Entertainment alle pijlers

Sinan zoekt de klas van Elias

25-03-2019 23:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toevallig deze documentaire gekeken maar ik ben zwaar onder de indruk. Eigenlijk zou iedereen deze documentaire moeten zien om enigszins een idee te krijgen waarom de Syriërs uit hun land zijn gevlucht.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik snap het zonder docu ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Vesper- schreef:
25-03-2019 23:12
Ik snap het zonder docu ook wel.
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het elke dag in mijn klas. Heb de docu niet bekeken en twijfel ook of ik dat ga doen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook echt een prachtige aflevering. Kijk graag volgende keer weer.
Ik heb gekeken en vond het een mooie docu en ik begrijp dat er meerdere delen zijn. Volgende keer weer kijken.
Ik vind Sinan een goede journalist en dat bl;eek ook nu weer.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige docu!
Ik kijk volgende week weer
Severus_Snape schreef:
26-03-2019 00:33
Ik zie het elke dag in mijn klas. Heb de docu niet bekeken en twijfel ook of ik dat ga doen.
Ik heb even met een half oog gekeken maar ik maak me altijd veel te druk dus ik ben wat anders gaan doen.
En ik ken inderdaad een aantal Syrische jongeren en dan heb je al gegeten en gedronken als je die verhalen hoort, zo erg.
En die jongeren die ik ken zijn ook zo leuk, ik heb het idee dat er een heel mooie beschaving kapot is gemaakt.
Het-groepje schreef:
26-03-2019 06:57
Ik heb even met een half oog gekeken maar ik maak me altijd veel te druk dus ik ben wat anders gaan doen.
En ik ken inderdaad een aantal Syrische jongeren en dan heb je al gegeten en gedronken als je die verhalen hoort, zo erg.
En die jongeren die ik ken zijn ook zo leuk, ik heb het idee dat er een heel mooie beschaving kapot is gemaakt.
Eens.
Ik heb ook syrische vluchteling kinderen op mijn groep. Tussen de 2 en 4 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-03-2019 06:57
Ik heb even met een half oog gekeken maar ik maak me altijd veel te druk dus ik ben wat anders gaan doen.
En ik ken inderdaad een aantal Syrische jongeren en dan heb je al gegeten en gedronken als je die verhalen hoort, zo erg.
En die jongeren die ik ken zijn ook zo leuk, ik heb het idee dat er een heel mooie beschaving kapot is gemaakt.
Dat idee heb ik ook.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk gaan hij en het meisje in de volgende aflevering oud klasgenoten terugzien en zeker zijn beste vriendje!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-03-2019 06:57
Ik heb even met een half oog gekeken maar ik maak me altijd veel te druk dus ik ben wat anders gaan doen.
En ik ken inderdaad een aantal Syrische jongeren en dan heb je al gegeten en gedronken als je die verhalen hoort, zo erg.
En die jongeren die ik ken zijn ook zo leuk, ik heb het idee dat er een heel mooie beschaving kapot is gemaakt.
inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Iemand deel twee ook gezien gisteravond? Ik was weer zeer onder de indruk. Natuurlijk is het geen programma van Robert ten Brink maar stiekem had ik wel gehoopt dat er een reünie zou komen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
02-04-2019 11:47
Iemand deel twee ook gezien gisteravond? Ik was weer zeer onder de indruk. Natuurlijk is het geen programma van Robert ten Brink maar stiekem had ik wel gehoopt dat er een reünie zou komen.
Oh, was dat gisterenavond het vervolg? Dan ga ik straks op gemist kijken ;)
Alle reacties Link kopieren
Deel II moet ik nog kijken maar ik had Sinan en Elias wel gezien bij MAX om 17.00 uur. Eerste aflevering vond ik erg indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Die vrouwen| moeders zijn allemaal zo modern. Zijn dat eigenlijk Christenen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit waren volgens mij allemaal Christenen. Dat zag je ook aan de religieuze afbeeldingen en Mariabeelden.
Overigens is/was Syrië natuurlijk ook een relatief modern land, zeker de grote steden Aleppo en Damascus. (Bij mijn weten zat het fundamentalisme 10 jaar geleden met name geconcentreerd rondom Raqqa en in het oosten, bij Deir al Zor.)

Het beeld dat we de laatste jaren hebben gekregen doet het (vroeger?) prachtige land geen recht.
Poker schreef:
03-04-2019 19:55
Die vrouwen| moeders zijn allemaal zo modern. Zijn dat eigenlijk Christenen?
Assad is een dictator maar in Syrie is wel een vrijheid van godsdienst.
Thoth schreef:
04-04-2019 09:12
Ja, dit waren volgens mij allemaal Christenen. Dat zag je ook aan de religieuze afbeeldingen en Mariabeelden.
Overigens is/was Syrië natuurlijk ook een relatief modern land, zeker de grote steden Aleppo en Damascus. (Bij mijn weten zat het fundamentalisme 10 jaar geleden met name geconcentreerd rondom Raqqa en in het oosten, bij Deir al Zor.)

Het beeld dat we de laatste jaren hebben gekregen doet het (vroeger?) prachtige land geen recht.
Er zijn hele oude steden plat gebombardeerd. Voor eeuwig een grote historie weggevaagd.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel de tranen je in de ogen schieten als je ziet wat er allemaal kapot is geschoten (naast het onvoorstelbare menselijke leed, natuurlijk. Uiteraard alles in perspectief!!!), denk ik dat er in het historisch hart van Aleppo toch ook nog wel heel wat kan worden hersteld met behulp van Unesco.
De citadel is flink beschadigd maar blaas je ook niet zomaar weg en was duidelijk aanwezig in de rapportage. Wat je afgelopen maandag zag van de souq was ook nog herkenbaar. Van de Grote Moskee is de minaret ingestort.

En bij mijn weten is het historisch centrum van Damascus relatief onbeschadigd, de oorlog speelde zich daar vooral af in de buitenwijken.
Grote delen van Palmyra zijn gewoon weg, maar ik verwacht dat dit zal worden gereconstrueerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de documentaire vandaag gezien. Was op NPO 1. Wat een mooie docu. Heel mooi gemaakt. En dan word je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt dat het toch echt een mooi hoogontwikkeld land was. Wat een schande dat een stel oorlogszuchtige zo met een land en zijn volk om zijn gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven