Lijf & Lijn alle pijlers

Ouders maken zich zorgen

30-07-2018 22:51 99 berichten
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:53
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
wat doe je dan en wat eet je?
Alle reacties Link kopieren
Daarvoor moeten we denk ik iets meer weten...
hoeveel eet je?
Wat weeg je en hoeveel ben je afgevallen?
Hoeveel sport je en welke sport?
Alle reacties Link kopieren
Door iemand objectief mee te laten kijken met je sport en voeding, en naar diens adviezen te luisteren.

Of misschien helpt het al als je samen met hen naar de huisarts gaat, dan kan die objectief beoordelen of het eetgestoord gedrag is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel sport moet je wel goed eten, anders hou je het niet vol.
ik geef mn bek ook maar een douw
X
anoniem_278825 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je ouders wel....
vivapimpelmees schreef:
30-07-2018 23:01
Ik snap je ouders wel....
Ik ook.
Je eet veel te weinig* en je sport teveel.

Ik snap je ouders dus wel.

*Bijvoorbeeld:
Dat je na al dat brood en beschuiten geen zin hebt in koolhydraten 's avonds snap ik nog. Maar waar zijn de eiwitten (vlees / vis / ei / vegi / ...)?
Alleen op groenten kan je niet leven.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet je, aangezien je dit topic aanmaakt, zelf ook wel dat je absoluut te weinig eet, zeker in combinatie met meer dan 2 uur beweging op een dag en je daarmee op weg bent naar een eetstoornis. Je maakt je lichaam hiermee kapot.
X
anoniem_278825 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:03
0.00% gewijzigd
miramiko schreef:
30-07-2018 22:59
Aan eten
Ik ontbijt met kwark fruit en soms musli
Voor lunch eet ik één of twee boterhammen met boter en vaak iets van kaas of ei of allebei. Soms eet is soep met brood.
Als tussendoortje eet is meestal knackbrod of beschuit. Als ik honger heb een boterham.
's Avonds probeer ik het aantal koolhydraten laag te houden en dus vooral veel groente te eten.

Aan sport
's Ochtends wandel ik een half uur.
's Middags doe ik HIIT 20 minuten en fiets ik vaak naar de supermarkt (2x 15 minuten)
's Avonds wandel ik een half uur en sport ik 20 minuten intensief
Ik probeer ook om iedere dag 10000 stappen te zetten en dit verdeeld over de dag te doen, dus soms ga ik spontaan even rondjes door het huis lopen, omdat ik daar zin in heb.
je eet veel te weinig en van je sportschema snap ik niets, het komt behoorlijk dwangmatig over. Wat gebeurt er al je een zak chips eet en een dag niet beweegt?
Alle reacties Link kopieren
Team ouders.

Ga naar de huisarts TO!
Alle reacties Link kopieren
..en hoeveel weeg je en hoe lang ben je? Ik vind het persoonlijk weinig eten wat je schrijft, beweging vind ik niet extreem. Wel als je rondjes gaat lopen door het huis. Komt een beetje gek over voor je ouders, dat snap ik wel..
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-07-2018 23:02
al dat brood en beschuiten
"al dat brood en beschuiten"?????

één of twee boterhammen 's middags, één beschuit en dan heel misschien nog één boterham (ik ga er vanuit dat dat vooral is nadat ze 's middags met slechts één boterham geluncht heeft). dat is absoluut te weinig koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de ongerustheid van je ouders, je eet veel te weinig! Wat is je lengte en gewicht?
miramiko schreef:
30-07-2018 23:03
Ik eet overigens gewoon een boterham of een wat zwaardere maaltijd als ik honger heb, maar ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet. Ik voel me prima, zelfs beter dan ik me in jaren voel. Ik heb ook veel meer energie dan eerst,

Ik val ongeveer 1-2 kg per week af en zit net onder de obesitas grens.
je valt ook veel te snel af, richtlijn zou 1/ 2 kilo per maand moeten zijn en als je zo jong bent en obesitas hebt dan kan je dat beter onder begeleiding doen
D
anoniem_278825 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:04
99.68% gewijzigd
twee keer per dag intensief sporten waaronder HIIT is echt zinloos maar deze zin baart me pas echt zorgen: dus soms ga ik spontaan even rondjes door het huis lopen, omdat ik daar zin in heb.
S-Meds schreef:
30-07-2018 23:04
je eet veel te weinig en van je sportschema snap ik niets, het komt behoorlijk dwangmatig over. Wat gebeurt er al je een zak chips eet en een dag niet beweegt?
Niks? dan eet ik een zak chips en beweeg ik een dag niet. Vorige week zat ik nog bij de mcdonalds. Een dagje wat minder kan best
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-07-2018 23:05
je valt ook veel te snel af, richtlijn zou 1/ 2 kilo per maand moeten zijn en als je zo jong bent en obesitas hebt dan kan je dat beter onder begeleiding doen
nou, 1 of 2 kilo per maand is ook wel een beetje weinig. een halve tot 1 kilo is normaal per week volgens het voedingscentrum e.d.
F
anoniem_278825 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 13:04
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eten vind ik wel oké, ik eet zelf minder (zonder sport en werk). Alleen je manier van sporten vind ik een beetje neigen naar dwangneurotisch gedrag.
OliebolmetKrenten schreef:
30-07-2018 23:09
Eten vind ik wel oké, ik eet zelf minder (zonder sport en werk). Alleen je manier van sporten vind ik een beetje neigen naar dwangneurotisch gedrag.
Ik merk dat als ik het op vaste tijden doe dat het minder zwaar wordt, vandaar de regelmaat. Vind het ook leuk om mezelf uit te dagen, maar een dagje overslaan is geen ramp hoor..
Alle reacties Link kopieren
miramiko schreef:
30-07-2018 22:59
Aan eten
Ik ontbijt met kwark fruit en soms musli hoe vaak is soms?
Voor lunch eet ik één of twee boterhammen met boter en vaak iets van kaas of ei of allebei. Soms eet is soep met brood. hoe vaak is het 1 boterham?
Als tussendoortje eet is meestal knackbrod of beschuit. Als ik honger heb een boterham. met of zonder beleg?
's Avonds probeer ik het aantal koolhydraten laag te houden en dus vooral veel groente te eten. waar zijn de proteïnen? Vlees/vis/vega?

Aan sport
's Ochtends wandel ik een half uur.
's Middags doe ik HIIT 20 minuten en fiets ik vaak naar de supermarkt (2x 15 minuten) hoe vaak is vaak? Ga je ook wel eens naar de supermarkt zonder dat dat echt noodzakelijk is?
's Avonds wandel ik een half uur en sport ik 20 minuten intensief
Ik probeer ook om iedere dag 10000 stappen te zetten en dit verdeeld over de dag te doen, dus soms ga ik spontaan even rondjes door het huis lopen, omdat ik daar zin in heb. of omdat je je stappenquotum nog niet gehaald hebt? Wanneer heb jij (zeker met de hitte van de afgelopen dagen...) ‘spontaan zin om rondjes door het huis te lopen?
Heb je dit schema ook de afgelopen dagen gedaan?
Wat drink je op een dag?
Wie heeft jouw eet- en sportregime bedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven