Entertainment alle pijlers

Hoe speel ik muziek van mijn mp3 speler af op de autoradio?

03-08-2007 17:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn autoradio schijnt de muziek van een mp3-speler af te kunnen spelen. Weet iemand hoe dit werkt? Moet je hiervoor een speciaal kabeltje kopen en zo ja, wat voor 1 dan?
..
Alle reacties Link kopieren
Is het niet eerder zo dat je radio mp3-MUZIEK die op een cd staat kan afspelen?



Als het wel via de mp3-SPELER kan, moet je gewoon eens even de handleiding nalezen. Ik denk dat je radio dan toch een usb-aansluiting ofzo zou moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Idd, je radio zou een USB aansluiting moeten hebben, dan gaat het via een USB kabeltje. De nieuwere modellen autoradio's hebben zo'n aansluiting.



Ik had geen usb aansluiting op mijn autoradio, maar ze hebben daar ook wat op gevonden: een kabel die inplugt in een 12 volt aansluiting, die vervolgens mijn ipod verbindt met de radio. De muziek wordt dan afgespeeld via een radiofrequentie. Niet helemaal loepzuiver geluid zoals je zou hebben met een usb aansluiting, maar al met al prima te doen!
Alle reacties Link kopieren
Als dat zo is (vanaf een mp3 speler) dan moet er een usb poort in het frontje van je autoradio ziten.

Zo niet dan word er ws bedoeld dat er mp3 muziek afgespeelt kan worden (dan kunnen oude autoradio's niet) die op een cdtje staan.

mp3 cd tje maak je door een cd te branden op deze "stand" in het brandprogramma.

Je hebt een mp3 cd wanneer er heel veel nummers op de cd staan, meer dan op een normaal cdtje....dat bedoelen ze met mp3 cd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het zo (heb ik d8 ik ergens gelezen):



Bij de nieuwe radio's zit vaak een aansluiting voor mp3. Je moet dan een verbinding maken met een kabeltje van mp3 speler naar radio. Ik heb nl zon radio (nieuwe auto) en daar zit zon gaatje in als voor je koptelefoon en nu heb ik meen ik in de autogebruiksaanwijzing gelezen dat je een kabeltje nodig hebt en dus geen poort. Dus kabeltje in mp3 (waar je koptelefoon ingaat) en dan ook in dat gaatje in de radio.



Maar mss werkt een mp3cd ook wel. (En mss sla ik nu volledig de plank mis en heb ik het verkeerd begrepen.)
Meerdere mogelijkheden kunnen:



Via USB-poort op je radio

Je radio kan cd's afspelen met MP3 bestanden

Er zit een audio-input op je radio waarop je je MP3 speler kan aansluiten



Graag meer info reizigster... :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft je autoradio een audio-ingang. Deze ingang wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld het geluid van een dvd speler over de speakers van de autoradio te laten horen.

Met een speciaal kabeltje wat je achteraan je radio moet aansluiten kan je je mp3 speler aansluiten. Je steekt het gewoon in het koptelefoon-gat van je mp3 speler, zet je radio op aux-in (of iets vergelijkbaars, verschilt per radio merk) en luisteren maar.

Hoe het kabeltje precies heet staat in de handleiding van je radio. Even kijken bij "audio in" of "externe apparaten aansluiten".
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog een mogelijkheid is, als je autoradio geen usb, aux of andere aansluiting hebben, dan bestaat er zoiets als een fmtransmitter.



Een fm transmitter is een apparaatje dat je aansluit je de mlp3 speler zelf. Zoals de naam al doet vermoeden, zend dit apparaat een fm frequentie uit. Met je autoradio kan je vervolgens die frequentie opzoeken. Net zoals je een radiozender opzoekt. Het geluid is niet van bijzonder hoge kwaliteit, maar vaak wel voldoende.



Als je op google de woorden "mp3" + "fm" intikt, zie je onder de eerste twee links een rij voorbeelden.



Succes! O'ja als je het via een kabeltje kan doen, doen! (Betere geluidskwaliteit).
Alle reacties Link kopieren
Bij een grotere keten in NL waar ze oa. automaterialen verkopen, hebben ze nu een aanbieding (??) met een mp3 radio. Deze heeft een speciale usbpoort.
Alle reacties Link kopieren
En als je een oude autoradio hebt met een cassette.... dan kun je een speciale cassette kopen met daaraan een kabeltje die je in je mp3 kunt stoppen.... Zo pimp je een oude radio dus gemakkelijk op.... Altijd goedkoper dan een nieuwe autoradio....
Alle reacties Link kopieren
De verkoopster van de Apple store raadde de FM transmitter niet aan voor de Nederlandse markt omdat volgens haar de FM band hier zo vol zit dat je niet echt fantastische kwaliteit muziek krijgt.
Alle reacties Link kopieren
klopt, ik heb een iTripen de kwaliteit is niet zo goed, en je moet constant een nieuwe zender zoeken. de FM band is echt vol. En het is nog illegaal om te doen ook als je geen zendvergunning hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven