Lijf & Lijn alle pijlers

Vetophoping nek ?!

27-05-2019 21:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zo lang ik mij kan herinneren een soort van "vetophoping" op de plek van mijn rug naar mijn nek toe. Ik probeer mijn haar altijd los te dragen omdat ik dit echt heeeeel lelijk vind. Het is niet zacht zoals dikke armen bijvoorbeeld, maar voelt eerder hard aan.

Iemand enig idee hoe dit heet? Is er een manier om dit te trainen? Zou dit het liefst natuurlijk gewoon weg willen hebben en met het zomerse weer lekker mijn haar in een knot kunnen doen zonder die lelijke bobbel in m'n nek. Overigens had ik dit ook toen ik aan de magere kant was een paar jaar geleden.
Misschien een vetbult? Je kan er mee naar de huisarts gaan om te kijken of die weg gehaald kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook. Mijn fysio vertelde dat het door spieren komt en een verkeerde houding.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Buffalo hump. Google daar maar op.
In het Nederlands een 'weduwenknobbel'.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
27-05-2019 21:23
Buffalo hump. Google daar maar op.
Bij mij is het echt geen vet hoor. Eerder dit.
https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... gssyndroom

Moet zeggen dat ik in mijn jongere jaren veel voorovergebogen heb gelopen vanwege mijn lengte en wat complexen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn spieren die heel sterk zijn geworden omdat je je hoofd naar voren laat bungelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Had/heb ik ook. Met oefeningen en opletten ophouding en massages bij de fysio, is het bijna weg. Kwam door jarenlange verkeerde houding. De borstspieren moeten weer getraind worden. Die zijn vaak verkort. En de rugspieren versterken. En daarnaast op je houding letten. Mijn eerste fysio zei dat dit vergroeiing was en nooit meer verholpen kon worden. Huidige fysio zei dat dit altijd kan, tenzij je al op leeftijd bent. Dan zijn de spieren zo vergroeid dat het heel moeilijk is om weer recht te kunnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reactie! Hier heb ik zeker iets aan :) Ik dacht altijd dat dit gewoon een vetophoping was.. Maar er kan dus wel iets aan gedaan worden.
Bloem_Viva schreef:
28-05-2019 14:17
Dank voor alle reactie! Hier heb ik zeker iets aan :) Ik dacht altijd dat dit gewoon een vetophoping was.. Maar er kan dus wel iets aan gedaan worden.
Mijn fysio vertelde me zelfs dat het belangrijk is om er wat aan te doen omdat je er blijvende klachten aan kunt overhouden.
Ik heb hetzelfde en kwam daar achter doordat ik klachten kreeg. Bij mij waarschijnlijk veroorzaakt door slechter wordende ogen (ik ben 50 en moet eigenlijk aan de leesbril ;-)) waardoor ik teveel voorover gebogen zit als ik lees of handwerk.
Met oefeningen en op mijn houding letten gaat het nu al een heel stuk beter, en ik merk ook dat die verdikking in mijn nek al minder aan het worden is.
.
anoniem_160762 wijzigde dit bericht op 28-05-2019 18:45
Reden: dubbel geplaatst
99.73% gewijzigd
Ik heb dit ook en eerder heb ik het al over laten gaan door gewoon een tijdje op mijn houding te letten. Alleen komt het terug als je niet meer oplet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven