Kletshoekje mama's met jonge kinderen

03-01-2012 16:14 585 berichten
OP weggehaald ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb wel zin om hier mee te schrijven. Echter verwacht mij niet dagelijks. Want ik weet dat ik dat niet ga redden.

Ik ben 36 jaar en heb 2 zoons van 3,5 en 5,5. Ik werk als assistent accountant. Het eerste half jaar is ongelofelijk druk in mijn werk en werk dan ook regelmatig thuis 's avonds over.

Verder kijk ik graag crime series, lees ik graag boeken en kijk ik graag films. Doe aan lichaamsbeweging wat mijn lichaam toe laat.
Ik heb zowel jonge als oudere kinderen, mag dat ook?

Wij hebben 5 kinderen van 7 maanden, 6, 9, 11 en 14 jaar. Die van 9 en 11 zijn jongens, de andere drie meisjes. Jongste is ons bonuskindje, ik was al 5 maanden zwanger toen we er achter kamen dat ze onderweg was.

Ik ben ondernemer, man is arts, wij werken allebei fulltime, onze kinderen gaan dagelijks naar kdv/school/bso en met zijn zevenen is het hier soms net een gekkenhuis. Je wilt niet weten hoe het er hier aan toegaat als ze allemaal, m.u.v. jongste, een vriendje of vriendinnetje te spelen hebben. We wonen afgelegen in een verbouwde boerderij met genoeg ruimte voor al die kinderen. Denk niet dat ik het anders nog zo leuk had gevonden... Naast werken doe ik het huishouden, deels samen met man, in de avonduren als de kinderen in bed liggen. We sporten samen zo'n 3/4 keer per week thuis, ruimte ingericht met fitnessapparatuur want als ik daarvoor de deur uit moet dan heb ik geen zin meer. Bovendien scheelt dat een oppas zoeken als je samen wilt sporten. En verder proberen we er ook nog zoiets als een sociaal leven op na te houden. Daar zat tijdelijk een dip in door de geboorte van onze jongste. Maar het begint nu weer lekker op gang te komen. Gelukkig hebben we een hele lieve en betrouwbare oppas. Ik kook graag, ook uitgebreid. Lees veel, van kranten tot boeken en alles wat daar tussenin zit. En houd van veel soorten muziek maar vooral van klassiek en opera's.

Heb nu ook een huis vol kinderen, 5 van ons zelf en 5 vriendjes/vriendinnetjes. Man is naar de snackbar voor frietjes, frikandellen en zo. Normaal let ik op wat ze binnen krijgen maar nu hebben ze vakantie. En in vakanties mag hier altijd even net iets meer. Meer snoepen, meer frietjes en zo en langer op de spelcomputer e.d. Heel gezellig allemaal. Maar ik vind het ook niet erg als maandag alles weer "gewoon" is, de kinderen naar school en ik op kantoor.
@leentjedb, wat klinkt jou gezin gezellig!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 03 januari 2012 @ 18:32:

@leentjedb, wat klinkt jou gezin gezellig!

Dochter van 6 kwam vanmiddag ook een paar keer melden dat ze het zo gezellig vond. We hebben een speelkamer, die mogen ze naar hartenlust afbreken. En ze hebben er vandaag echt werk van gemaakt. De grote eetkamertafel in de speelkamer is met een paar ouderwetse lakens omgebouwd tot tent (gekregen bij ons huwelijk en nooit gebruikt, zijn ze toch nog ergens goed voor). En daarin hebben ze vanmiddag samen zitten "pickbikken". Dat was iets nieuws en dat is dan dubbel zo leuk.

Het is soms een beetje druk maar meestal wel gezellig. Hoewel, druk, oudste 4 liggen nu voor pampus in de tv-hoek, volgevreten. Man is jongste naar bed brengen want als papa er is tel ik niet meer mee. En dat is heel relaxt kan ik je vertellen. Ik lig nu dus voor pampus in een ligstoel in de woonkamer (net zo vol gevreten als de kinderen, dat ook).
Haaai! Ik doe ook wel mee! Ik zelf 31 jaar oud, en heb 2 ukkies. 1 van 2 jaar, dochter. En uk2 is 7 maanden, n jochie. En n doggy, die is ook 2 jaar. Oja, mister is eveneens 31.
Ik ben fulltime thuis-mama. Moest tijdens zwangerschap van uk2 stoppen met werken om medische redenen. Kwam wel mooi uit. Mister kreeg n veel eisende baan op dat moment, met extreem wisselende diensten. Dus ik mama de hele dag.
Ik doe ook graag mee! Ben nog niet zo lang op dit forum en het lijkt me gezellig om zo wat meiden te leren kennen, te kletsen en hopelijk wat tips uit te wisselen hier en daar!

Ik ben net 34 jaar, heb een zoon van 2jr en een dochter van 2,5 mnd. Nu nog met verlof (nog 2 wkn!) maar werk normaalgesproken 4 dgn per week in een vrij drukke kantoorbaan. Man werkt ook 4 dgn en het huishouden doen we zoveel mogelijk samen. Gelukkig wel een werkster, dat scheelt...

Net weer begonnen met hardlopen om de zwangerschapskilo's eraf te krijgen, nog 6 te gaan. Nu ik weer begonnen ben vind ik het eigenlijk wel weer heerlijk, hoewel ik echt geen hardlooplijf heb en dus nooit supersnel zal worden, doe het gewoon lekker voor mezelf. En verder hou ik erg van lezen, etentjes met vrienden en biertjes drinken in de kroeg.

@leentjedb, wat een heerlijk hectisch vol huis heb jij!! Lijkt mij ook super zoveel kinderen, helemaal als je er de ruimte voor hebt...
Wat leuk jullie reacties. Ik kom morgen even uitgebreider reageren.
Hoi dames

Even de namen leren hoor en welke kinderen daar bij horen.

Suus dagelijks schrijven zal ik meestal ook niet redden hoor. Ik heb deze week nog vakantie. Crime series, leuk welke kijk je zoal. Mijn man en ik hebben afgelopen maanden alle beschikbare afleveringen van criminal minds gekeken. Heerlijk. En 2 zoontjes van 3,5 en 5,5 leuk hoor. Spelen ze vaak samen, liggen wel mooi bij elkaar qua leeftijd.

Hoeveel uur werk je? Of gewoon fulltime?

Leentjedb ik kan me voorstellen hoe het er bij jou aan toe gaat. Ik kom uit een gezin van 5 kinderen, lol. Tenten om de tafel bouwen met lakens deden wij ook. Je man en jij klinken als een goed team. Heb jij nog tijd om te ademen? Leuk zeg een verbouwde boerderij, is mijn droom, maar dat gaat financieel helaas niet lukken.

Wat een schrik zeg erachter komen dat je 5 maanden zwanger bent terwijl je jongste al 5 jaar is. Kan me voorstellen dat je daar een dip van hebt gehad. Wat voor soort onderneming heb je? Als je het niet wil zeggen is het ook goed hoor, ben alleen nieuwsgierig aangelegd.

Mali schrijf je ook mee?

Geestig oh je hebt nog een baby, lief zeg. Geniet nog maar van je verlof zal wel weer even wennen zijn aan het werk. Hoe vind je het zelf? Jij en je man ook al zo'n goed team. Is hier thuis ook zo. Gisteravond nog samen het papier aan de weg gezet voor de ophaal, waren we weer een paar maanden vergeten dus het was veel.

Ik wil ook nog wat snoepkilo'tjes kwijt, schrijf ook mee in een lijntopic hier op viva. Maar hardlopen kan ik me niet toe zetten, ik ga naar de sportschool. Ben ik er ook even uit.

missy acy jij thuisblijfmoeder. Dat lijkt me aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant loeizwaar. Ben je wel weer helemaal hersteld van je medische klachten? Zeker met 2 van die kleine dreumessen.

Hier nog lekker vakantie aan het vieren. Dochter ligt op bed en stiefdochters zijn bij hun moeder. Die komen over twee weekjes pas weer voor het weekend. Zijn vorige week wel hier geweest om kerst en oud en nieuw te vieren. Dan kan ik ook even ervaren hoe een druk gezin is. Maar doordat de kinderen dan allemaal met elkaar spelen is het aan de andere kant toch weer rustiger.

Net doornroosje gekeken met mijn meisje en ze ligt nu even op bed te slapen. Vind ik nog wel lekker kan ik ook even mijn ding doen. Zou eigenlijk huishouden moeten doen maar ik heb er geen zin in. Morgen is er weer een dag.
@misswispelturig Ja heerlijk nog die 2 weken voordat ik weer begin met werken..kan er nog zo van genieten! Hoewel ik ook wel weer erg zin heb om te gaan werken, mis een beetje de uitdaging en gewoon lekker buitenshuis zijn.

Hoe vind jij het om stiefkinderen te hebben? Lijkt me (los van de bindings / opvoedingsvraagstukken) best lastig om steeds te switchen tussen een klein en groot gezin, of gaat dat je makkelijk af? Je bent natuurlijk niet anders gewend, dat scheelt vast.

@missy_acy lijkt me inderdaad best pittig om fulltime thuis te zijn, helemaal als je er niet echt zelf voor hebt gekozen. Of vind je het misschien intussen wel fijn zo? Zijn je kinderen dan ook hele dagen thuis of gaan die ook naar opvang of peuterspeelzaal? Leuk, ook een kleine van 2 - ik vind dit zo'n leuke leeftijd! Ook wel zwaar trouwens met zn eeuwige NEE op alles wat ik vraag, maar gelukkig luistert ie tot nu toe wel redelijk goed. Ik vind de 2 dagen dat ze allebei thuis zijn en mn man werkt best zwaar, dat is toch wel een groot verschil van 1 naar 2 kinderen.

Dochter wordt wakker, gauw een flesje maken!
Hoi,

ik schrijf graag mee met jullie! Heb nog maar een kindje, onze zoon is 2,5 maanden oud, helemaal baby. Ik werkte 4 dgn per week op kantoor, vanaf volgende mnd 2 dagen per week omdat we onze schat graag veel nestwarmte willen bieden. Mijn man is zelfstandig en werkt veel.

Ik zelf kom niet uit Nederland maar leef sinds ca zeven jaar hier (in Brabant).

Jullie klingen gezellig, fijn om in een vaste groep te schrijven!
@missy_acy lijkt me inderdaad best pittig om fulltime thuis te zijn, helemaal als je er niet echt zelf voor hebt gekozen. Of vind je het misschien intussen wel fijn zo? Zijn je kinderen dan ook hele dagen thuis of gaan die ook naar opvang of peuterspeelzaal? Leuk, ook een kleine van 2 - ik vind dit zo'n leuke leeftijd! Ook wel zwaar trouwens met zn eeuwige NEE op alles wat ik vraag, maar gelukkig luistert ie tot nu toe wel redelijk goed. Ik vind de 2 dagen dat ze allebei thuis zijn en mn man werkt best zwaar, dat is toch wel een groot verschil van 1 naar 2 kinderen.

Dochter wordt wakker, gauw een flesje maken!"

Nou, ben t al gewent eigenlijk. Zit al anderhalf jaar thuis nu. T is wek hectisch soms, mister is nl veel van huis. Met de gezondheid gaat t wel. Had bij uk2 extreme bekken instabiliteit. Heb vanaf 18 weken niet meer mogen werken. Horeca, dus dan loop je veel. Laatste 2 maand in rolstoel gezeten, was wel sneu voor uk1. Nu gaat t wel, ene dag beter dan de andere. Als ik veel doe, veel pijn.

Op zich kwam bij uk2 het thuis zijn wel uit. Huilbaby die ook nog n flesweigeraar. Ben af en aan naar t cb en de ha geweest met hem. Maar hij zag er zo gezond uit, ze zeiden: sommige baby's zijn zo. Met 4 maanden kreeg hij plotseling 41 graden koorts. Dus ging naar de seh met m. M'n vertrouwen in de ha was al weg toen. Daar hebben ze hem n "apktje" gegeven. En hij bleek verborgen reflux te hebben, en n zwaar geirriteerde slokdarm. Vandaar die koorts, flesweigeren en gehuil. Heb ook met de ka afgesproken dat ik haar bel als er wat is, en niet de ha meer. Maar is niet nodig geweest. Voor dit gebeuren had ik nooit van verborgen gehoord. Dus ben ik gaan googlen en kwam zo op dit forum. Inmiddels gaat t helemaal goed. Wel nog z'n flesjes verdikken. Maar geen medicijnen ofzo.

2 jaar is super! Ze gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal, 2 ovhtenden. Vind het verschrikkelijk!!! Maar super leuk en spannend voor haar. Ze is al evht eigenwijs. Soms kijk ik vol verbazing naar haar, t gaat zo hard! Word er dan helemaal emo van, mijn kleine meisje.
@ geestig: lijkt me heerlijk hardlopen. Echt iets voor jezelf, verstand op 0 en gaan!
Lu1981: hoe is t om naar n ander land te verhuizen? Een ander leven op te bouwen en dan ook nog mama worden hier. Lijkt mij best zwaar.
Misswispelturig: zijn je stiefdochters wekelijks bij jullie?
quote:suus2802 schreef op 03 januari 2012 @ 16:25:

Ik werk als assistent accountant. Het eerste half jaar is ongelofelijk druk in mijn werk en werk dan ook regelmatig thuis 's avonds over.Och jee, het jaarrekeningenfeest zeker? Ik krijg over 3 weken onze accountant op bezoek, die afspraak maakt mijn secretaresse altijd al ergens rond de zomervakantie anders komen we er niet meer tussen. Denk wel een beetje aan jezelf hoor, thuiswerken klinkt zo eenvoudig maar voor je het weet is het middernacht en heb je nog geen minuut ontspanning gehad. Been there, done that enz...
quote:geestig schreef op 03 januari 2012 @ 20:52:

@leentjedb, wat een heerlijk hectisch vol huis heb jij!! Lijkt mij ook super zoveel kinderen, helemaal als je er de ruimte voor hebt...Zonder ruimte was ik allang en breed mesjogge geworden met zoveel kinderen hoor. Nu zijn ze lekker met papa op pad naar de kinderboerderij met al ons oud geworden brood en een zak appels. Heb net snel alle toiletten gepoetst, wastafels afgenomen, beneden afgestoft, gestofzuigd en gedweild en nu is het ME-TIME.
lijkt me leuk ik heb een dochter van bijna 1 en een zoon van 5 !
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
quote:misswispelturig schreef op 04 januari 2012 @ 14:52:

Wat een schrik zeg erachter komen dat je 5 maanden zwanger bent terwijl je jongste al 5 jaar is. Kan me voorstellen dat je daar een dip van hebt gehad. Wat voor soort onderneming heb je? Als je het niet wil zeggen is het ook goed hoor, ben alleen nieuwsgierig aangelegd.

Ik had geen dip hoor, ons sociaal leven wel. Ik word nogal een dragonder op het einde van mijn zwangerschappen, daar wil ik vrienden niet aan blootstellen. En ik heb tot vlak voor mijn bevalling heel veel gewerkt, had net een enorm project binnengehaald waar ik zelf aan wou meewerken (wat ik niet altijd meer doe). En ik vond dat ik niet kon gaan voor het goed en wel op gang was, zeg maar. Ben ook maar een week of 5 thuis geweest rond mijn bevalling. Onze oppas is gelukkig dol op baby's dus die heeft de eerste maanden bij ons thuis opgepast. Anders had ik het denk ik niet zo makkelijk gekund, zo'n heel kleintje van een paar weken oud al naar het kdv brengen lijkt me niks.

Wat mijn bedrijf betreft, ik ben met alle info hier op het forum al behoorlijk herkenbaar voor wie mij kent. Dus ik schrijf liever niet wat ik doe, iemand die daarop Google-t komt dan al snel op dit topic uit want het is nogal specifiek.
Leentjedb:

Een druk thuisleven en een drukke baan dus? Respect!

Ik zou t iig niet kunnnen, vond parttime met 1 kind al moeilijk. Ben r te chaotisch voor denk ik.
Ik zou het ook niet kunnen een drukke baan en dan nog kinderen, IK werk momenteel niet en ik zou ook niet weten hoe ik dat moet combineren met 2 kinderen, vind het nu al heel druk. Maar als je het gewend bent vind je er denk ook wel een ritme in. Ik wil weer iets vrijwilligs doen maar dan maar 1 dag per week maximaal.

Mijn dochter wordt volgende week 1 jaar, ben druk met de voorbereidingen voor haar prinsessenfeestje! Heb een prinsessentaart besteld en ben nu versieringen aan het zoeken. Leuk om te doen. Alleen een cadeautje vind ik heel lastig, wat moet ik haar nou geven ze heeft echt alles al.

WIe vind het leuk om op msn te kletsen, voeg me dan als vriend toe kunnen we adres uitwisselen !
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
@lu1981: Ben jij Duitse? Ik zie een Duits woord in je post namelijk, "klingen", maar kan natuurlijk ook een tikfoutje zijn.

Ik ben Française overigens en mijn man is Amerikaan. Wij zijn in het laatste jaar van de gulden naar Nederland gekomen (vanuit de VS) voor de baan van man.
Hier thuis gaat het er net zo aan toe als in mijn bedrijf, zolang je doet wat je moet doen kan er een heleboel. Thuis ben ik wel streng met opruimen en de kinderen hebben zelf ook klusjes (was zelf in de wasmand doen, eigen bord/bestek opruimen e.d.). Anders wordt het zo'n zooitje dat je dagen bezig bent weer op te ruimen en daar heb ik geen trek in. En mijn man is weliswaar niet huishoudelijk aangelegd maar hij doet wel alles wat ik hem vraag. Anders had ik ook nooit met hem aan zo'n groot gezin begonnen hoor.

Op kantoor heb ik de allerbeste secretaresse ooit. Is zij een week weg dan loopt alles in de soep, zie ik medewerkers ondersteboven in de multifunctional hangen omdat ze het papier er niet uit krijgen, krijgen we de voordeur niet open, drinken we dagen geen koffie omdat niemand weet hoe dat kreng moet worden schoongemaakt (en niks meer doet voor hij is schoongemaakt) of loopt de melk nog net niet uit zichzelf uit de koelkast. Ben ik een week vrij dan loopt alles gewoon door...
@trietrie: Bewaar die prinsessen spullen maar goed hoor, dochter hier van 6 is er nog steeds helemaal weg van (komt ook rustig voorbij lopen in haar veel te klein geworden prinsessenjurk gepropt ).. Leuk hoor zo'n 1e verjaardag. Vooral als ze hun allereerste piepkleine stukje verjaardagstaart zitten te eten. Met de handjes uiteraard. En alles lekker onder knoeien. Ik heb zo van alle kinderen, op jongste na want nog niet 1, foto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven