4. Eiwitten uit quinoa, amaranth, havermout

In de Clean Eating Lifestyle passen geen graanproducten zoals volkorenbrood en pasta, maar wel quinoa, amaranth en havermout. Het zijn in de eerste plaats goede koolhydraatbronnen en daarnaast bevatten ze ook veel eiwitten:

1 portie (60 gram) quinoa of amaranth, gekookt – 10 gram eiwit
1 portie (60 gram) havermout, gekookt – 6 gram eiwit
[Video] Zo maak je het chocolade havermout ontbijt

5. Eiwitten uit plantaardige proteïne poeder

Plantaardige proteïnepoeder is een goed supplement voor je eiwitten, bijvoorbeeld na een krachttraining. Neem een maatschepje proteïnepoeder en meng dit met water of ongezoete amandelmelk. Zelf voeg ik ook nog een eetlepel rauwe cacao toe, heerlijk! Een goede plantaardige proteïnepoeder is de Bio Hennep Proteïnepoeder van Mattison, verkrijgbaar bij de Vitaminstore. Kijk uit met dieet-eiwitpoeders, die zitten vaak boordevol kunstmatige suikers.

Bio Hennep Proteïnepoeder van Mattison, 2 maatschepjes – 17 gram eiwit
Deze hennep proteïne is ook rijk aan omega-3.

Lees ook: “Welke proteïnepoeders passen bij Clean Eating?”
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://drogespieren.nl/spiermassa/eiwi ... f-vis-zijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eiwitshakepoeder meenemen.
Droge worst hoef je ook niet gekoeld te bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang moet het buiten de koelkast blijven dan? Bakje kwark is toch zo leeg zou je zeggen En waarom geen vlees? Ga je naar the midle of nowhere ofzo Eiwitpoeder is je enige oplossing dan.
Maar vraag me wel af hoe je dat dan doet met water, als je er geen kwark kunt kopen zal water ook wel niet in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://energiekevrouwenacademie.nl/pla ... -top-tien/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kijk eens op zo'n speciale website over voeding.
Kijk vervolgens welke voeding tijdens de reis anders is.
Als je dan voor dat deel weet

Blikjes vis. Makreel is makkelijk mee te nemen. Van tonijn (maar die is niet altijd op een verantwoorde manier gevangen *) zijn kleine blikjes te koop. Genoeg voor 1 persoon. Maar als je met meerderen bent dan kan je grotere blikken meenemen en meer soorten. Kan je ook rekening houden met allerlei wensen/nadelen die buiten dit topic zijn (off-topic). Dus een meer bewuste keuze maken.
Er zijn ook zakjes maar die zijn veel duurder. Er zijn kruiden en smaakstoffen aan toegevoegd. Ik kies zelf liever voor de zuivere vorm.
Noten bevatten veel vet en dat moet je niet overmatig eten.
Bonen zijn ook in blik te koop. Linzen zijn ook gedroogd te koop. Moeten wel lang koken. Bevatten relatief weinig KHD als ik me niet vergis. Dus even controleren.

*) Om eventuele discussie hierover uit de weg te gaan. Ik doel op de porties!

N.B.: Tijdens het typen waren er nog geen reacties. Dus is iedere associatie met andere reactie uitsluiten a.u.b.
Reacties naast mijn reactie mogen, maar tijd voor discussie heb ik niet.
Ik kwam alleen maar even melden dat ik zo blij ben met mijn warme winterschoenen die ik op de valreep toch tegen kwam. :)
Alle reacties Link kopieren
Vegetariërs eten geen vlees, gevogelte of vis, waarvan sommige wel eieren en zuivel eten en anderen niet. Of je zuivel en/ of eieren eet of niet is een persoonlijke keuze. De keuze om één of beide voedingsmiddelen wel te eten kan het makkelijker maken om spieren op te bouwen. Hierdoor bestaat je voeding uit meer eiwitbronnen en meer voedingsstoffen (zoals calcium, vitamine D en cholesterol).

Als je doel is om spieren op te bouwen moet je in gedachten houden dat er bepaalde biochemische en fysiologische eisen voor de opbouw van spieren in het lichaam worden gesteld. Voor iedereen geldt dat er een calorie-overschot gecreëerd dient te worden met voldoende eiwitten. Er zijn veel vegetariërs die te veel koolhydraten en te weinig eiwitten eten. Dit is iets om voorzichtig mee te zijn, omdat teveel snelwerkende koolhydraten ervoor zorgen dat je gewicht niet toeneemt, doordat deze koolhydraten worden omgezet in vet in plaats van in spieren.

Focus op planten eiwitten
Er zijn verschillende opties voor vegetariërs om spieren op te bouwen. Zoals hierboven beschreven verbreedt de keuze om eieren/ zuivelproducten te eten de eiwit keuzes. Wanneer je ervoor kiest deze producten niet te eten is veganistisch eiwit poeder een belangrijke aanvulling. De betere veganistische poeder bestaat uit hoge kwaliteit bruine rijsteiwit, erwt-eiwit of sojaproteïne. Allen bevatten ze voldoende niveaus van spier opbouwende aminozuren. Hierbij is het belangrijk dat wanneer je kiest voor soja dat je een soja-eiwit isolaat op de ingrediëntenlijst hebt staan, omdat het zuiveringsproces dat soja-eiwit isolaat levert ervoor zorgt dat bepaalde stoffen niet kunnen rommelen met je hormoonspiegels.

Voedingsmiddelen zoals noten, bonen en linzen zijn een belangrijke bron van natuurlijke eiwitten. Het is zo dat de eiwitten in noten geen volwaardige eiwitten zijn, omdat ze bepaalde essentiële aminozuren missen (zoals methionine). Dit betekent niet dat noten niet bijdragen aan de eiwitbehoefte, tenzij je de hele dag niets anders zou eten dan noten. De waarheid is dat een eiwitrijk voedingsmiddel niet een compleet spectrum van essentiële aminozuren nodig heeft, omdat je over de hele dag wel aan een compleet pakket eiwitten komt om spieren op te bouwen.

Het is belangrijk om de verhouding koolhydraten en eiwitten in de gaten te houden. Leg de nadruk op het eten van eiwitrijk voedsel zoals: amandelen, cashewnoten, pistachenoten, pinda’s, zwarte bonen, bruine bonen, linzen en kikkererwten. Probeer om daarnaast wat minder rijst, pasta, aardappelen en brood te eten – vooral na het sporten-. Het eten van meer granen en zetmeel zal alleen de inname van koolhydraten en calorieën verhogen, wat er dus voor zorgt dat het percentage eiwitten automatisch daalt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je heen? Hoe warm is het? Hoe dicht zit je bij de winkels.

Pure yoghurt wordt niet zo snel slecht buiten de koelkast.

Anders eieren, worst, etc.

Ook kan je je eten ingraven of in een afgesloten container in het water hangen. Neem een koelbox mee en haal ijs bij de winkel om de spullen droog te houden. Neem een koelbox die je kan aansluiten om de sigarettenaansteker in de auto. En natuurlijk vaker boodschappen doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
n

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven