kind 5 weer bedplassen.

29-10-2015 23:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi..



Onze dochter van 5 is al een hele tijd zindelijk, overdag en s'nachts. Maar nu sinds een paar weken plast ze weer elke nacht in bed. En dit soms wel 2x per nacht. Voor ze gaat slapen laat ik haar plassen, als ik zelf ga slapen laat ik haar weer plassen en dan midden in de nacht ook weer. Maar toch plast ze dan alsnog in bed. Voorheen werd ze gewoon wakker en ging ze naar de wc of riep ze mij dat ze moest plassen. Ik vraag me af of dit vaker voorkomt en het ook vanzelf weer over zal gaan of moet ik hier Hulp voor inschakelen? Na weken haar te laten plassen etc slaapt ze nu weer met een luier in de nacht, ik vindt dit zielig omdat ik denk dat ze daar te groot voor is en ze zich misschien een baby voelt. Dus wil ik het snel oplossen zodat het weer zoals eerst was. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Is er iets aan de hand? Ervaart ze ergens spanning om welke reden dan ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En is een zeil onder haar hoeslaken niet een meer leeftijds-adequate oplossing? Niet om lullig te doen hoor maar een kind van 5 jaar ervaart het vermoedelijk wel als een degradatie om weer een luier aangetrokken te krijgen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, vraag nummer drie: Hoe reageren jullie als blijkt dat ze in haar broek geplast heeft?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maak het bed dubbel op met een waterdichte molton onderin, en twee moltonzeiltjes tussen de verschoning. Scheelt n hoop gedoe 's nachts.





Met een terugval in bedplassen heb ik geen ervaring. Maar wat Enn zegt: ervaart je dochter spanningen thuis of elders? Is ze al onderzocht op een blaasontsteking?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 29 oktober 2015 @ 23:39:

Is ze al onderzocht op een blaasontsteking?Ook een goede vraag!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zowel mijn neefje als nichtje hadden dit ook rond hun 5e. Allebei een terugval, allebei een periode waarin de luier weer aan werd gedaan voor de nachten (wilde ze zelf) en bij allebei was het maar een fase.



Vind ze de luier vervelend? Mij lijkt het voor kind vervelender om nat bed te hebben dan een natte luier. Hoe reageert kind als bed nat is?



En zoals andere zeggen is er misschien sprak van blaasontsteking? Maar dan moet je dit overdag toch ook merken lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Is er een medische reden of externe factoren zoals scheiding, misbruik, pesten, overlijden van een dierbare of iets anders?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Laten testen op blaasontsteking inderdaad en onderzoeken of er iets speelt wat haar stress oplevert.



Voor een luier zou ik niet gekozen hebben. Wel: wakker maken voor een plas en het bed opmaken met een waterdichte molton (Hema of Ikea verkopen die) en als het iets is wat elke nacht plaatsvindt naast een schoon hoeslaken ook een schoon en vast in een hoeslaken gestopt droog dekbed klaarleggen. Zo hebben we het bij onze toen vijfjarige gedaan toen ze opeens weer ging bedplassen in een situatie die haar erg veel stress gaf. Bij ons was de reden trouwens duidelijk aanwijsbaar (maar toch hebben ook wij even laten testen op blaasontsteking).
Ik heb wel eens van die DryNites gekocht en noemde ze 'grote-jongen' broekjes. Dat waren voor hun dus echt geen luiers, heb gezegd dat babies luiers hebben, en grote kinderen hebben die broekjes.



Vond ik zelf handiger dan een molton want ze worden wel wakker van een nat bed en dan kon ik alsnog gaan verschonen in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
We hebben standaard een molton op de kinderbedden, maar natuurlijk wordt ze wel wakker van een nat bed. Overigens heb ik nooit een hekel aan het bed verschonen, is zo gebeurd. Ook wordt ik nooit boos of geïrriteerd op haar dus ze voelt vanuit ons geen negatief spanning. Verder is er in ons gezin of dichtbijzijnde familie niks aan de hand wat voor stress zorgt. Het is begonnen voor haar 5e verjaardag en wij dachten dus dat het de spanning van haar 1e kinderfeest was maar inmiddels zijn we al bijna 1.5 maand verder en is het nog steeds.



Blaasontsteking hebben we niet getest, dat ga ik maandag gelijk vragen bij de huisarts. Maar heeft ze dan niet ook pijn bij het plassen of hoeft dat niet?



De luier hebben we gedaan omdat ze er zelf om vroeg maar ik merk dat ze hem ook wel eens uit gooit in de nacht dus ze zal er niet helemaal blij mee zijn. Broekjes hebben we ook gedaan maar die vindt ze niet lekker zitten zegt ze.



Ze sliep eerst wel heel moeilijk in en werd ook vaak wakker en kwam dan bij ons liggen. Inmiddels is dat niet meer en slaapt ze de hele nacht diep Door. Zou het kunnen dat ze misschien voorheen heel licht sliep en dus voelde dat ze moest plassen en nu daar te diep voor slaapt?
Alle reacties Link kopieren
De kans is klein hoor, maar hier was het weer in bed plassen het eerste symptoom van diabetes. Daar zou je ook even op kunnen laten testen (urine meenemen naar de dokter).
Mijn ruim 5 jarige krijgt op vakantie dus wel gewoon weer een luier om.

Ze had voor de vaka tie weer af en toe een nat bed s nachts.

Prima thuis. Maar op vakantie lastig.

Dat kun je uitleggen.

En ook als er thuis iedere nacht een nat bed is kun je best uit leggen waarom je weer een luier om doet.

Snap niet waaorom dat als zo negatief wordt gezien
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 30 oktober 2015 @ 18:04:

Mijn ruim 5 jarige krijgt op vakantie dus wel gewoon weer een luier om.

Ze had voor de vaka tie weer af en toe een nat bed s nachts.

Prima thuis. Maar op vakantie lastig.

Dat kun je uitleggen.

En ook als er thuis iedere nacht een nat bed is kun je best uit leggen waarom je weer een luier om doet.

Snap niet waaorom dat als zo negatief wordt gezienIk zie het niet als iets negatiefs. Heb het ook eerst met mijn dochter overlegd en ben dus niet gelijk met een luier aan komen zetten. Zij gaf zelf aan dat ze toch maar een luier wilde omdat ze anders elke nacht uit haar bed moet voor een verschoning. Ik vindt het alleen niet leuk voor haar want juist op die leeftijd voelen ze zich zo volwassen en ik wil haar dus niet het gevoel geven dat ze nu ineens niet meer zo groot is. Maar volgens mij ervaart ze het zelf niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg trouwens vandaag toevallig een school mail met de mededeling dat het consulatiebureau voortaan elke week een inloop spreek uur op school gaat doen. Dus ik denk dat ik daar volgende week eens binnen loop en deze situatie ga voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
probeer er met haar over te praten. mijn dochter had er ook last van ik heb voorgesteld als ze 1 dag helemaal droog kan blijven dat ze dan wat kreeg wat ze leuk vond dan gaan ze hun best wel doen hoor :rofl: nou... mijn dochter wel en probeer niet al te streng te zijn en als er de laatste tijd iets naars is gebeurt misschien ligt het daar aan en zoek hulp bij dokters of familie of vrienden :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een bedplasser.
Onze zoon was voor z'n 4e zindelijk. Overdag en snachts.
En maand nadat hij was begonnen op school begon het. Sinterklaas kwam in het land en daarna kerst. Denk dat de tijd van het jaar de trigger was.

Soms kwam hij 2 keer in de nacht.
Dus sinds die tijd slaapt hij met een luierbroekje. Vind hij niet erg. Dan nog plast ie soms zo veel dat alles nat is.
Als wij naar bed gaan laat ik hem plassen. Maar meestal slaapt hij nog half terwijl hij plast.

We zijn al bijna een jaar verder. En pas sinds een paar weken is hij droog smorgens.
Ik denk dat hij te vast slaapt waardoor hij er niet wakker van word.
Wil wel binnenkort weer gaan proberen zonder broekje en hem alleen laten plassen als wij gaan slapen.

Als er een gouden tip is dan hoor ik het graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven