Lijf & Lijn alle pijlers

Welke cupmaat

18-06-2019 19:49 64 berichten
Misschien een domme vraag maar welke cupmaat moet ik hebben als 85B te groot is bij de cups maar wel goed is qua omvang? 😅
Alle reacties Link kopieren
85A
Alle reacties Link kopieren
85a??
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn vast maattabellen van
De pest is dat merk en model ook invloed hebben.

Als er een goede lingeriewinkel in de buurt zit kun je daar eens vragen, heb je meteen een goede beha. Doet wonderen voor je bovenkleding.

Edit
Hier een link om het te berekenen https://www.berekenen.nl/a-z/bh-maat-berekenen
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
18-06-2019 19:51
85A
Nee, kleinere cups dus ook kleinere omvang. 90A gok ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
85A lijkt me. Maar dat lijkt me een behoorlijk ruime omvang dus ik zou ook zeker 80B proberen. Daarvan zijn de cups ook kleiner.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-06-2019 20:12
85A lijkt me. Maar dat lijkt me een behoorlijk ruime omvang dus ik zou ook zeker 80B proberen. Daarvan zijn de cups ook kleiner.
Echt niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
18-06-2019 20:14
Echt niet.
Echt wel, ik heb 65F of 70E, die cups zijn dus even groot.
Alle reacties Link kopieren
‘Gewoon’ passen tot je de juiste hebt. Maat zegt echt zo weinig.
.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-06-2019 20:17
Echt wel, ik heb 65F of 70E, die cups zijn dus even groot.
Klopt echt niet. Daar zit verschil in. Waarom denk je anders dat je omtrek groter is bij een kleinere cupmaat?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De cupmaten verhouden zich tot de bandmaat, waardoor een B-cup met maat 75 niet even groot is als een B-cup met maat 80.
De cups van een 75B, bijvoorbeeld, zijn even groot als die van een 80A (met langere band) en 70C (met kortere band)

Wiki
Coconuts12 schreef:
18-06-2019 20:20
De cupmaten verhouden zich tot de bandmaat, waardoor een B-cup met maat 75 niet even groot is als een B-cup met maat 80.
De cups van een 75B, bijvoorbeeld, zijn even groot als die van een 80A (met langere band) en 70C (met kortere band)

Wiki
Dat zei ik toch, of heb ik het omgekeerd?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even advies vragen bij de lingeriewinkel! Dan kan je ook meteen bh's passen en dan checken zij of ie goed zit of niet.
Laat je maat even opmeten in de lingeriewinkel.
Nee, bij een 90 A zijn de cups even groot als bij 85B. Als de omvang goed is, dan idd een 85A.
Eventueel kan TO ook een 80B proberen. Veel vrouwen dragen een te kleine omvang. Als de achterkant van de bh omhoog gaat als je de bandjes strakker stelt is de omvang te groot. ( te strakke bandjes bij de juiste omvang snijden in je schouder, maar trekken de bh niet omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit: www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/
En dan nog maar eens denken over de goede maat beha.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
forumfossiel schreef:
18-06-2019 20:26
Nee, bij een 90 A zijn de cups even groot als bij 85B. Als de omvang goed is, dan idd een 85A.
Eventueel kan TO ook een 80B proberen. Veel vrouwen dragen een te kleine omvang. Als de achterkant van de bh omhoog gaat als je de bandjes strakker stelt is de omvang te groot. ( te strakke bandjes bij de juiste omvang snijden in je schouder, maar trekken de bh niet omhoog.

Het is juist andersom. De meeste vrouwen dragen een te grote omvangmaat (gecombineerd met een te kleine cupmaat).
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-06-2019 20:20
Klopt echt niet. Daar zit verschil in. Waarom denk je anders dat je omtrek groter is bij een kleinere cupmaat?
Nee hoor wat jij zegt klopt juist niet. Minke heeft gelijk en ik weet dat want ik heb jaren als bijbaantje bij de Hunkemoller gestaan ;-D

Als de cup van 85B te groot is maar de omvang goed dan moet TO 85A proberen. Ik heb 75E en kan als mijn maat uitverkocht is ook een 80D (wel vaak te wijd) of 70F pakken. Die zijn qua cups allemaal goed/hetzelfde.

Een bh altijd op de wijdste haakjes kopen want hij gaat nog uitrekken als je hem draagt en dan kun je hem later nog strakker zetten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
85A. Die 85 is gewoon het aantal cm omvang rondom je borstkas direct onder je borsten. Dat kun je meten. Als dat goed zit, dus recht blijft zitten, dan is dat gewoon de omvangsmaat. Als de cups dan te groot zijn moet je een cupmaat kleiner hebben en dat is dan een A. Overigens is er best wat verschil tussen merken qua vorm, dus de juiste bh maat hoeft nog niet lekker te zitten, dat is een kwestie van passen.
Heb ik dan zo'n raar lichaam? De cups van 70A passen perfect, maar hij is te krap. 75A pas ik niet, dus ik koop altijd 70A en doe er zo'n los tussenstukje tussen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 21:16
Heb ik dan zo'n raar lichaam? De cups van 70A passen perfect, maar hij is te krap. 75A pas ik niet, dus ik koop altijd 70A en doe er zo'n los tussenstukje tussen.

Dan heb je gewoon een model wat jou niet goed zit lijkt me.
.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
18-06-2019 21:01
Nee hoor wat jij zegt klopt juist niet. Minke heeft gelijk en ik weet dat want ik heb jaren als bijbaantje bij de Hunkemoller gestaan ;-D

Als de cup van 85B te groot is maar de omvang goed dan moet TO 85A proberen. Ik heb 75E en kan als mijn maat uitverkocht is ook een 80D (wel vaak te wijd) of 70F pakken. Die zijn qua cups allemaal goed/hetzelfde.

Een bh altijd op de wijdste haakjes kopen want hij gaat nog uitrekken als je hem draagt en dan kun je hem later nog strakker zetten.

Bij Hunkemöller werd mijn taille gemeten (smalste deel, toch echt 10cm smaller dan direct onder m’n borsten, over m’n ribben)..
Dat was de eerste en laatste keer dat ik advies vroeg. :frusty:
.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-06-2019 21:16
Heb ik dan zo'n raar lichaam? De cups van 70A passen perfect, maar hij is te krap. 75A pas ik niet, dus ik koop altijd 70A en doe er zo'n los tussenstukje tussen.
75AA proberen dan, als ze die hebben, maar is niet heel gangbaar in de standaard winkels.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Suzan nee dus dat klopt want de cup van 75 a is groter dan van 70 a
Anoniem262821034 schreef:
18-06-2019 21:24
Dan heb je gewoon een model wat jou niet goed zit lijkt me.
Ik heb er echt ontzettend veel geprobeerd, maar het zit allemaal voor geen meter. Cups zijn altijd te breed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven