Lijf & Lijn alle pijlers

Lang bloeden na lange cyclus na stoppen pil

30-09-2018 10:34 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik heb hier afgelopen week nog een topic geplaatst, omdat ik vond dat ik zo'n korte menstruatie had. Echter is het weer volledig veranderd, pff.. Even een korte uitleg: ik ben in juni jl. gestopt met de pil en vorige week zaterdag éindelijk na 95 dagen ongesteld geworden; en hoe! De 1e 3 dagen waren echt heftig (wat ik ook helemaal niet gewend was); het leek wel alsof het bloed van de afgelopen 3 maanden eruit moest. Enfin, contact gehad met de HA en die zei dat dit heel normaal was doordat ik lang niet ongesteld ben geweest en mijn cyclus nog steeds aan het “herstellen” is. Na 4 dagen was het bloeden gestopt en dacht ik klaar te zijn. Echter op dag 5 kreeg ik weer last van donkerrood/bruin bloedverlies (dit had ik vroeger voor de pil ook wel vaak ~ 1 dag niks en dan opeens nog een “restje”). Maar ik zit nu op dag 9 en het is er nog steeds. Nu af en toe ook helderrood. Het is niet veel, een inlegkruisje vangt meer dan genoeg op en soms zit daar ook niks en is het alleen bij afvegen (sorry, TMI).

Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat kan het zijn? Komt dit omdat mijn hormonen nog helemaal in balans moeten komen na het stoppen van de pil? Of moet ik aan andere oorzaken denken? Ik hoor graag van jullie…
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je huisarts.
Je hebt al een antwoord gekregen van je huisarts. Wacht het gewoon even af. Je hebt het over 9 dagen, geen 21.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven