Hij 50, ik 39

24-10-2007 18:20 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik heel graag advies wil of ervaringen wil horen heb ik maar besloten om mijn verhaal hier te vertellen, ik kom er namelijk niet uit.

Sinds een half jaar heb ik een relatie met een geweldige man en alles voelt erg goed. Het lastige is echter dat ik 39 ben en het gevoel heb dat als ik nog een kind wil daar niet te lang mee moet wachten. Mijn verlangen is heel erg groot en daar heb ik het met hem over gehad. Tot mijn verbazing zei hij dat hij graag vader wil worden en dat een kindje zeer welkom zou zijn, ook al is het niet ideaal, zo vroeg in onze relatie. Hij is 50 en had de hoop om vader te worden al bijna opgegeven.

Nu ben ik al dagen erg emotioneel en weet niet wat de juiste beslissing is. Wat hem betreft hoef ik maar 'ja' te zeggen en we vrijen voortaan zonder condoom.



Weet je, ik wil de kans om zwanger te worden binnen een liefdevolle relatie eigenlijk niet voorbij laten gaan maar het is zo ontzettend vroeg. Natuurlijk kan het zijn dat ik helemaal niet zwanger word of pas na lange tijd maar de stap is groot.

Daarnaast weet ik niet of hij vruchtbaar is, hij is natuurlijk wel 50 en de kwaliteit van het zaad zal een stuk minder zijn dan op zijn 30e.



Maar ja,we hebben alle twee een goede baan,zijn stabiel,liefdevol,en waarschijnlijk erg leuke ouders. Hoe alles ook loopt.



Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Meid

wij kunnen natuurlijk niet in je relatie kijken, dus je zult het toch voor een groot deel zelf moeten beslissen.



Jullie zijn wel allebei wat oud om aan een kind te beginnen, maar het kan nog wel. Het is inderdaad óók waar, dat je beter nu dan over een jaar kunt beginnen, gezondheidstechnisch gezien. Als je nog jaren gaat wachten om te zien of de relatie echt zo goed is, ben je echt te laat voor een kind, en dan?



Dus.. sja

Als je zelf (altijd al) een kind wil

Als je met deze man een kind wil

Als je hoedanook een kind wil



dan is nu wel het moment, denk ik



Als je twijfelt over een kind

Als je twijfelt over een kind met deze man

Dan kun je misschien beter nog een half jaartje wachten, maar dan ben je wel weer wat ouder mbt een kind en je zit in een redelijk kritieke leeftijd hierin



Als je twijfelt over wel of niet een kind, dan moet je NU een keuze maken en wel of niet voor een kind gaan. Een jaar wachten maakt je echt niet zekerder, als je al 39 jaar bent.



Succes

:-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
met nog als toevoeging:



als je wel/niet twijfelt over de relatie, dan staat dat misschien wel los vaneen kind. Probeer voor jezelf te zien of je niet gaat voor deze relatie, als laatste kans op een kind.
Later is nu
Nouja, 50 is niet te oud hoor.

Ik zou er voor gaan als dat je liefste wens is.

Als je goed met hem op kan schieten en hem vertrouwt en jezelf bij hem kan zijn, en hij een lieve, zorgzame en stevige partner is.. waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zie deze relatie niet als iets waar ik in blijf omdat ik een kind wil, hij is erg lief, zorgzaam, spannend en intelligent en ik denk dat hij een erg lieve pappa zal zijn. En ja, ik heb er tijdens de sex wel eens over gefantaseerd hoe het zou zijn om zonder condoom te vrijen met de kans om zwanger te raken. Fantaseer er ook over hoe het zal zijn om zijn kindje in me te dragen. Het lijkt me zo mooi en bijzonder.
mijn vader was geloof ik 55 toen ik geboren werd, en altijd de meest fantastische vader geweest die ik had kunnen wensen..ik had hem voor geen jonger model ingeruild!
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je er gewoon voor gaan Eve. Gooi je zorgen over boord..
Alle reacties Link kopieren
Eva1968 schreef op 24 oktober 2007 @ 18:20:

Het lastige is echter dat ik 39 ben en het gevoel heb dat als ik nog een kind wil daar niet te lang mee moet wachten. Als je een kind wil ? Wil je een kind ?





Wat denken jullie?


Ik denk dat veel mensen je vriend - en jou waarschijnlijk ook - te oud zullen vinden . Maar we kennen jou niet , je vriend niet ... Als je inderdaad kinderen wilt , en je vriend ook , dan moet je inderdaad niet al te lang meer wachten . Hoe relaties lopen weet je namelijk ook niet van te voren , bovendien duurt een zwangerschap ook nog eens 9 maanden .

Heeft je vriend geen kinderen uit een eerdere relatie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als jij je er goed bij voelt (en hij ook!) ga er dan voor! succes!!!
Charlie Chaplin was 54 jaar toen hij trouwde en kweekte vervolgens nog even ACHT kinderen.



Op zich lijkt een man van 50 me geen onmogelijke papa, dat zal vooral aan de persoon zelf liggen. Jongere vaders kunnen misschien enorme oude lullen zijn.



Bron: Wikipedia.

Toen zij trouwden was Charlie 54 en Oona net 18. Het huwelijk werd omschreven als gelukkig. Ze kregen drie zoons: Christopher, Eugene en Michael Chaplin en vijf dochters: Geraldine (eveneens een bekend actrice), Josephine, Jane, Victoria en Annette-Emilie Chaplin.
Alle reacties Link kopieren
als het goed voelt, doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je 't gewoon moet doen. Ik ben nu 26 jaar en mijn lief is 42 jaar. toen ik hem 3,5 jaar geleden leerde kennen wist ik 't gewoon gelijk zeker. ik wilde nooit kinderen hebben (wat denk ik kwam door een onzekerheidsgevoel) en toen wilde ik 't gelijk en was ik 2 maanden na onze eerste ontmoeting zwanger, wel snel maar nog nooit spijt gehad. ga ervoor meid!!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan ben ik de eerste die iets gaat zeggen wat je niet wil horen: ik vind dat mensen zo verstandig zouden moeten zijn om op een gegeven moment zich neer te leggen bij het feit dat hun momentum voorbij is gegaan zonder dat ze het gepakt hebben. Met andere woorden: ik vind jullie allebei te oud en ik vraag me ten zeerste af of je daar een kind een plezier mee doet. Tuurlijk, kinderen nemen hun wereld "as is" en kunnen altijd wel gedijen, maar ik vind persoonlijk dat je allebei een onacceptabel groot risico neemt om je kind al jong wees te laten worden of met de zorg voor hulpbehoevende ouders op te zadelen, helemaal omdat het gezien jullie leeftijd naar alle waarschijnlijkheid ook enig kind zal blijven. Bovendien nemen jullie ook een in mijn ogen onacceptabel groot risico op een kind met een afwijking, door jullie leeftijd. Bovendien denk ik, in het onfortuinlijke geval dat er sprake zou zijn van een afwijking, jullie een dubbel risico nemen. Een kind dat een leven lang zorg nodig heeft is niet gebaat bij ouders die misschien al voor het volwassen is zélf niet meer gezond zijn of niet meer leven.



Ik zou het een ander verhaal vinden als een van jullie tweeën aanzienlijk jonger was, maar dat zijn jullie niet. En ook al vóel je je niet oud, biologisch bén je het natuurlijk wel.



Sorry, het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar ik ben echt van mening dat je je bij sommige dingen moet neerleggen. Net zoals ik het een onzinnig idee zou vinden om op je 25e nog eens te besluiten dat je prima ballerina of topvoetballer wil worden, vind ik dat je boven een bepaalde leeftijd zou moeten denken "helaas, kinderen zitten er voor ons niet meer in." En wat mij betreft is die grens voor jullie gepasseerd, sorry.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Luister vooral niet wat anderen zeggen of denken Eva, volg je hart. Wat maakt jou het uit het wat een ander zijn mening is.
Alle reacties Link kopieren
altijd fijn dat onze FV weet wat beter voor een ander is. Ik wil niet lullig doen FV, maar jij hebt ook een beslissing voor je kind genomen (as is: alleenstaand moeder) die anderen misschien zouden afkeuren en dezelfde argumenten zouden hanteren als jij nu doet.



Natuurlijk is TO biologisch 'oud' en de vader ook, maar ook een jonge moeder/vader kan verzorging nodig hebben, ook een kind van jonge ouders kan gehandicapt zijn. Natuurlijk is het risico groter als je ouder bent, maar het leven is één groot risico. en zekerheid heb je nooit.
Alle reacties Link kopieren
bloemetje schreef op 24 oktober 2007 @ 21:29:

Luister vooral niet wat anderen zeggen of denken Eva, Eh................ sorry hoor , maar ze opent ZELF een topic ; dit is niet een gevalletje ongevraagd advies geven volg je hart.( daar moet ze dan ook niet naar luisteren ? Wat maakt jou het uit het wat een ander zijn mening is. Als je er voor jezelf nog niet uit bent kan het fijn zijn om de voors en tegens ( ook die waar je zelf nog niet bij stilgestaan hebt ) af te wegen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hear hear Sok.



Wat kan een kind nou meer wensen dan 2 stabiele, liefdevolle ouders die samen dolgraag een kindje willen?



Ik ken toevallig een moeder van 36 die binnenkort zal overlijden. Leeftijd zegt geen ene zak.
Alle reacties Link kopieren
voor ; blije ouders

tegen ; oude ouders

voor ;vader die over poosje alle tijd heeft ivm VUT

tegen ; vader die geen aansluiting heeft met andere vaders /moeders met leeftijdsgenootjes

voor ; hardstikke leuke fase

tegen ; alle vrienden etc. zitten in andere fase

voor ; je blijft er zelf jong bij

tegen ; je kind kan zelf vinden dat jullie oud zijn

voor ; julli erg bewust kind nemen

tegen ; te goed willen doen ivm alle ogen op jullie gericht



je ziet ; elk nadeel hep zun voordeel en andersom.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BVB,,,ik was even vergeten dat ze zelf om de vraag gevraagd had, ha ha..
Alle reacties Link kopieren
Ja Sok,



Daar ben ik me ook ten zeerste van bewust en ik zal de laatste zijn die beweert dat dat ideaal is. Er zijn meer dan genoeg aspecten aan mijn niet-ideale situatie die ervoor zorgen dat ik méér moet investeren dan ik had moeten doen als de situatie wél ideaal was.



Bovendien, en dat lijkt me nogal een belangrijk verschilletje: het is nou niet zo dat ik vantevoren bedacht had hè fijn, laat ik eens in een minder dan ideale situatie een kind krijgen. Ik was al zwanger, dus ik had niet zoveel meer te kiezen.



Overigens hanteer ik voor mezelf precies dezelfde criteria als ik nu aan TO noem hoor. Ik wil dolgraag een tweede kind, maar laat mezelf steriliseren als ik vind dat mijn uiterste houdbaarheidsdatum verstreken is. Júist omdat ik niet in een situatie als TO wil komen, waarbij je op je 39e of 40e het gevoel hebt je laatste kans te krijgen en die dus ook koste wat kost gaat pakken ook al zegt je verstand dat het beter is dat niet te doen. Bij mij gaat er dus een knoop in.



TO hoeft verder ook niets met mijn mening te doen, ze vroeg om meningen en die geef ik, maar ze is vrij om hem naast zich neer te leggen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de combinatie oud en ook nog eens een hele prille relatie helemaal een risico. Bedacht ik nadat ik mijn eerste post had geplaatst.
Am Yisrael Chai!
Een laatste kans is toch ook nog een kans?
Alle reacties Link kopieren
voor ; blije familieleden ( hoop ik )

tegen ; geen of hele oude grootouders

voor ; leuk financieel plaatje

tegen ; eh.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik vind 39 wel oud voor een (eerste) kind, maar niet té oud.

Toegegeven, jonger dan dat is beter, maar er zijn nou eenmaal wel eens situaties, waarin je niet de ideale situatie hebt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
voor ; erg veel zin in

tegen ; jullie zullen gesloopt zijn 's avonds

voor ; motivatie

tegen ; 2 generatiekloven blijven twee hele generatie kloven ( als je kind pubert zit jij in de overgang en is je vriend 65 )

voor ; weer die motivatie !

tegen ; aanslag op een toch nog prille relatie

voor ; gewenst , waarschijnlijk door hele familie

tegen ; geen nichtjes/neefjes met ongeveer dezelfde leeftijd , geen broertjes/zusjes ( al is dat weer een andere discussie )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven