slapeloos

15-09-2017 07:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ons tweede zoontje is geboren op 27 maart en dus inmiddels bijna een half jaar. Hij doet het volgens het boekje. overdag kunnen we hem goed lezen en brengen we hem op bed als hij begint te wrijven in zn oogjes. voeding schema os 8-12-16-19.30-22.00 verder krijgt hij fruit en in de avond een potje.
Alle flessen zijn 180 en die van 1930 is 150. Om 19.00 doen we hem lekker in bad en geven we hem rustig op bed de fles. Hij slaapt dan zonder problemen in. dan om 22.30 in alle rust zn avondfles .

Tot hier allemaal top maar dan...

Om half 2 wordt hij wakker.. standaard.. begint met morren en zeuren.. en we doen dan een speen er in een paar keer tot het niet meer te houden is om half 3. vaak gaan we dan naar beneden omdat anders onze oudste zoon wakker wordt. beneden ligt hij in de kinderwagen wat eigenlijk al niet meer past maar hij vindt het fijn. dan slaapt 1 van ons op de bank.. of nou ja ligt op de bank want elke 10 min wil hij een speen. We hebben hem er ook al uit gehaald maar dan is het feest en wordt hij klaar wakker. Eigenlijk hebben we alles al geprobeerd.
-avondfles eraf zelfde resultaat
-in bed laten
vroeger pap
Geen pap
minder slaaphes overdag.

meestal krijgt hij dan na 2.5 u zeuren huilen en speen opnieuw er in doen om 4 u de fles ( ook hebben we geprobeerd de fles gelijk te doen maar dan heeft hij nog geen honger) dan slaapt hij verder tot half 7 en dat is nu al 4 weken onze nacht.. help
Alle reacties Link kopieren
Maak je hem om 22 uur wakker?
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk is hij tussen half 2 en 4 wakker wat je ook doet? Wel of geen fles, wel of niet wakker maken om 22u..
Slaapt hij bij jullie in bed niet verder? Heeft hij het koud?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is van 28 maart en word in de nacht ook nog wakker voor de fles. Als we die gegeven hebben (in een donkere kamer zonder tegen hem te praten etc.) Valt hij direct weer in slaap. Heeft jullie kleine ook niet gewoon honger? Wij hebben namelijk ook geprobeerd de nachtfles te stoppen door speentje te geven maar dan bleef hij ook mooi wakker.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
ik lees nergens dat je hem s nachts gewoon een fles geeft...
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
15-09-2017 08:37
Mijn zoontje is van 28 maart en word in de nacht ook nog wakker voor de fles. Als we die gegeven hebben (in een donkere kamer zonder tegen hem te praten etc.) Valt hij direct weer in slaap. Heeft jullie kleine ook niet gewoon honger? Wij hebben namelijk ook geprobeerd de nachtfles te stoppen door speentje te geven maar dan bleef hij ook mooi wakker.
In de OP staat dat hij de fles niet wil als ze hem direct geven.
Alle reacties Link kopieren
De kinderwagen past niet maar hij vind het fijn...dus hij ligt graag geborgen en strak? Inbakeren wellicht voor hem nog een optie?
Onze zoon is 10 maanden en wordt ook standaard wakker rond 2 uur. Ik geef het te drinken en dan slaapt hij weer in. Zelf denk ik dat je niet teveel met hem moet zeulen. Laat hem in zijn kamer. Loop met hem rond en neurie een slaapliedje. Leg hem dan weer weg.
2.5 uur per nacht is niet vol te houden.
flessen van 210 geven? het lijkt erop dat hij gewoon in een ritme zit qua voeding.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
15-09-2017 08:45
De kinderwagen past niet maar hij vind het fijn...dus hij ligt graag geborgen en strak? Inbakeren wellicht voor hem nog een optie?
Mag maar tot ongeveer vijf maanden, totdat ze zich om kunnen draaien. Anders gevaarlijk.
Wat is de babytijd toch slopend. Het wordt vanzelf beter, maar daar koop je nu niets mee, natuurlijk.
Sliep zijn broertje destijds wel goed door?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft wel eens zo'n nacht na een drukke dag. Ik vermoed dat hij dan moeite ondervindt alle prikkels die overdag op hem afgekomen zijn te verwerken. Ik las dan een rustdagje in (indien mogelijk uiteraard) en nadien slaapt hij weer door.
Zou het dit kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Kan hij het koud hebben? Het is natuurlijk best pittig afgekoeld. Ik maak nog standaard een kruik om het bedje voor te verwarmen en leg deze dan aan het voeteneind en heb een dikke slaapzak. Mijn kindje is jonger dus wordt nog wel gewoon wakker voor een fles, maar slaapt daarna verder. Toen het afkoelde werd ze echter vaker wakker. En: wijd oen haar na de laatste fles in bad. Daar slaapt ze ook beter door. Succes, ik hoop dat je de truc ontdekt (of dat het vanzelf ophoudt zoals zoveel van deze onverklaarbare toestanden :)).
Ik was van de luie oplossingen en legde ze dan gewoon bij mij in bed. Op de bank slapen lijkt me echt naar en samen in bed lijkt me met speen veel fijner.

Ik moet wel zeggen dat al mijn kinderen rond de 8-10 maanden (iets ouder dus) een periode hadden, waarin ze 's nachts rond 3 uur klaar wakker waren (en dan ook echt wakker-wakker). Dan nam ik ze inderdaad maar naar beneden om ze wat te laten spelen. Godzijdank ging dat vanzelf weer over (ze werden dan nog wel wakker, maar vielen dan weer in slaap).
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
15-09-2017 08:37
Mijn zoontje is van 28 maart en word in de nacht ook nog wakker voor de fles. Als we die gegeven hebben (in een donkere kamer zonder tegen hem te praten etc.) Valt hij direct weer in slaap. Heeft jullie kleine ook niet gewoon honger? Wij hebben namelijk ook geprobeerd de nachtfles te stoppen door speentje te geven maar dan bleef hij ook mooi wakker.
hij krijgt om 1930 en om 2200 een fles dan os half 2 toch gewoon echt te vroeg om weer te geven.. of zeg je gewoon doen?? daarna os het dan 5 u dat ie weer begint
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
15-09-2017 08:38
ik lees nergens dat je hem s nachts gewoon een fles geeft...
ja schrijf ik op het laatst. als hij om 4 u nog steeds mort doen we de fles. het lijkt me alleen zo snel op elkaar en niet goed voor zn darmmpjes als hij om 1930 en 2230 en dan ook nog om half 2 gelijk alweer een fles krijgt
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
15-09-2017 08:24
Maak je hem om 22 uur wakker?
ja
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
15-09-2017 08:37
Mijn zoontje is van 28 maart en word in de nacht ook nog wakker voor de fles. Als we die gegeven hebben (in een donkere kamer zonder tegen hem te praten etc.) Valt hij direct weer in slaap. Heeft jullie kleine ook niet gewoon honger? Wij hebben namelijk ook geprobeerd de nachtfles te stoppen door speentje te geven maar dan bleef hij ook mooi wakker.
ja maar wat is dan die tijd in de nacht en wat geef je dan en hoelaat on de ochtend.

hier is het
1930 180
2230 210
en dan om half 2 alweer 150 bijv vind ik zoveel of niet.. en als ik om half 2 voedt wordt hij om 5 u weer wakker
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
15-09-2017 08:45
De kinderwagen past niet maar hij vind het fijn...dus hij ligt graag geborgen en strak? Inbakeren wellicht voor hem nog een optie?
hij draait al. dus dat mag dan niet meet
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
15-09-2017 09:28
Mag maar tot ongeveer vijf maanden, totdat ze zich om kunnen draaien. Anders gevaarlijk.
Wat is de babytijd toch slopend. Het wordt vanzelf beter, maar daar koop je nu niets mee, natuurlijk.
Sliep zijn broertje destijds wel goed door?
hihi ja daat broertje is alles behalve vergelijkingsmateriaal. die sliep met 6 weken door.. haha
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
15-09-2017 08:58
Onze zoon is 10 maanden en wordt ook standaard wakker rond 2 uur. Ik geef het te drinken en dan slaapt hij weer in. Zelf denk ik dat je niet teveel met hem moet zeulen. Laat hem in zijn kamer. Loop met hem rond en neurie een slaapliedje. Leg hem dan weer weg.
2.5 uur per nacht is niet vol te houden.
ok en os je schema daarvoor ook nog 1930 en 2230
Alle reacties Link kopieren
anky schreef:
15-09-2017 14:31
Ik was van de luie oplossingen en legde ze dan gewoon bij mij in bed. Op de bank slapen lijkt me echt naar en samen in bed lijkt me met speen veel fijner.

Ik moet wel zeggen dat al mijn kinderen rond de 8-10 maanden (iets ouder dus) een periode hadden, waarin ze 's nachts rond 3 uur klaar wakker waren (en dan ook echt wakker-wakker). Dan nam ik ze inderdaad maar naar beneden om ze wat te laten spelen. Godzijdank ging dat vanzelf weer over (ze werden dan nog wel wakker, maar vielen dan weer in slaap).
Haha helaas werkt t hier niet.. in ons bed is het keten!! ongeacht tijd of humeur
Alle reacties Link kopieren
trouwens echt super lief al jullie ideeën en tips il ga alles proberen.

mijn gevoel zegt ook echt op zn kamertje laten en daar rustig sussen e.d maar als mijn oudste zoon wakker wordt is het vaak echt krijsen en geschrokken en onrustig en duurt het heel lang voor hij weer in slaapt.
Alle reacties Link kopieren
judithp24 schreef:
15-09-2017 15:00
hihi ja daat broertje is alles behalve vergelijkingsmateriaal. die sliep met 6 weken door.. haha
Zalig, is jullie ook van harte gegund. Gelukkig maar eentje die spookt. Hopelijk is deze fase vlug voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Die fles van 22u overslaan en dan om 2u een fles geven? Met een beetje geluk heeft hij dan gelijk honger en gaat hij daarna weer verder slapen
Alle reacties Link kopieren
Waarom wakker maken om 22:00? Gewoon laten slapen en zie je wel wanneer hij weer honger heeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven