Lijf & Lijn alle pijlers

Waarom wisselt mijn zelfvertrouwen zo?

08-02-2019 20:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gedacht, nu ik de puberteit al een tijdje voorbij ben, dat ik mij zelfverzekerder zou voelen met betrekking tot mijn lichaam. Toch verschilt de ene dag of de ene week ontzettend met de andere.
Als ik mezelf in ondergoed voor de spiegel zie staan, dan denk ik: nou Druif, je mag er best wel zijn. Ik heb van boven een M of L en mijn onderkant is meestal toch wel een XL. Ik heb een beetje een zandloperfiguur met een klein beetje lovehandles. Het volgende moment baal ik dan weer van mijn "hangkont", de cellulitis die ik bij mijn billen heb en ook heb ik pukkels op mijn billen waardoor ik mij best weleens onzeker voel, wanneer mijn vriend mij in mijn nakie ziet of wanneer ik ga zwemmen en het zwembad uit stap. Ook merk ik dat ik steeds meer "wildgroei" (kan het even niet anders noemen) heb. Daarmee bedoel ik dat ik soms zwarte haren bij mijn bikinilijn op mijn bovenbenen heb (had ik vroeger nooooit) en bij mijn navel. Nu denk ik dat dit voor de meeste vrouwen niet geheel onbekend klinkt, maar toch vraag ik mij af of anderen ook het ene moment ontzettend van zichzelf balen en het volgende moment zichzelf best wel waardeert? Ik heb het gevoel dat ik in mijn puberteit meer "schijt" had aan hoe ik eruit zag dan nu. Net alsof ik me bewuster ben.

Dus, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zo ja, wat doe je hier aan?
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij lelijk als ik ongesteld moet worden. Dik, puisterig, pluizig haar.Dus wat dat betreft herken ik het. Het leek mij dus een hormonaal probleem. Want als ik eenmaal ongesteld ben geworden voel ik me weer gewoon :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hormonaal. En eerlijk is eerlijk, ik ben die week ook niet op m’n mooist. Pukkels, opgeblazen buik en ik zweet me kapot, wat ook niet charmant is. Na die week kan ik weer prima met mezelf leven. Het is uiteindelijk ook maar een lijf, een verpakking. En ik zorg er heus goed voor, maar het maakt niet wie ik ben.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk nooit, wat best een eigenaardigheid van me is. Ik denk dan: als ik ze niet beval dan donderen ze maar op. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pukkels en haar zou ik wel te lijf gaan. Haar is makkelijk te verwijderen en de pukkels zou ik ontsmetten , maar ik heb zelden pukkels. Maar dan kom ik idd met water zeep en ontsmettingsmiddel en dan zijn ze iig bij mij gauw weg. Een antibioticazalfje zou ook misschien kunnen helpen.

Cellulite heeft iedereen boven de 25 dus dan doen ze hun ogen maar dicht. Een hangkont hoort ook bij het normale als je geen 20 meer bent. Je hebt er xxxxxx keer op gezeten dus dat rekt uit in alle richtingen; hoe zou dat anders kunnen dan verslappen. Nee, ikzelf zou geen operaties doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
heb het ook, vooral hormonaal. Maar gisteren had ik een enorm opgezette buik, na het eten van een pizza, en dan ga ik dus op zó een moment mijzelf van de zijkant in de spiegel bekijken. Ik zag iemand die 6 maanden zwanger was en baalde van mezelf.
Nu ben ik weer okay.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-02-2019 20:37
Nee, eigenlijk nooit, wat best een eigenaardigheid van me is. Ik denk dan: als ik ze niet beval dan donderen ze maar op. :)
Oh, dat lijkt me nou fantastisch!!! Wat fijn! Heb je aan die ‘eigenaardigheid’ gewerkt?
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:06
28.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven