Entertainment alle pijlers

Dorpsquiz

14-03-2019 16:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Binnenkort is er in ons dorp een Quiz, je kan je inschrijven met jouw team en speelt dan tegen andere teams in het dorp, erg leuk!
Nu zijn hier op dit forum vast wel ervaren 'dorpsquizers'. Het is voor ons de eerste keer en we hebben geen idee hoe wij zo een quiz in moeten gaan. Hoe zorg je ervoor dat alles goed verloopt met 30 man? We willen wel een beetje bovenaan eindigen ;)

Heeft iemand misschien goede tips/tricks voor ons als team?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is je team? Ik neem aan niet 30 man?

Nooit een dorpsquiz gedaan, wel een pubquiz. Ik zou ervoor zorgen dat je bij elke discipline een kenner hebt.
Such fun!1
vakantie opnemen en alleen maar Trivianten. Duh.
Alle reacties Link kopieren
Lees nog even wat oude kranten door, bekijk wat oude foto's.
bedenk wat je dorp heeft: speciale dorpelingen, plaatsen die ergens bekend in zijn geworden. en zo een straatnaambordje hebben verdiend.
Of doe gewoon niks en heb een leuke avond, waar je nog wat opsteekt over je dorp, met het idee meedoen is belangrijker dan winnen. Voor de prijzen hoef je het meestal niet te doen, en de eer is ook zo vergeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat ik nu allemaal tips geef en je bij ons mee doet :P

Een team van 30 man? Meestal is het maximaal 20 nl.

Zorg voor voldoende computers/laptops/ iPads etc en een goede internet/WiFi verbinding voor al die apparaten.
Verdeel de vragen, iedereen heeft vast wel een specialiteit . Er kan van alles aan vragen en opdrachten in zitten. Er zijn ook buitenopdrachten en doe-opdrachten. Verdeel die ook eerlijk. Zorg voor een goede fiets / auto met nuchter persoon voor de buitenopdrachten.
Zorg dat je op tijd het boek weer helemaal compleet in elkaar hebt zitten en op tijd terug brengt, hoe meer vragen goed en hoe sneller je het terugbrengt hoe beter. Let op verborgen boodschappen in het quizboek. De Facebookpagina en het huis aan huis blad en de lokale kabelkrant / radio.
En bereid je voor op een hectische stressvolle avond maar het is ontzettend leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven