Entertainment alle pijlers

Viagogo Shawn Mendes, is mijn dochter opgelicht?

17-05-2018 16:12 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier al de hele dag mee.

Mijn dochter wil graag naar Shawn Mendes met haar vriendinnen, morgen is de kaartverkoop pas officieel.
Ze stuurde mij vanmorgen enthousiast een appje op mijn werk dat ze al kaarten hebben gekocht......via Viagogo.

Ik was tot nog toe niet bekend met deze club, maar ik vrees dat ze opgelicht zijn.
Hoe kan een organisatie als Viagogo nou nu al tickets verkopen die morgen pas in de verkoop gaan, daarnaast ontvangen zij pas een week voorafgaand aan het concert hun tickets.

Zelf heb ik wat onderzoek gedaan online, en denk dat zij domweg afwachten hoeveel tickets er aangeboden worden die inkopen ( achteraf dus ) en dan is het mazzel hebben dat de mensen die nu waaronder mijn dochter en haar vriendinnen dus een ticket ontvangen, als ze die al ontvangen.

De meiden zijn nu behoorlijk aangeslagen hebben zichzelf al voor het hoofd geslagen wegens niet zo slim handelen, enthousiast snel snel snel en niet goed ingelezen.

Commentaar op hoe dom en zo vind ik niet zo nodig dat weten ze wel, en ik heb me daar ook al schuldig aangemaakt :-(

De vraag is, is online vind ik veel over reeds uitverkochte evenementen die via hen voor veel geld verkocht worden middels doorverkoop.
Is er iemand bekend met hoe het gaat als een verkoop nog niet eens officieel is?
Ze hebben incl administratiekosten 98 per kaartje betaald, de normale prijs.
Wat mij dwarszit is dat ze niet gewoon hun E ticket al ontvangen ,maar pas een week voorafgaand aan het concert.

Ik heb middels een live chat met een andere aanbieder wat kritische vragen gesteld, zij verkopen nu ook al Shwan Mendes tickets, maar krijg niet echt duidelijkheid, ja dat het systeem de tickets pas een week voorafgaand vrij kan geven ( ja ja daaag ) En dat nu eenmaal hun werkwijze, aha werkwijze, het vel verkopen voor de beer geschoten is. Met klem bleef ze aangeven dat dit niet het geval was.

Kortom ik hoop dat het meevalt, maar ik vrees dat dit voor de meiden een dure levensles wordt.
Er is vaak maar 1 organisatie die de echte tickets verkoopt. Dat is het bedrijf waar de concertorganisatie een deal mee heeft. De rest is zwarte markt en dus ja, oplichting.
Waarom zit jij er zo mee?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-05-2018 16:26
Waarom zit jij er zo mee?
Omdat ik het naar vind voor die meiden, is dat zo gek?
Ik vrees dat ze naar hun kaarten kunnen fluiten.
LadyLola schreef:
17-05-2018 16:28
Omdat ik het naar vind voor die meiden, is dat zo gek?

Ergens de hele dag mee zitten vind ik wel wat gek ja ;-)

Annuleren kan niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-05-2018 16:31
Ergens de hele dag mee zitten vind ik wel wat gek ja ;-)

Annuleren kan niet meer?
Ja nou ze heeft net een baantje spaart zich suf en ik heb ook geen liggend geld om morgen alsnog een officieel ticket te kunnen kopen.

Nee, heb die hele site al afgestruind ze zijn ook niet te mailen of te bellen. Ze heeft wel bevestiging per mail ontvangen, betaalbewijs enz, maar ja die tickets komen pas een week voor het concert, dat is waar ik huiverig voor ben. Dat concert is pas 7 maart 2019, en ik dacht wellicht zijn er mensen die bekend zijn met kaarten kopen via Viagogo terwijl de voorverkoop nog niet is begonnen.
http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

handige site voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen. Ik heb ooit een blauwe maandag bij zo'n ticketzwendel bedrijf gewerkt als bijbaantje. Er staan altijd tickets op die ze nog niet hebben. Die kopen ze gewoon als ze beschikbaar zijn. Als ze ze alsnog niet kunnen krijgen dan annuleren ze de order gewoon.

Zijn wel altijd duurder dan via een officieel kanaal. Waarschijnlijk komen ze dus wel gewoon binnen.
Alle reacties Link kopieren
Bij heel veel concerten worden tegenwoordig de kaarten op naam verkocht om dit soort praktijken tegen te gaan.

Van mij mogen ze dit soort bedrijven onmiddellijk verbieden of het nu eens ECHT gaan regelen dat doorverkochte kaarten waardeloos zijn.
Bij populaire concerten heeft de 'gemiddelde fan' nauwelijks kans om een kaartje te bemachtigen door dit soort praktijken waarbij het hen blijkbaar wel lukt om aan een hoop kaarten te komen.

Overigens heeft een vriendin van dochter gisteren al kaarten kunnen kopen via een of andere pré sale. Ik verwacht daarom dat er sowieso al veel kaarten weg zijn.
Viagogo profileert zich als secundair verkooppunt, soort marktplaats dus. Dan is het denk ik gewoon afwachten. Maar ja, als ze ze niet krijgen dan kan ze niet heen want dan is het ongetwijfeld uitverkocht. Wat me dan wel verbaast is dat de prijzen normaal zijn. Wat heeft zo'n platform er dan voor belang bij om dit te faciliteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best dom van je dochter

Beetje logisch nadenken en je weet dat kaarten kopen voor de officiële verkoop niet kan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
17-05-2018 16:44
Viagogo profileert zich als secundair verkooppunt, soort marktplaats dus. Dan is het denk ik gewoon afwachten. Maar ja, als ze ze niet krijgen dan kan ze niet heen want dan is het ongetwijfeld uitverkocht. Wat me dan wel verbaast is dat de prijzen normaal zijn. Wat heeft zo'n platform er dan voor belang bij om dit te faciliteren?
Dat vraag ik me dus ook af, ze hebben niet meer betaald dan de normale prijs.
En dat zij hierna geen kaarten meer elders dan via officiële sites kopen is ze wel duidelijk hoor.
Ik hoop alleen dat ik ze dmv ervaringen van anderen enigszins gerust kan stellen.
girasole3 schreef:
17-05-2018 16:39
Bij heel veel concerten worden tegenwoordig de kaarten op naam verkocht om dit soort praktijken tegen te gaan.

Van mij mogen ze dit soort bedrijven onmiddellijk verbieden of het nu eens ECHT gaan regelen dat doorverkochte kaarten waardeloos zijn.
Bij populaire concerten heeft de 'gemiddelde fan' nauwelijks kans om een kaartje te bemachtigen door dit soort praktijken waarbij het hen blijkbaar wel lukt om aan een hoop kaarten te komen.

Overigens heeft een vriendin van dochter gisteren al kaarten kunnen kopen via een of andere pré sale. Ik verwacht daarom dat er sowieso al veel kaarten weg zijn.

Als to's dochter al kaarten krijgt van die toko.... is het maar de vraag of ze nog geldig zijn bij aanvang concert. Vaak is Mojo heel actief met de kaarten ongeldig te maken, worden actief opgespeurd. Kan je zomaar geweigerd worden bij de deur.

Nare les voor dochter TO. Maar als je nu nog niet weet dat je niet via die bureautjes moet kopen....
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
17-05-2018 16:39
Geen zorgen. Ik heb ooit een blauwe maandag bij zo'n ticketzwendel bedrijf gewerkt als bijbaantje. Er staan altijd tickets op die ze nog niet hebben. Die kopen ze gewoon als ze beschikbaar zijn. Als ze ze alsnog niet kunnen krijgen dan annuleren ze de order gewoon.

Zijn wel altijd duurder dan via een officieel kanaal. Waarschijnlijk komen ze dus wel gewoon binnen.
Ze hebben pp 96,= betaald mi niet veel meer dan dat het normaal kost.
Wat is de reden dan dat ze tickets pas 1 week voorafgaand worden verzonden? Ik neem aan dat zij vanaf morgen al aankopen.
Sorry ik heb echt geen verstand van dit soort zaken, ik koop altijd via Ticketmaster en heel vroeger bij het postkantoor dan had je gelijk je ticket in handen
LadyLola schreef:
17-05-2018 16:36
Ja nou ze heeft net een baantje spaart zich suf en ik heb ook geen liggend geld om morgen alsnog een officieel ticket te kunnen kopen.

Nee, heb die hele site al afgestruind ze zijn ook niet te mailen of te bellen. Ze heeft wel bevestiging per mail ontvangen, betaalbewijs enz, maar ja die tickets komen pas een week voor het concert, dat is waar ik huiverig voor ben. Dat concert is pas 7 maart 2019, en ik dacht wellicht zijn er mensen die bekend zijn met kaarten kopen via Viagogo terwijl de voorverkoop nog niet is begonnen.

Jeetje dan pas!

Er staat wel eea in de algemene voorwaarden:

1.3 viagogo Guarantee. When You purchase tickets on viagogo, viagogo guarantees that You will receive the tickets You paid for in time for the event.

Kan je ze nog mee om hun oren slaan als het niet goed komt.
Er staat wel Customer Support op de site, dan kan je wel inloggen en mailen.
calvijn1 schreef:
17-05-2018 16:47
Ik vind het best dom van je dochter

Beetje logisch nadenken en je weet dat kaarten kopen voor de officiële verkoop niet kan

Jawel hoor, via fanclub of AmEx heel vaak. Zo heb ik ze ook voor Katy Perry en de Stones geregeld.
LadyLola schreef:
17-05-2018 16:53
Ze hebben pp 96,= betaald mi niet veel meer dan dat het normaal kost.
Wat is de reden dan dat ze tickets pas 1 week voorafgaand worden verzonden? Ik neem aan dat zij vanaf morgen al aankopen.
Sorry ik heb echt geen verstand van dit soort zaken, ik koop altijd via Ticketmaster en heel vroeger bij het postkantoor dan had je gelijk je ticket in handen
Kaarten zijn bij Ticketmaster: Prijzen variëren tussen 54.95-79.95 EUR
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-05-2018 16:54
Jeetje dan pas!

Er staat wel eea in de algemene voorwaarden:

1.3 viagogo Guarantee. When You purchase tickets on viagogo, viagogo guarantees that You will receive the tickets You paid for in time for the event.

Kan je ze nog mee om hun oren slaan als het niet goed komt.
Er staat wel Customer Support op de site, dan kan je wel inloggen en mailen.
Vrees dat het afwachten wordt, en hopen dat ze de tickets krijgen ze ermee naar binnen kunnen.
Las online ook positieve verhalen, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-05-2018 16:47
Ik vind het best dom van je dochter

Beetje logisch nadenken en je weet dat kaarten kopen voor de officiële verkoop niet kan
Wist jij toen je heel jong was alles al wat je nu weet?
LadyLola schreef:
17-05-2018 16:53
Ze hebben pp 96,= betaald mi niet veel meer dan dat het normaal kost.
Wat is de reden dan dat ze tickets pas 1 week voorafgaand worden verzonden? Ik neem aan dat zij vanaf morgen al aankopen.
Sorry ik heb echt geen verstand van dit soort zaken, ik koop altijd via Ticketmaster en heel vroeger bij het postkantoor dan had je gelijk je ticket in handen
96 euro?! Nou, dat gaat echt wel een paar keer over de kop dan. Hij speelt in ziggodome, daar heb je bij een gemiddeld concert al kaarten voor 35 euro.
Viagogo koopt morgen een zooi van die kaarten op, en dan gaan voor het dubbele weg.
Die kaarten krijgen ze wel, maar genaaid zijn ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-05-2018 16:58
Kaarten zijn bij Ticketmaster: Prijzen variëren tussen 54.95-79.95 EUR
Dan komt er nog iets van administratie kosten bij.
Ik denk zelf nog steeds over wat ik gelezen heb, dat als zij kaarten krijgen dit kaarten zijn die bij Viagogo door andere aanbieders verkocht worden.

En dan is het te hopen dat ze iig echte kaarten hebben en dus ook naar binnen mogen.
Op 7 maart 2019 zullen we het zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-05-2018 16:47
Ik vind het best dom van je dochter

Beetje logisch nadenken en je weet dat kaarten kopen voor de officiële verkoop niet kan
En jij hebt vroeger als puber nooit domme dingen gedaan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-05-2018 17:01
Wist jij toen je heel jong was alles al wat je nu weet?
Daarom ze zijn 16, ik dacht ik negeer Calvijn maar.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ooit kaartjes gekregen bij deze site (of was het gogotickets?).
Zelf ook deze vraag op viva gesteld, flink gewaarschuwd dat ze mogelijk nep waren.
Uiteindelijk kreeg ik een enkele weken voor het concert zou beginnen, bericht dat het niet voor het concert in Ahoy zou zijn, maar in Ziggo Dome. En dus een andere datum had
Gewoon binnengekomen, geen probleem. Wel waren de kaarten iets duurder, iets van 20€ per kaart.
noah88 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 17:07
6.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven