Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo onderarm

15-05-2019 21:01 28 berichten
Hallo allemaal!

Half april heb jk een tattoo laten zetten aan de binnenkant van mijn onderarm. De artist heeft voor mij een ontwerp gemaakt en dit vond ik echt super mooi. Maar nu het zo goed als genezen is merk ik dat het er toch mindr mooi uitziet als op het ontwerp.

Veel scheve stukjes en wat bibberige lijntjes.. hij is vrij groot, en het is heel jammer want ik vind de tattoo toch erg mooi alleen ik erger me heel erg aan fe scheve stukjes. Aankomende week moet ik terug om te laten beoordelen of het bijgewerkt moet worden.

Ook nu na bijna 5 weken vraag ik me af of het normaal is dat de tattoo nog zo donker en rimpelig en glanzend is? Mijn andere tattoo was al behoorlijk snel lichter ook op mijn onderarm.

Is er nog iets te fixen aan scheve stukjs zonder dat het donker wordt of ongelijk?

Ik wil wel een foto erbij zetten maar ik weet niet goed hoe dit werkt. :P

Alvast bedankt! :)

http://nl.tinypic.com/r/s4xduf/9
anoniem_64dd10fa8b271 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:24
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die vragen lekker aan die tattooerder stellen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
violetskies schreef:
15-05-2019 21:02
Ik zou die vragen lekker aan die tattooerder stellen.
Ben ik zeker van plan, maar misschien heeft hier iemand wel verstand ervan. :)
Alle reacties Link kopieren
Foto uploaden op tinypic en hier de link plaatsen.
Heb je vooraf wel goed uitgezocht of het een goede tatoeëerder is?
Zanahoria schreef:
15-05-2019 21:09
Foto uploaden op tinypic en hier de link plaatsen.
Heb je vooraf wel goed uitgezocht of het een goede tatoeëerder is?
Ik ga het proberen. :)

Dat heb ik uitgezocht, collega's, vrienden hebben daar een tattoo laten zetten en ook door desbetreffende tattoëerder, en is allemaal helemaal strak gezet en geen enkel probleem dus ik vind het heel vervelend. Ik heb ook echt helemaal stilgezeten en zo. Maar op het ontwerp was het allemaal recht, en tijdens het zetten ook maar nu het zo goed als genezen is vallen er toch wat scheve stukjes/andere stukjes op dan in het ontwerp helaas..
Linkje van foto plaatsen is gelukt, staat nu in mijn eerste bericht. :)
Ik vind hem mooi hoor! Waar zie jij de slordige randjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem redelijk strak gezet.
Bovenin is het wat hobbelig, maar dat is nog niet helemaal genezen en heeft de inkt niet goed gepakt. Maar dat kan bijgewerkt worden. No worries
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Een ontwerp op papier is sowieso anders dan menselijke huid, niet gek dat er verschil is dus. Je huid 'leeft' en is daardoor niet zo voorspelbaar als papier.

Bovendien is een tattoo mensenwerk, ik vind bij mijn (overigens hartstikke strak gezette tattoo's) ook juist menselijk dat ze imperfecties hebben. Voor mij is dat onderdeel van deze vorm van kunst.

Derde punt: hij is nog niet genezen, dus je kan hem sowieso ook nog niet goed beoordelen.
[quote=MinkeDeWit post_id=29929635 time=1557948621 user_id=228429]
Ik vind hem mooi hoor! Waar zie jij de slordige randjes?


Onderin zit er bijvoorbeeld een scheef stukje en een paar lijnen zien er ook scheef uit vind ik. Of ik let er teveel op haha.
MadnessInWonderland schreef:
15-05-2019 21:25
Linkje van foto plaatsen is gelukt, staat nu in mijn eerste bericht. :)
Ik vind hem inderdaad niet mooi, maar mss zijn die bolletjes die niet bol zijn en soms weer wel wel de bedoeling?
Asteraceae schreef:
15-05-2019 22:14
Een ontwerp op papier is sowieso anders dan menselijke huid, niet gek dat er verschil is dus. Je huid 'leeft' en is daardoor niet zo voorspelbaar als papier.

Bovendien is een tattoo mensenwerk, ik vind bij mijn (overigens hartstikke strak gezette tattoo's) ook juist menselijk dat ze imperfecties hebben. Voor mij is dat onderdeel van deze vorm van kunst.

Derde punt: hij is nog niet genezen, dus je kan hem sowieso ook nog niet goed beoordelen.
Ik snap wat je bedoelt en imperfecties vind ik ook wat hebben inderdaad. Ik vind hem ook erg mooi alleen bepaalde punten vind ik net wat schever dan ik dacht, maar kan ook dat ik er teveel op let. Vandaar dat ik hier ook even kwam vragen want het is altijd fijn om te weten of het vooral aan mij ligt of niet :P
Orișa schreef:
15-05-2019 22:16
Ik vind hem inderdaad niet mooi, maar mss zijn die bolletjes die niet bol zijn en soms weer wel wel de bedoeling?
Dat was inderdaad niet de bedoeling nee.. maar op het moment na zetten zag ik dit ook niet aangezien het toen helemaal opgezet en dik was.. vind het heel vervelend want als het gewoon strak was was ik er echt heel blij mee. Ben ook bang dat dat niet meer goed gemaakt kan worden.
MadnessInWonderland schreef:
15-05-2019 22:20
Dat was inderdaad niet de bedoeling nee.. maar op het moment na zetten zag ik dit ook niet aangezien het toen helemaal opgezet en dik was.. vind het heel vervelend want als het gewoon strak was was ik er echt heel blij mee. Ben ook bang dat dat niet meer goed gemaakt kan worden.
Dat lijkt me heel erg vervelend om met iets op je lijf te zitten waar je niet helemaal blij mee bent. Sterkte!
Ik zie dat alleen maar als je het van dichtbij bestudeert. Zo gewoon op het eerste of tweede gezicht staat hij er prachtig op. Of misschien ben ik gewoon niet zo’n perfectionist.
Orișa schreef:
15-05-2019 22:25
Dat lijkt me heel erg vervelend om met iets op je lijf te zitten waar je niet helemaal blij mee bent. Sterkte!
Dank je :) het is idd jammer omdat ik met het ontwerp echt heel blij ben en de tattoo mooi vind, maar als ik dan beter kijk zie ik bepaalde dingen en dan baal ik wel. Maar misschien kan het nog wel een beetje aangepast worden.
Alle reacties Link kopieren
MadnessInWonderland schreef:
15-05-2019 22:20
Dat was inderdaad niet de bedoeling nee.. maar op het moment na zetten zag ik dit ook niet aangezien het toen helemaal opgezet en dik was.. vind het heel vervelend want als het gewoon strak was was ik er echt heel blij mee. Ben ook bang dat dat niet meer goed gemaakt kan worden.
Ik denk ook dat dat niet hersteld kan worden. Maar op je 60+ zullen waarschijnlijk alle bolletjes plat zijn. 🤣
Zo'n tatoeage vervormd en verkleurd toch ook in de loop vd tijd.
Ook een tatoeëerder heeft soms een wat slechtere dag. Het blijft handwerk. Ikzelf vind het nog mee vallen met de scheve lijnen hoor. Hij is op sommige plekken wel wat slordig, maar aan de hand van je verhaal had ik iets veel ergers verwacht.
Vixxen schreef:
15-05-2019 23:05
Ook een tatoeëerder heeft soms een wat slechtere dag. Het blijft handwerk. Ikzelf vind het nog mee vallen met de scheve lijnen hoor. Hij is op sommige plekken wel wat slordig, maar aan de hand van je verhaal had ik iets veel ergers verwacht.
Klopt! Ik neem het hem ook zeker niet kwalijk, want wat ik bij vrienden en zo zie is het normaal echt prachtig wat hij zet. Helaas voor mij had hij misschien inderdaad een wat slechter moment.

Het is inderdaad niet heel lelijk of zo inderdaad. Maar ik vind het toch vervelend dat er wat scheve stukken in zitten zeg maar. Weet dat het mensenwerk is maar had dit gewoon niet verwacht.

Vind de tattoo zelf gewoon heel mooi maar als ik dan beter kijk en bepaalde stukjes wat minder recht zie baal ik gewoon.
Snap dat je baalt hoor, maar de tatoeëerder kan hier echt wel wat dingen aan bijwerken hoor!
Toffe tattoo!
Snap wel wat je bedoelt. En vooral omdat het je onderarm is, kan je denk ik goed alle imperfecties zien. Bij mijn tatttoo op mn rug weet ik niet of alle lijnen wel helemaal strak zijn :whistle: Maar daar zit ik niet bovenop ;-)
Als ik jou was zou ik goed aangeven welke plekjes je minder mooi vindt en vooraf vragen in welke mate het verbetert als hij het gaat bijwerken.
anoniem_64d3fd266ee06 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 23:37
Reden: Kromme zin
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem mooi, los van dat het mijn smaak niet is.
Maar t is toch een zonnebloem? Sinds wanneer zijn bloemen symmetrisch en strak? Of kijk ik niet goed en zit het probleem juist in de omlijning?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
15-05-2019 23:51
Ik vind hem mooi, los van dat het mijn smaak niet is.
Maar t is toch een zonnebloem? Sinds wanneer zijn bloemen symmetrisch en strak? Of kijk ik niet goed en zit het probleem juist in de omlijning?
De bloem vind ik echt precies goed juist omdat het niet perfect is :D maar het zit 'm vooral in de omlijning inderdaad.
Vixxen schreef:
15-05-2019 23:30
Snap dat je baalt hoor, maar de tatoeëerder kan hier echt wel wat dingen aan bijwerken hoor!
Hoop het wel! Ga het volgende week even vragen of dat mogelijk is.
Suzan-J schreef:
15-05-2019 23:36
Toffe tattoo!
Snap wel wat je bedoelt. En vooral omdat het je onderarm is, kan je denk ik goed alle imperfecties zien. Bij mijn tatttoo op mn rug weet ik niet of alle lijnen wel helemaal strak zijn :whistle: Maar daar zit ik niet bovenop ;-)
Als ik jou was zou ik goed aangeven welke plekjes je minder mooi vindt en vooraf vragen in welke mate het verbetert als hij het gaat bijwerken.
Dank je! Ja dat is denk ik vooral het probleem. Ik vind 'm echt heel mooi maar omdat het zo dichtbij zit let ik er ook meer op. :P hopen dat hij het nog wat rechter kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven