Entertainment alle pijlers

Herrie in de Druiventros

23-11-2017 14:26 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wie kijkt er ook naar dit programma?
Herman den Blijker en meneer Reijmers proberen een familiehotel te redden, maar de familie doet erg weinig met de tips.
Vader en moeder willen (?) met pensioen, dochter en schoonzoon nemen de boel over.
Ze zitten nooit met zijn vieren op 1 lijn en dochter kiest vooral de kant van haar moeder als er een meningsverschil is.
Voor het personeel is het ook lastig om te onderhandelen met een 4-koppige directie.
Moeder en dochter hebben nog het meeste vertrouwen in een kaartlezer :-o
Ik ben benieuwd of het hotel zal overleven als ze hun zin doordrijven, in de buurt wordt een groot hotel van een bekende keten neergezet.
Ik vind het wel leuk om naar te kijken (woensdag 21:30 RTL4)
Alle reacties Link kopieren
ik vind het geweldig en tegelijk verschrikkelijk hahaha! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat!
Alle reacties Link kopieren
ik volg het ook. Met weemoed, het was pak hem beet 20 jaar geleden echt een fijne leuke zaak met een enorm enthousiaste eigenaar die er hart voor had (Dhr Mutsaerts)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik had al gekeken of er een topic over was maar nu dan eindelijk :cheer2:

Wat een familie en wat een bedrijf. Hoe ze die weer hebben kunnen vinden!
Die vrouwen zijn ook zo verschrikkelijk en die autoverkoper is me toch ook een figuur. Man en ik liggen elke keer weer in een deuk.

Ik bedenk me wel dat ik de aflevering van deze week gemist heb. Was dat gisteren?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik vind het ook leuk om te kijken!
Wat is die moeder eigenwijs zeg. Ik vraag me af waarom de reijmers en den Blijker in hebben geschakeld. Ze doen het toch op hun manier en hadden al een plan klaar liggen.
Ik ben heel benieuwd of de Druiventros het gaat redden.
Wat zouden die 4 broodjes hebben gekost?

Een bestelauto gekocht speciaal voor de catering service.
Personeel dat die broodjes klaarmaakt.
Eigenaar die de broodjes wegbrengt met die auto,benzinekosten,afschrijfkosten.

Herman vond het maar stom en ik ook.

Ze zullen nooit evenaren met het nieuwe V/D Valk hotel wat in aanbouw is....
Alle reacties Link kopieren
Die meneer Mutsaerts lijkt me ook erg vriendelijk.

Louise1: gisteren was het inderdaad ook! Er is niet zo veel bijzonders gebeurd: het was wel leuk dat de koks brood gingen bakken bij Robert (van Heel Holland Bakt). je zag ze gewoon opfleuren.
Ze hebben ook gerechten laten proeven die al op de kaart staan, en zelfs meneer M was niet enthousiast.
Schoonzoon zit in kookclub en was na wat alcohol enthousiast aan het vertellen over de hulp die ze kregen.
Jonge gezin is nu een week op vakantie dus de ouders hebben het weer voor het zeggen.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
23-11-2017 14:40
Die meneer Mutsaerts lijkt me ook erg vriendelijk.

Louise1: gisteren was het inderdaad ook! Er is niet zo veel bijzonders gebeurd: het was wel leuk dat de koks brood gingen bakken bij Robert (van Heel Holland Bakt). je zag ze gewoon opfleuren.
Ze hebben ook gerechten laten proeven die al op de kaart staan, en zelfs meneer M was niet enthousiast.
Schoonzoon zit in kookclub en was na wat alcohol enthousiast aan het vertellen over de hulp die ze kregen.
Jonge gezin is nu een week op vakantie dus de ouders hebben het weer voor het zeggen.
Bedankt voor de update!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Habbekratz schreef:
23-11-2017 14:40
Wat zouden die 4 broodjes hebben gekost?

Een bestelauto gekocht speciaal voor de catering service.
Personeel dat die broodjes klaarmaakt.
Eigenaar die de broodjes wegbrengt met die auto,benzinekosten,afschrijfkosten.

Herman vond het maar stom en ik ook.

Ze zullen nooit evenaren met het nieuwe V/D Valk hotel wat in aanbouw is....
http://bestellen.noonies.nl/sandwich/sh ... 79add867b5

Dat is de link van die toko. Ik geloof nooit dat ze winst kunnen maken hiermee.
Martje2801 schreef:
23-11-2017 14:48
http://bestellen.noonies.nl/sandwich/sh ... 79add867b5

Dat is de link van die toko. Ik geloof nooit dat ze winst kunnen maken hiermee.
De vorige eigenaar van de catering ging failliet. Telkens 4 broodjes wegbrengen a 3 euro maak je geen winst mee of de bezorgkosten moeten starten bij 50 euro maar dan worden het te dure broodjes.
guppekop schreef:
23-11-2017 14:30
ik vind het geweldig en tegelijk verschrikkelijk hahaha! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat!
Het is net als een ongeluk, je wilt niet kijken maar doet het toch :proud:
Man en ik vragen ons iedere week weer af wanneer Rob (zo heet de schoonzoon toch) eindelijk eens uit de kast komt, ik vind het toch zo'n apart figuur !
Hoe oud zijn Jannie en Rob eigenlijk, volgens mij is zij ouder dan hij.
Ben ook benieuwd of er nog wat terecht komt om van de hele ratjetoe een geheel te maken.
Alle reacties Link kopieren
En die moeder ook steeds over haar gordijnen, echt om je te bescheuren. Dochter heeft zo'n zware, lage monotone stem die me gruwelijk irriteert. Haar man is de typische second-hand-car salesman.
Vader lijkt me een rustige bromsnor die alleen nog maar zijn eigen dure kreeftensoep eet.

Kortom, prachtige tv!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
23-11-2017 14:48
http://bestellen.noonies.nl/sandwich/sh ... 79add867b5

Dat is de link van die toko. Ik geloof nooit dat ze winst kunnen maken hiermee.
En spellen kunnen ze ook al niet...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
23-11-2017 14:48
http://bestellen.noonies.nl/sandwich/sh ... 79add867b5

Dat is de link van die toko. Ik geloof nooit dat ze winst kunnen maken hiermee.
En spellen kunnen ze ook al niet...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Oh, wij genieten hier ook van!

Inderdaad die zeurige spraak van dochterlief...
En moeders, die een cursus 'interieur' gevolgd heeft, nog wel eens in 'de schriftjes kijkt' en inspiratie opdoet uit Goede Tijden Slechte Tijden....
En de VIER sterren die nog steeds ten onrechte op de gevel staan....
De bruidssuite... :jump:
Het eindeloze geduld van Den Blijker en Reijmers...

Lees ook eens hier :
https://www.zoover.nl/nederland/noord-b ... %20Druiven
Van wat ik heb gehoord is er helemaal niets veranderd. Ziet het er nog net zo uit als voor de zomer. Ik denk dat het één grote publiciteitsstunt is.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
23-11-2017 16:19
Van wat ik heb gehoord is er helemaal niets veranderd. Ziet het er nog net zo uit als voor de zomer. Ik denk dat het één grote publiciteitsstunt is.
Uit de Zoover recenties maak ik op dat er flink verbouwd wordt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook een leuk programma. Maar dat verbouwen lijkt ook nergens op, die stenen muren verven? dat ziet er toch niet uit? :facepalm:
Die bruidssuite idd, en dan die groepen chinezen steeds over de vloer :rofl:
En het straalt natuurlijk van die moeder af dat ze een geboren binnenhuisarchitect is.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Ze hadden hun hotel aan v/d Valk moeten zien te verkopen. Nu komt die concurrentie om de hoek. Ik denk dat Hotel De Druiventros daaraan failliet zal gaan. Ze kunnen beter gaan verkopen aan een ander keten die de strijd wel aankan of er een zorghotel van maken.
Alle reacties Link kopieren
Gewéldige tv dit....ze laten alles voor zich organiseren en zeggen dan doe toch maar niét :HA:
Alle reacties Link kopieren
Column Angela de Jong in AD :-) :

Eigenlijk is Herrie In De Druiventros op RTL 4 net het Sinterklaasjournaal. Je weet als volwassen kijker dat er aan alle kanten een loopje met je wordt genomen, maar het verhaal zit zo lekker in elkaar en de hoofdpersonen spelen hun rol met zoveel schwung, dat het helemaal niks uitmaakt. Het is gewoon een kwestie van op de bank ploffen op woensdagavond en meegaan in het spel.

Het uitgangspunt is na Herrie In Hotel Spaander en Herrie Op De Bosbaan genoegzaam bekend: Herman den Blijker en zijn secondant meneer Reimers schieten de eigenaren van een zieltogend hotel annex restaurant te hulp, in dit geval een joekel van een complex in Brabant. Maar bij het concept hoort ook dat diezelfde eigenaren alle adviezen van de tv-redders in de wind slaan en hun kont tegen de krib gooien.

'Brabantse gezelligheid'
Wie dacht dat met de twee steile bazen van Hotel Spaander het toppunt van koppigheid was bereikt, had buiten de familie Mutsaers-Zoontjens van De Druiventros gerekend. Wat een types zijn dat. De inrichting van hun hotel zou moeiteloos kunnen figureren in de 1983-aflevering van Oh wat een jaar, compleet met gaten in de boxsprings en doorrookte gordijnen. Maar ja, dat heet dan ‘Brabantse gezelligheid’ en daar wil de familie niet aan tornen.

Ik kan niet wachten om de pinguïn-gor­dij­nen in het echt te zien
En als Herman en meneer Reimers - noem hem nooit Willem, dat hoort ook bij het concept - dan eindelijk dochter Janny en schoonzoon Rob zover hebben dat ze schoorvoetend akkoord gaan met een minieme verandering, zijn er altijd wel weer moeder Mieke en vader Ad die de boel vetoën. Doorslaggevend argument is steevast het diploma binnenhuisarchitectuur dat moeder Mieke ooit haalde. Wat veertig jaar geleden resulteerde in een bruidssuite met pinguïn-gordijnen, die er nog steeds hangen.

Herman trekt dan maar weer een chagrijnig gezicht, meneer Reimers frummelt aan zijn Elton John-montuur en deelt links en rechts een paar sneren uit. De Brabanders halen de schouders op en lachen alles weg. Of zeggen ‘absoluutjes’ en kopen ondertussen een failliete broodjesservice. Want zij weten: betere reclame dan een uur lang onszelf zijn voor 800.000 kijkers is er niet.

En dat klopt. Ik heb al zitten zoeken op hun site. Voor 85 euro ben je twee nachten - plus twee keer ontbijt en twee keer driegangenmenu met droge schnitzel! - onder de pannen met het Brabants Genieten Arrangement. Ik kan niet wachten om de pinguïn-gordijnen in het echt te zien.
Meneer Reimers was vroegah wel een stuk charmanter. Wat een zure oude man wordt dat in deze serie. Jammer!
louise1 schreef:
23-11-2017 16:30
Uit de Zoover recenties maak ik op dat er flink verbouwd wordt.
Dat lees ik nergens op zoover. En de serie is voor de zomer opgenomen. Die verbouwing zou al geweest moeten zijn. Ik heb het nog een keer gevraagd aan onze bekende, maar alles was nog zoals het was.
Ik volg het, ik vind het heerlijk om naar te kijken. Ik vind het een leuke familie maar zo eigenwijs. Eigenlijk is mijn reactie een ordinaire terugvind post.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de eerdere seizoenen gezien?
Lijkt me wel leuk om bijv op een zondag-met-slecht-weer een seizoen achter elkaar te kijken.
Online zonder reclames kijkt het een stuk sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven