Entertainment alle pijlers

Geen Oekraïne op songfestival 2019

28-02-2019 18:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oekraïne zal niet deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Dat heeft de nationale omroep vanmiddag medegedeeld op de website. De omroep kwam niet rond met winnares MARUV en ook de nummer 2, Freedom Jazz en de nummer 3, Kazka willen hun land niet vertegenwoordigen, omdat zij vinden dat ze daar geen recht op hebben, omdat ze de nationale selectie niet gewonnen hebben.

Omroep UA:PBC wil niet intern een andere kandidaat aanwijzen, omdat de omroep de uitslag van de nationale finale respecteert. Door de terugtrekking moet de nationale omroep in Oekraïne een boete betalen aan de EBU. Door de afmelding zijn er in de eerste halve finale op dinsdag 14 mei 17 i.p.v. 18 kandidaten.

Zangeres Maruv gaat niet naar het Eurovisie Songfestival. Ze weigert het contract te onderteken dat de Oekraïense omroep haar heeft voorgelegd. Daarin was onder meer opgenomen dat ze haar al geplande concerten in Rusland moest afzeggen. Die clausule was overigens niet speciaal voor haar opgenomen, maar zat standaard in het contract. In een verklaring laat Maruv weten geen speelbal te willen zijn van politici. “Het afzeggen van de concerten in Rusland was op zich niet het grootste probleem, maar er waren andere voorwaarden waardoor ik me een slaaf zou voelen. Ik hou van mijn land, maar ik kan niet deelnemen volgens zulke inhumane voorwaarden zowel moreel als fysiek. Ik ben muzikant, geen pion in een politieke arena.”

De Oekraïense omroep UA:PBC spreekt ook over de politiek, maar legt de ‘schuld’ met name bij Maruv. “Dit jaar bleek dat veel artiesten in het land van de agressor (lees: Rusland) op hebben getreden of dat nog gaan doen. Het is onze taak als publieke omroep om een kandidaat te vinden die niet voor tweespalt zorgt. Niet alle goede Oekraïense artiesten zijn ook goede culturele ambassadeurs.”

De omroep laat verder weten dat er morgen gesprekken volgen met een andere kandidaat. Of dat de nummer 2 uit de selectie, de groep Freedom Jazz is, is niet bekend.
Alle reacties Link kopieren
Zo zonde, want Oekraïne had een geweldige inzending dit jaar. Had zomaar kunnen winnen. Hier is het nummer dat gewonnen heeft, maar niet gaat:

https://youtu.be/Hk2xUaOM_SE

Dit soort nummers hoor je op de radio anno 2019. Fris, modern en een tikkeltje ordinair. Maar ik houd er van.
Alle reacties Link kopieren
Goh joh, het is wat. Ik denk dat ik het rariteiten kabinet Eurovisie helemaal over sla.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-02-2019 18:25
Goh joh, het is wat. Ik denk dat ik het rariteiten kabinet Eurovisie helemaal over sla.

Vind het altijd wat achterhaald als mensen hiermee aankomen (en het is zeker ook vriendjespolitiek en een Oostblokfestijn?). Vorig jaar bijvoorbeeld was een heel aardig jaar met veel goede nummers. Hip, ballads, wat metal, vanalles wat.

Ontopic: tja lullig voor die zangeres dat zijn hier de dupe van wordt. Politiek heeft geen plaats op het ESF.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee! :'(
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
sito1970 schreef:
28-02-2019 18:04
Zo zonde, want Oekraïne had een geweldige inzending dit jaar. Had zomaar kunnen winnen. Hier is het nummer dat gewonnen heeft, maar niet gaat:

https://youtu.be/Hk2xUaOM_SE

Dit soort nummers hoor je op de radio anno 2019. Fris, modern en een tikkeltje ordinair. Maar ik houd er van.
Ik vind het een afschuwelijk nummer net zoals de meeste songfestivalliedjes.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-02-2019 18:25
Goh joh, het is wat. Ik denk dat ik het rariteiten kabinet Eurovisie helemaal over sla.
Fijn voor je, dat je overslaat. Je kunt ook normaal reageren! Maar heb je even geloept; je kunt nergens normaal op reageren.
anoniem_129098 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 20:30
12.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
28-02-2019 19:19
Ik vind het een afschuwelijk nummer net zoals de meeste songfestivalliedjes.
De meeste songfestivalliedjes zijn ook afschuwelijk, maar af en toe zit er wel een knaller tussen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een concurent minder, kan er geen traan om laten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
28-02-2019 21:33
Weer een concurent minder, kan er geen traan om laten.
Een heel grote concurrent, want ik weet zeker dat dit nummer heel erg gescoord zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
28-02-2019 20:27
Fijn voor je, dat je overslaat. Je kunt ook normaal reageren! Maar heb je even geloept; je kunt nergens normaal op reageren.
Niet iedereen houdt van het Songfestival.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Van Mesdag op verlof is er niets bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 05:33
Niet iedereen houdt van het Songfestival.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Van Mesdag op verlof is er niets bij.

Er is altijd wel een inzending bij dat kermis is. Niet alle inzendingen over 1 kam scheren. Maar Joan Franka was afschuwelijk, en zingen kon ze ook niet. Maar die andere 2 zijn 1 en 2 geworden. Het overgrote deel van de liedjes is serieus. Vergelijk het met moslims, daar zitten ook rotte appels tussen, maar het overgrote deel is van goede wil.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
01-03-2019 05:51
:rofl:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 07:34
:rofl:
Ja toch? :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven