Meisjesnamen
dinsdag 14 februari 2017 om 08:08
quote:Lieke32 schreef op 13 februari 2017 @ 22:21:
Wat vindden jullie? ik vind Danie voor een meisje heel leuk. Of vindden jullie dat echt te jongensachtig? Mijn eerste dochtertje heet Julie.. of andere iedeen zijn ook welkom! We zijn er nog steeds niet over uit!
Julie en Danie vind ik veel te veel op elkaar lijken.
Wat dacht je van Danee of Dante?
Verder misschien: Emma, Riva, Charlotte, Nina, Lize, liza, Imme,Imke, Femme, Luuke, Mette, Gitte, Sanne, Hanne, Hanna, Senna, Diede of Jara?
Wat vindden jullie? ik vind Danie voor een meisje heel leuk. Of vindden jullie dat echt te jongensachtig? Mijn eerste dochtertje heet Julie.. of andere iedeen zijn ook welkom! We zijn er nog steeds niet over uit!
Julie en Danie vind ik veel te veel op elkaar lijken.
Wat dacht je van Danee of Dante?
Verder misschien: Emma, Riva, Charlotte, Nina, Lize, liza, Imme,Imke, Femme, Luuke, Mette, Gitte, Sanne, Hanne, Hanna, Senna, Diede of Jara?
dinsdag 14 februari 2017 om 08:32
quote:Evda2016 schreef op 13 februari 2017 @ 13:32:
Evi en Rosa vind ik leuk!
Ook bij Guus.
Mijn dochter heet E.va
(Verwijder ik weer)
Wij hebben een wens voor een derde en heb nog een lijstje (misschien heb je er wat aan)
Emmy
Lucy
Anne
Eline
Feline
Lise
Iris
Dank! Van je lijstje vind ik Lise leuk, maar Lize staat al op ons lijstje
Bij jouw dochters naam vind ik Hugo echt heel leuk trouwens (mag wel even 2 topics combineren toch?)
Evi en Rosa vind ik leuk!
Ook bij Guus.
Mijn dochter heet E.va
(Verwijder ik weer)
Wij hebben een wens voor een derde en heb nog een lijstje (misschien heb je er wat aan)
Emmy
Lucy
Anne
Eline
Feline
Lise
Iris
Dank! Van je lijstje vind ik Lise leuk, maar Lize staat al op ons lijstje
Bij jouw dochters naam vind ik Hugo echt heel leuk trouwens (mag wel even 2 topics combineren toch?)
Erger je niet, verwonder je slechts.
dinsdag 14 februari 2017 om 08:33
quote:Onne78 schreef op 13 februari 2017 @ 13:33:
Guus en Jette vind ik echt heel leuk! Die springt er bij mij meteen uit.
Vind ik ook heel leuk! Weet niet of ik het erdoor krijg bij man trouwens.. en in onze omgeving een bekende met Jet. Storend?
Ik zie hen eigenlijk nooit meer maar mijn moeder daarentegen..
Guus en Jette vind ik echt heel leuk! Die springt er bij mij meteen uit.
Vind ik ook heel leuk! Weet niet of ik het erdoor krijg bij man trouwens.. en in onze omgeving een bekende met Jet. Storend?
Ik zie hen eigenlijk nooit meer maar mijn moeder daarentegen..
dinsdag 14 februari 2017 om 08:36
quote:watdachtjehiervan schreef op 13 februari 2017 @ 13:39:
[...]
Ook je meisjesnamen zijn leuk!!!
Fem vind ik geweldig! En heel mooi bij Guus.
Jet vind ik zelf leuker dan Jette. En ik zou Noor doen ipv Nore.
Verder heb ik nog voor je:
Liz, Lynn, Tess, Lot, Britt, Hanne, Hanna, Faye, Jonne, Diede, Riva, Myrthe, Imme, Lenne, Eva, Femme, Jitte, Gitte, Amber, Nina, Tara, Kate of Jara.
Dank!
Liz, Lynn, Tess,Britt en Kate vind ik te Engels..
Lot is leuk
Hanne en Hanne ook evenals Lenne.
Verder mwah.
[...]
Ook je meisjesnamen zijn leuk!!!
Fem vind ik geweldig! En heel mooi bij Guus.
Jet vind ik zelf leuker dan Jette. En ik zou Noor doen ipv Nore.
Verder heb ik nog voor je:
Liz, Lynn, Tess, Lot, Britt, Hanne, Hanna, Faye, Jonne, Diede, Riva, Myrthe, Imme, Lenne, Eva, Femme, Jitte, Gitte, Amber, Nina, Tara, Kate of Jara.
Dank!
Liz, Lynn, Tess,Britt en Kate vind ik te Engels..
Lot is leuk
Hanne en Hanne ook evenals Lenne.
Verder mwah.
dinsdag 14 februari 2017 om 08:39
quote:violetskies schreef op 13 februari 2017 @ 14:49:
[...]
Bij Fem zou ik toch voluit Femke aanhouden op de kaart en Fem in de praktijk gebruiken.
Ik vind Roos en Jette het leukst uit het rijtje.
Wat vind je van Lena , Maja, Ellie, Tilda/Tilde, Elin, Silje.
Dankje! Femke vind ik zelf weer echt niet mooi.. gek he.
De rest van de namen vind ik niet zo.. Lena dan nog het leukst. (Elin ook maar hoor ik teveel in mijn omgeving).
[...]
Bij Fem zou ik toch voluit Femke aanhouden op de kaart en Fem in de praktijk gebruiken.
Ik vind Roos en Jette het leukst uit het rijtje.
Wat vind je van Lena , Maja, Ellie, Tilda/Tilde, Elin, Silje.
Dankje! Femke vind ik zelf weer echt niet mooi.. gek he.
De rest van de namen vind ik niet zo.. Lena dan nog het leukst. (Elin ook maar hoor ik teveel in mijn omgeving).
dinsdag 14 februari 2017 om 08:54
Zomermeiske
Guus . Onze jongensnaam! (Wij krijgen een meisje ). Ik vind Fem zelf niet zo mooi en ik zou Roos niet doen bij Guus vanwege de 4 letters, dubbele klinker en S op het eind. Jette kan prima als een kennis Jet heet. Zolang het niet je eigen zus ofzo is .
bettiepage
Maria! Mooi!
Miza
Ik vind Livia prima kunnen bij Nina en Yara hoor... omdat het 3 lettergrepen heeft, is het toch weer net anders.
Guus . Onze jongensnaam! (Wij krijgen een meisje ). Ik vind Fem zelf niet zo mooi en ik zou Roos niet doen bij Guus vanwege de 4 letters, dubbele klinker en S op het eind. Jette kan prima als een kennis Jet heet. Zolang het niet je eigen zus ofzo is .
bettiepage
Maria! Mooi!
Miza
Ik vind Livia prima kunnen bij Nina en Yara hoor... omdat het 3 lettergrepen heeft, is het toch weer net anders.
dinsdag 14 februari 2017 om 09:27
dinsdag 14 februari 2017 om 10:03
Bedankt dames, voor het meedenken. Aan de ene kant dus: Weeer een A, aan de andere kant misstaat het ook niet en heeft het 3 lettergrepen. Nouja, nog maar even over nadenken dus. In ieder geval twee prachtige opties nu
Bettie: Maria, zonder H!
Lieke: Vind je Danni nog iets? Als in Danni Lowinski zegmaar? Vind ik zelf wel stoer klinken, maar meisjesachtiger dan Dani.
Bettie: Maria, zonder H!
Lieke: Vind je Danni nog iets? Als in Danni Lowinski zegmaar? Vind ik zelf wel stoer klinken, maar meisjesachtiger dan Dani.
Spijt is verstand dat te laat komt
dinsdag 14 februari 2017 om 13:59
Hai allemaal!
Binnenkort wordt ons dochtertje geboren. We hebben al een zoontje, J.oris.
Wat vinden jullie daarbij passen? Bij voorkeur iets kort & krachtigs.
We weten tot nu toe eigenlijk vooral wat we niet willen:
- geen te aparte namen, zoals Vlinder/April/Paris;
- niet een te lange naam;
- niet te lief en niet te top-10-achtig.
Ben benieuwd!
(ik heb al veel lijstjes - ook hier - doorgekeken, maar vooral de combinatie met naam van zoon is dus een zoektocht)
Binnenkort wordt ons dochtertje geboren. We hebben al een zoontje, J.oris.
Wat vinden jullie daarbij passen? Bij voorkeur iets kort & krachtigs.
We weten tot nu toe eigenlijk vooral wat we niet willen:
- geen te aparte namen, zoals Vlinder/April/Paris;
- niet een te lange naam;
- niet te lief en niet te top-10-achtig.
Ben benieuwd!
(ik heb al veel lijstjes - ook hier - doorgekeken, maar vooral de combinatie met naam van zoon is dus een zoektocht)
dinsdag 14 februari 2017 om 15:06
Evda en Ennebar: dank jullie, goeie inspiratie!
Grappig dat jullie allebei Tara noemen .
Robin en Maud: leuk!
(Alleen vriend heeft Maud tijd geleden al geveto-d, doet hem denken aan havermout )
Lot heeft ook wat, net als Lana, die neem ik ook zeker mee.
Britt doet me alleen denken aan een tv-programma - een of andere blondine, niet al te helder licht
Grappig dat jullie allebei Tara noemen .
Robin en Maud: leuk!
(Alleen vriend heeft Maud tijd geleden al geveto-d, doet hem denken aan havermout )
Lot heeft ook wat, net als Lana, die neem ik ook zeker mee.
Britt doet me alleen denken aan een tv-programma - een of andere blondine, niet al te helder licht
dinsdag 14 februari 2017 om 15:32