Entertainment alle pijlers

Polyamorie

02-03-2019 21:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister de documentaire gekeken op videoland. Ik vond het interessant en zou eigenlijk nog wel meer willen weten. Toen ik de trailer zag, zal ik eerlijk bekennen dat iets in mij weerstand voelde, juist daarom vond ik dat ik de documentaire moest gaan kijken. Het heeft wel wat veranderd aan hoe ik nu tegen polyamorie aankijk :). Al is het niet dat ik durf te zeggen dat ik het begrijp, wat ik er juist van heb opgestoken is dat ik het waarschijnlijk niet kan begrijpen, omdat ik gewoon anders in het leven sta, andere behoeftes heb en iets anders belangrijk vind. Dat maakt polyamorie niet slechter dan monogamie, het is gewoon verschillend en zolang het niemand schaad is het goed om te doen wat jou het gelukkigst maak.

Het doel van dit topic is, om het verder over deze documentaire te kunnen hebben en eventueel over polyamorie in het algemeen. Discussie mag, maar blijf wel respectvol.
Alle reacties Link kopieren
Polyamorie lijkt mij een drukke bedoening; normaal is het al tijdabsorberend om één persoon tevreden te houden, maar twee of nog meer partners dat lijkt mij te arbeidsintensief en levert ook niet genoeg op lijkt mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij typisch zoiets dat1 partner wil en dan voelt de ander zich min of meer verplicht daarin mee te gaan
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-03-2019 22:35
Polyamorie lijkt mij een drukke bedoening; normaal is het al tijdabsorberend om één persoon tevreden te houden, maar twee of nog meer partners dat lijkt mij te arbeidsintensief en levert ook niet genoeg op lijkt mij.
Eens
Alle reacties Link kopieren
Retrostar: daar denk ik hetzelfde over, vraag me af of je dan nog tijd overhoudt voor jezelf.

HelloFromTheOtherSide: Ik denk dat er wel meer smaken zijn dan dat. Dat beide partners meerdere partners hebben bijvoorbeeld. Ik kan mij voorstellen dat een situatie die jij beschrijft ook wel voorkomt. Al denk ik niet dat, dat de bedoeling is van polyamorie, dan zou er spraken zijn van een ongelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je het vanuit twee kanten bekijken:
-Gedwongen kant waarbij 1 iemand het wil en de ander submit naar die wil
-Een keuze waarbij beide partners het willen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven