Entertainment alle pijlers

Welke muziek doet jouw jeugd herleven?

11-06-2007 17:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de film van ABBA, The Movie, weer gezien. Ik zag hem voor het eerst toen ik 12 was, de eerste keer naar de bioscoop. Ook draai ik nog geregeld Abba cd's. Het doet me meteen weer denken aan m'n jeugd. Abba had toen de ene hit na de andere en dan zat ik klaar met een cassette recordertje en een microfoontje bij de muziekbox. Abba doet dus echt m'n jeugd weer herleven! Ik word helemaal vrolijk van hun muziek en zing soms hard mee!

Welke muziek doet dat met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Abba, ja zeker! Mijn vader was er ook helemaal gek van dus werden er bandjes meegenomen op vakantie, moet bij bepaalde nummers vaak terugdenken aan die tijd. En van dit weekend kreeg ik de CD Look Sharp van Joe Jackson van een vriendin, ik heb die plaat grijs gedraaid in de jaren '80, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik met de Dolly Dots! 
/
Alle reacties Link kopieren
Duran Duran.......pas weer alle CD's in huis gehaald!
Alle reacties Link kopieren
Depeche mode, Simple Minds, The Police (snel kaarten gescored voor hun concert)
Alle reacties Link kopieren
jaren 80 muziek: Wham!, Duran Duran etc. Ook van die eendagsvliegen die enorme hits scoorden zoals Bros, Rick Astley, Nik Kershaw etc. doen vroeger tiijden herleven als ik die nummers hoor. Mijn grote grote held in de eighties was Prince. Daar was ik helemaal gek van.

Ik kan me uit mijn vroege jeugd in de jaren 70 ook nog wel een en ander levendig herinneren. Zat ik met mijn zus bij de radiocassetterecorder liedjes op te nemen van de top 40. Zoals Ring my bell, I was made for loving you en Abba-nummers.
Alle reacties Link kopieren
jaren 80 muziek!!!



Wham, Duran Duran, Pet Shop Boys, Bronski Beat, Erasure, Depeche Mode, Simple Minds, Paul Young, Talk Talk en noem maar op.



Vind het nog steeds leuk om naar deze muziek te luisteren, brengt me weer altijd terug naar mijn middelbare schooltijd en eerste verkeringen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de muziek uit de jaren 80. Je had ook Chic, met Le Freak.Nu is dat weer gecovered. En je had ook voor het eerst gekleurde lp's, geel ofzo. En van die 12 inch, rappers delight. I sad the hip,hop,hip, the hibbit to the hip, :D
Ja, de muziek uit de jaren 80. Je had ook Chic, met Le Freak.Nu is dat weer gecovered. En je had ook voor het eerst gekleurde lp's, geel ofzo. En van die 12 inch, rappers delight. I sad the hip,hop,hip, the hibbit to the hip, :D
Dat is zelfs nog wat ouder. Chic en Rappers Delight hadden hits aan het eind van de jaren zeventig. Ik heb zelf goede herinneringen aan de jaren zeventig qua muziek. De jaren 80 vind ik, op een enkele uitzondering, qua muziek weinig bijzonder. Het lijkt nog maar zo kort geleden.
Alle reacties Link kopieren
Tja een 40 plus lijstje



Pink Floyd

Yes

Lou Reed

Frank Zappa

Led zeppelin

Rolling stones

Q65

Golden Earing

The Who

Jimmy Hendrixs



Heb me lekker uitgeleefd [flower power]:$
Alle reacties Link kopieren
Vanaf halverwege de jaren 70, deel jaren 80.

TIP:

Deze week op radio 2: de week van de jaren 80.

A trip down memory lane.

Bij ieder nummer heb ik wel een herinnering, van Gatver, wat had ik een hekel aan dat nummer tot aan 'oh ja, een vriend van me had op dit nummer zo een achterlijke dans dat ik me altijd doodschaamde als hij weer de dansvloer opstapte'.;)
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven