Dreumes poept opeens heel veel

17-07-2017 11:51 12 berichten
We hebben morgen al een afspraak bij de huisarts, maar ik ben erg benieuwd of iemand dit herkent.

Zoon (22 maanden, dus bijna 2) poept opeens aan de lopende band. Al ruim een week nu. Vanochtend ben ik met hem thuis en heb ik hem al 6 keer moeten verschonen. Het is steeds best weinig, maar wel erg vloeibaar. Je zou dus denken dat hij diarree heeft, maar als ik met hem weg ga, of hij is bij de oppas, dan poept hij niet! En 's nachts ook niet.

Het lijkt er dus op dat hij het 'bewust' doet, maar dat is toch vreemd? Ik heb hem een paar keer op de wc gezet (daar plast hij 's ochtends en 's avonds op), maar dan komt er niets. (Helaas vervolgens wel op de vloer en op het aankleedkussen. Zucht.)

Hij lijkt verder ook niet ziek. Wel een beetje moe. Zijn hoektanden zijn net allemaal door.

Iemand een idee?
Drinkt hij veel appelsap?

Tandjes of kiezen?
Ik stem ook op appelsap :)
Hmm, hij houdt wel van appelsap, maar hij heeft alleen gisteren een klein bekertje op. Gaan ze van appelsap zo aan de race?
Van appelsap krijgen ze heeeeeeeeeeeeeeeeel erg diarree. Een beker kan wel, maar ik zou het niet vaker dan 2/3x per week geven.

Als hij de afgelopen week niet buitensporig veel appelsap gedronken heeft, heeft hij misschien gewoon last van zijn buik. Hij is niet bewust aan de diarree, dat kan niet. Hij kan het hooguit misschien wat beter ophouden als hij in een onveiligere omgeving is.
Alle reacties Link kopieren
Eet hij wel vet genoeg? Als kinderen te weinig vet eten, krijgen ze soms ook diarree. Sommige kinderen reageren inderdaad ook heel heftig op appelsap, maar alleen op die heldere.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij expres veel poept omdat hij het alleen thuis doet, maar je hoort wel eens vaker van mensen dat ze buitenshuis niet kunnen poepen, onbewust houden ze het dan op (van de zenuwen)
Zoiets zou mee kunnen spelen, dat hij als hij ergens anders is zich niet ontspannen genoeg voelt, dus het moet er thuis allemaal uit.
En voeding kan ook een enorme invloed hebben natuurlijk, teveel vezels, te weinig, ik kan het zo niet inschatten, dus naar de huisarts in waarschijnlijk het beste.
Thuis poept het lekkerst. En op de wc vindt ie misschien nog eng? Omdat het in een zwart gat verdwijnt ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Appelsap??? Gaf ik de kids op het werk nooit want kon ik de klopt op gelijk zetten dat ik een middag aan het verschonen was.
Misschien peuter diarree? Heeft mijn oudste ook een tijd aan de hand gehad.
Tandjes? Of kiezen?
En wat er al gezegd wordt: appelsap maar ook andere fruitdranken. Aanmaaklimonade, Roosvicee, kant en klare limonades. Veel suikers en daarvan gaan die kleintjes ook dunnere ontlasting krijgen.
Nou, appelsap ga ik hem dus niet meer geven voorlopig!

Tanden zou ook nog kunnen, maar ik kan niet ver genoeg in zijn mond kijken. Hij moet alleen de achterste kiezen nog. Ik mocht vanochtend wel gewoon poetsen.

Verder weet ik niet zo goed waar ik het zoeken moet, want zijn eetpatroon is niet anders dan hiervoor. Even afwachten wat de huisarts morgen zegt.

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven