Voorspelling RIVM maatregelen vanaf 28 april
maandag 6 april 2020 om 17:47
ALS deze trend doorzet dan ontkomt Rutte er niet aan om de restricties of lockdown een beetje terug te schroeven. Ook al omdat als er minder en minder doden vallen en IC opnames zijn de gemiddelde burger zich minder en minder gelegen zal laten liggen aan de verboden en de economie moet ook een keer door.
Maar wat zou hij dan opheffen?
Ik denk dat hij op de een of andere manier scholen en of opvang deels gaat opengooien (goed voor kind en ouders) en dat er ook weer een deel gewerkt mag gaan worden zolang er afstand wordt gehouden en het OV niet te vol wordt.
Voetbalwedstrijden en festivals blijven zes maanden lang een no go denk ik.
Nou wat denken jullie wijze viva dames en verdwaalde mannen?
(Oh ja het is patat en geen friet en mannen en vrouwen kunnen wel vrienden zijn dan is dat ook helder)
Maar wat zou hij dan opheffen?
Ik denk dat hij op de een of andere manier scholen en of opvang deels gaat opengooien (goed voor kind en ouders) en dat er ook weer een deel gewerkt mag gaan worden zolang er afstand wordt gehouden en het OV niet te vol wordt.
Voetbalwedstrijden en festivals blijven zes maanden lang een no go denk ik.
Nou wat denken jullie wijze viva dames en verdwaalde mannen?
(Oh ja het is patat en geen friet en mannen en vrouwen kunnen wel vrienden zijn dan is dat ook helder)
westerpaviljoen wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:05
0.12% gewijzigd
donderdag 9 april 2020 om 00:10
Maatregelen na 28 april? Meer inzetten op testen en misschien de kinderopvang basisschool weer gedeeltelijk open als het kan en niet te risicovol wordt? De middelbare kan denk ik net zo goed dicht blijven behalve misschien voor de leerlingen die gezakt zijn zodat ze toch nog kunnen slagen wederom als dat niet teveel risico oplevert. Al het andere nog gesloten houden i.v.m. te hoog risico.
We zijn nu op de goede weg heb ik het idee, zou zonde zijn om nu teveel risico te nemen en dingen weer te versoepelen waardoor we straks weer terug bij af zijn.
We zijn nu op de goede weg heb ik het idee, zou zonde zijn om nu teveel risico te nemen en dingen weer te versoepelen waardoor we straks weer terug bij af zijn.
donderdag 9 april 2020 om 05:39
Waarvoor ik bang ben is dat de maatregelen blijvend zijn, echt blijvend.
Dit lockstep-programma waarin wij nu zitten heeft een ander gevaar; https://youtu.be/dxa8xo9iug0
Dit lockstep-programma waarin wij nu zitten heeft een ander gevaar; https://youtu.be/dxa8xo9iug0
donderdag 9 april 2020 om 06:41
Ik denk ook dat onderwijs een van de eerste stappen gaat zijn. Sowieso omdat er nu veel kinderen, die toch onze toekomst zijn, nu sterk tekort komen. In aandacht, vaardigheden, sociale interactie. En helaas voor een groep ook in veiligheid en geborgenheid.abracadabra schreef: ↑08-04-2020 23:54ik hoop exht dat de scholen weer open gaan. ik woon in een achterstands wijk en echt niet iedereen is in staat om zijn kind goed te begeleiden. veel mensen zijn psychisch ziek of spreken geen Nederlands. school is echt nodig.
voor de rest denk ik ook dat we langzaam weer terug moeten naar normaal. je kan niet voor altijd zo leven.
Als dit na de meivakantie gebeurd dan is er nog enige kans om het jaar af te sluiten en kinderen over te laten gaan. Als dit later wordt, dan heeft het bijna geen nut meer. Stel dat het na de zomer wordt, dan zijn kinderen ruim 5 maanden eruit geweest. Die impact ga je als maatschappij nog jaren voelen.
Ook het thuiswerken wordt op die manier veeeeel eenvoudiger, dus het mes snijdt dan aan 2 kanten.
donderdag 9 april 2020 om 07:27
Als je dit soort bronnen serieus gaat nemen, laat je je wel heel makkelijk bang makentantejans schreef: ↑09-04-2020 05:39Waarvoor ik bang ben is dat de maatregelen blijvend zijn, echt blijvend.
donderdag 9 april 2020 om 07:52
Als de scholen weer opengaan na 6 mei, wat ik betwijfel, dan zit mijn dochter nog wel een tijdje thuis, denk ik. Samen met de paralelgroepen en de groepen 7 en 8. Zij hebben namelijk allemaal leerkrachten in de risicogroep. Zeg maar, de opa's en oma's waar we nu ook niet naartoe mogen gaan.
Op de middelbare scholen is de vergrijzing volgens mij nog erger.
donderdag 9 april 2020 om 07:57
Je hebt toch geen leraren van 80+?Nandina* schreef: ↑09-04-2020 07:52Als de scholen weer opengaan na 6 mei, wat ik betwijfel, dan zit mijn dochter nog wel een tijdje thuis, denk ik. Samen met de paralelgroepen en de groepen 7 en 8. Zij hebben namelijk allemaal leerkrachten in de risicogroep. Zeg maar, de opa's en oma's waar we nu ook niet naartoe mogen gaan.
Je bent niet gelijk een risicogroep als je grijs haar hebt
donderdag 9 april 2020 om 08:20
In de paralelklas staat de opa voor de klas van een van de kinderen uit mijn dochters klas. Ik denk dat hij tussen de 60 en 65 is? Op de middelbare staan ook regelmatig pensionada's voor de klas, omdat er niemand te vinden is.
In 2017 was bijna de helft van de docenten op de middelbare school boven de 50. Die zullen vast niet allemaal 51 of 52 zijn geweest: https://www.onderwijsincijfers.nl/kenge ... n-po-en-vo
Volgens dit artikel zijn de meeste besmettingen tussen de 55 en 59jaar: https://www.parool.nl/nederland/cijfers ... b06453055/
Nou ja, linksom of rechtsom: ik denk dat 'onderwijs open' ook niet zomaar kan.
donderdag 9 april 2020 om 08:25
Waar baseer je op dat je boven de 50 per definitie risico patient bent en dat je dan in zelfisolatie moet?Nandina* schreef: ↑09-04-2020 08:20In de paralelklas staat de opa voor de klas van een van de kinderen uit mijn dochters klas. Ik denk dat hij tussen de 60 en 65 is? Op de middelbare staan ook regelmatig pensionada's voor de klas, omdat er niemand te vinden is.
In 2017 was bijna de helft van de docenten op de middelbare school boven de 50. Die zullen vast niet allemaal 51 of 52 zijn geweest: https://www.onderwijsincijfers.nl/kenge ... n-po-en-vo
Volgens dit artikel zijn de meeste besmettingen tussen de 55 en 59jaar: https://www.parool.nl/nederland/cijfers ... b06453055/
Nou ja, linksom of rechtsom: ik denk dat 'onderwijs open' ook niet zomaar kan.
Ik ben 50+ en loop gewoon over straat
donderdag 9 april 2020 om 08:30
Nou thuiswerken met een peuter en kleuter om me heen valt me hier best tegen, eerlijk gezegdtatlitatli schreef: ↑08-04-2020 13:56
Overigens lijkt mij de invloed van openen van scholen op de economie maar beperkt als de ouders thuis moeten blijven werken tenzij in een vitaal beroep. Of mis ik iets?
Als ze op kdv en school zouden zijn, gaat t dan weer prima.
Maar ik gok dat we ze de helft van de tijd dan nog steeds thuis moeten houden ivm hoestje of snotneus...
donderdag 9 april 2020 om 08:35
Ik denk dat het schema voor heropening dat Oostenrijk nu gebruikt best een goed uitgangspunt is om naar te kijken.
Eerst de winkels en kleine bedrijven als kappers e.d.. Als dat een aantal weken goed gaat horeca en scholen met restricties en hele duidelijke afspraken over hoeveelheden mensen en afstanden.
Effectief zou dat heel goed kunnen betekenen dat er beperkte aantallen leerlingen tegelijk naar school kunnen, dat er alternatieve roosters zullen zijn of dat er inderdaad geen school meer is tot na de zomer (afhankelijk ook van regio's).
Net als dat er beperkte aantallen zullen zijn binnen de horeca enzo.
Het zal allemaal echt nog wel een tijd duren en helemaal back to normal wordt het mss ook gewoon niet meer. Weer met duizenden in volgepakte treinen iedere ochtend en avond moeten we mss ook helemaal niet willen.
Eerst de winkels en kleine bedrijven als kappers e.d.. Als dat een aantal weken goed gaat horeca en scholen met restricties en hele duidelijke afspraken over hoeveelheden mensen en afstanden.
Effectief zou dat heel goed kunnen betekenen dat er beperkte aantallen leerlingen tegelijk naar school kunnen, dat er alternatieve roosters zullen zijn of dat er inderdaad geen school meer is tot na de zomer (afhankelijk ook van regio's).
Net als dat er beperkte aantallen zullen zijn binnen de horeca enzo.
Het zal allemaal echt nog wel een tijd duren en helemaal back to normal wordt het mss ook gewoon niet meer. Weer met duizenden in volgepakte treinen iedere ochtend en avond moeten we mss ook helemaal niet willen.
donderdag 9 april 2020 om 08:45
Er staat een linkje onderaan het fimpje, dan kun je dat rapport zelf bestuderen.
Ik ben niet bang voor het virus, maar wel met hoe de overheden hiermee om gaan en deze crisis genruiken om maatregelen en wetten door te voeren die er anders moeilijk of nooit, doorheen gekomen zouden zijn.
In het filmpje duren de maatregelen in principe eindeloos.
Dat is wél het draaiboek waar wij nu in zitten, het uiteindelijke plan.
De bedoeling...en dat wirdt ook uitgelegd in dat rapport, is dat de bevolking zo bang is dat ze zelf vragen om meer veiligheid zodat de nieuwe regels zonder tegenstand geïmplementeerd kunnen worden.
De bedoeling, volgens dat draaiboek wat in het filmpje wordt uitgelegd vanaf ongeveer de helft van de tijd, is dat er meer controle is, meer macht voor corporaties en overheden over de burgers.
Dat staat ook op die manier in dat rapport.
Het is een vooropgesteld plan vanuit 2010 om in feite misbruik te maken van een crisis zoals deze met als doel meer macht over de massa.
Het is absoluut niet de bedoeling dat het ooit weer normaal wordt.
Ja, de scholen zullen weer open gaan, maar waarschijnlijk pas als we deze situatie inmiddels al weer een beetje normaal zijn gaan vinden.
Geef het een paar maanden, het is een vorm van psychologische oorlogsvoering die nu aan de gang is.
We zijn nu nog niet murw genoeg.
Maar straks zullen we blij zijn met iedere kruimel die lijkt op ons normale leven, we zullen blij zijn met heel weinig, te weinig.
Als dit 2 jaar zo doorgaat ongeveer dan zijn we onszelf helemaal kwijt, onze cultuur, onze identiteit en onze vrijheid.
donderdag 9 april 2020 om 09:09
Ik denk heel eerlijk gezegd dat we in de Westerse wereld zó vrij zijn dat we dat echt niet gaan pikken. Ik bedoel...ik weet niet hoeveel mensen er nu echt "doodsbang" maar ik in ieder geval niet.
Er zijn zoveel andere dingen waar je in het dagelijks leven aan kunt overlijden en die zijn we ook niet allemaal angstvallig aan het vermijden (zou je wel in de auto stappen? Straks krijg je een ongeluk?).
Mensen worden dit zat en de overheidsbemoeienis is nu ongekend groot.
Ik ben het met je eens dat dit in sommige landen idd voor de overheid een manier zal zijn om hun macht te vergroten (kijk naar die idioot in Hongarije), maar ik zie dat in landen als Nederland en Duitsland echt niet gebeuren hoor.
Dit virus is echt nog relatief mild,..het kan vele, vele malen erger. Dat je bij wijze van spreken echt de straat niet meer op kunt omdat je zodra je het hebt dood neervalt. Dat is bij lange na niet aan de orde hier. Dán zou ik wrs ook de boel wat serieuzer nemen. Nu ben ik er redelijk laconiek onder...ja ik kan ziek worden.
Ja ,ik kan morgen ook kanker hebben, of onder een bus terecht komen..... tsja, that's life
Er zijn zoveel andere dingen waar je in het dagelijks leven aan kunt overlijden en die zijn we ook niet allemaal angstvallig aan het vermijden (zou je wel in de auto stappen? Straks krijg je een ongeluk?).
Mensen worden dit zat en de overheidsbemoeienis is nu ongekend groot.
Ik ben het met je eens dat dit in sommige landen idd voor de overheid een manier zal zijn om hun macht te vergroten (kijk naar die idioot in Hongarije), maar ik zie dat in landen als Nederland en Duitsland echt niet gebeuren hoor.
Dit virus is echt nog relatief mild,..het kan vele, vele malen erger. Dat je bij wijze van spreken echt de straat niet meer op kunt omdat je zodra je het hebt dood neervalt. Dat is bij lange na niet aan de orde hier. Dán zou ik wrs ook de boel wat serieuzer nemen. Nu ben ik er redelijk laconiek onder...ja ik kan ziek worden.
Ja ,ik kan morgen ook kanker hebben, of onder een bus terecht komen..... tsja, that's life
donderdag 9 april 2020 om 09:14
Aluhoedje al besteld?tantejans schreef: ↑09-04-2020 08:45Er staat een linkje onderaan het fimpje, dan kun je dat rapport zelf bestuderen.
Ik ben niet bang voor het virus, maar wel met hoe de overheden hiermee om gaan en deze crisis genruiken om maatregelen en wetten door te voeren die er anders moeilijk of nooit, doorheen gekomen zouden zijn.
De bedoeling...en dat wirdt ook uitgelegd in dat rapport, is dat de bevolking zo bang is dat ze zelf vragen om meer veiligheid zodat de nieuwe regels zonder tegenstand geïmplementeerd kunnen worden.
De bedoeling, volgens dat draaiboek wat in het filmpje wordt uitgelegd vanaf ongeveer de helft van de tijd, is dat er meer controle is, meer macht voor corporaties en overheden over de burgers.
Het is een vooropgesteld plan vanuit 2010 om in feite misbruik te maken van een crisis zoals deze met als doel meer macht over de massa.
Ja, de scholen zullen weer open gaan, maar waarschijnlijk pas als we deze situatie inmiddels al weer een beetje normaal zijn gaan vinden.
Geef het een paar maanden, het is een vorm van psychologische oorlogsvoering die nu aan de gang is.
Maar straks zullen we blij zijn met iedere kruimel die lijkt op ons normale leven, we zullen blij zijn met heel weinig, te weinig.
Als dit 2 jaar zo doorgaat ongeveer dan zijn we onszelf helemaal kwijt, onze cultuur, onze identiteit en onze vrijheid.
donderdag 9 april 2020 om 09:19
Ik denk het wel, want blijkbaar knelt het een beetje en krijgen d'r hersenen daardoor te weinig zuurstof om goed te functioneren.
Wat een belachelijke onzin, ik snap werkelijk niet hoe iemand die bij z'n volle verstand is dat serieus kan nemen.
donderdag 9 april 2020 om 09:21
Wij zitten al verder dan niveau Oostenrijk, de grotere winkels mogen in mei pas weer open daar samen met de kappers. Hier zijn geen winkels verplicht dicht geweestSelune schreef: ↑09-04-2020 08:35Ik denk dat het schema voor heropening dat Oostenrijk nu gebruikt best een goed uitgangspunt is om naar te kijken.
donderdag 9 april 2020 om 09:24
Precies. Dus scholen, daar beginnen we mee. En niet omdat ik nou perse bang ben voor leerachterstanden maar wel omdat ik het sociale aspect echt een ding vind. Kinderen horen bij Peers.
Chocolade, altijd goed!
donderdag 9 april 2020 om 09:25
donderdag 9 april 2020 om 09:33
AnAppleADay schreef: ↑09-04-2020 09:25Qua winkels vind ik het wel sneu.
Ik liep gisteren door de stad en alle grote ketens hebben een briefje hangen dat ze gesloten blijven en met een link naar hun online shop.
Alle lokale zaken waren open maar zonder bezoekers...
Straks zijn er echt alleen nog maar ketens![]()
Jaa daar ben ik ook echt bang voor! Zou toch erg zonde zijn als het enige dat we straks nog hebben de h&m en de action is.
donderdag 9 april 2020 om 09:52
Niet verplicht, maar velen zijn het wel.
Kappers e.d wel verplicht. Laat dat eerst maar weer op gang komen.
donderdag 9 april 2020 om 09:56
Ik hoop echt dat de overheid dit met beleid en verstand aanpakt en niet dat de scholen zomaar opengaan na de meivakantie. Veel teveel scholen zitten met 25-35 leerlingen in te kleine, slecht geventileerde ruimtes. En als je naar grote middelbare scholen kijkt heb je op een gemiddelde dag ook gewoon 1500+ mensen in 1 gebouw. Ik hoop echt dat dat niet is waar we mee beginnen.TheeMetChocolade schreef: ↑09-04-2020 09:24Precies. Dus scholen, daar beginnen we mee. En niet omdat ik nou perse bang ben voor leerachterstanden maar wel omdat ik het sociale aspect echt een ding vind. Kinderen horen bij Peers.
Om het over het OV dan maar niet te hebben, hele bus- en tramlijnen zijn op vaste tijden 's ochtends afgeladen met scholieren.
donderdag 9 april 2020 om 09:58
Schei toch eens uit met overal je complottheorieën weg te plempen.tantejans schreef: ↑09-04-2020 08:45Er staat een linkje onderaan het fimpje, dan kun je dat rapport zelf bestuderen.
donderdag 9 april 2020 om 10:00
Het is niet zo dat iedereen thuis werkt tenzij je een vitaal beroep hebt. Je werkt thuis als dat kan. Heel veel mensen kunnen dat niet. Bijvoorbeeld stratenmakers, timmerlieden, installateurs, verhuizers, stoffeerders, schilders, noem maar op.tatlitatli schreef: ↑08-04-2020 13:56Dat lijkt me bepaald onwenselijk. Daarom ben ik zo benieuwd naar het onderzoek, hopelijk gaat dat ook in op kinderen in risicogroepen, kinderen met chronische (bovenste) luchtwegklachten, besmettingen via smerige wc's, kinderen wiens ouders het allemaal niet zo nauw nemen, wat te doen met snotterende leerkrachten en klassen die daardoor langere tijd geen les krijgen (want geen vervanger) en de onzekerheid/ongelijkheid die dat weer meebrengt.
Dat onderzoek blijkt overigens vertraagd te zijn dus dan lijkt me na de meivakantie open best optimistisch.
Overigens lijkt mij de invloed van openen van scholen op de economie maar beperkt als de ouders thuis moeten blijven werken tenzij in een vitaal beroep. Of mis ik iets?
Even een zijsprong, maar het is een denkfout die ik veel mensen zie maken. Gaat dus niet specifiek om jou.