Wanneer te oud om aan kinderen te beginnen?

18-09-2017 04:12 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 44 jaar en nog kinderloos.
Ik heb altijd al heel graag kinderen willen krijgen, maar heb daarvoor nog niet eerder de ideale partner/relatie voor gehad.

Sinds kort heb ik een relatie waarin het serieus ter sprake kwam: mijn vriend en ik willen beiden dolgraag kinderen, en wel zo snel mogelijk, omdat ik al wat ouder ben en hij ook. Hij is 2jr. jonger dan ik.

Nu is het zo dat deze relatie helemaal niet meer goed gaat, er mogelijk een einde komt, en daarmee valt mijn droom op korte termijn een gezin te stichten uiteen.

Als deze relatie echt stopt, kan het weer jaren duren voordat ik misschien weer een nieuwe relatie heb en een partner die hetzelfde wil als ik.

Wat is "te oud" om aan kinderen te beginnen? Ik zou er graag 2 of 3 willen.

Heel misschien, als ik echt geen goede partner kan vinden, overweeg ik om alleenstaand moeder te worden m.b.v donor.
Te oud is als het niet meer lukt, omdat je in de overgang zit en je lichaam niet meer vruchtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik 44 echt te oud... en dan 2 of 3????
Maargoed idd, de natuur bepaalt uiteindelijk wat te oud is... dat is bij iedereen verschillend
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
18-09-2017 04:35
Te oud is als het niet meer lukt, omdat je in de overgang zit en je lichaam niet meer vruchtbaar is.
Ja dit.

Verder geloof ik niet veel van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
EvaHier2 schreef:
18-09-2017 04:56
Persoonlijk vind ik 44 echt te oud... en dan 2 of 3????
Maargoed idd, de natuur bepaalt uiteindelijk wat te oud is... dat is bij iedereen verschillend
Dit
Alle reacties Link kopieren
Als jij echt een sterke kinderwens hebt, dan zou ik het op je 44ste iig niet meer van een partner af laten hangen.
Op jouw leeftijd kon het wel eens moeilijk zijn om zwanger te raken.
Als je echt een kind wil, dan is de tijd nu aangebroken er serieus werk van te maken.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Wachteven drie topics binnen no time...vriend is rampzalig..je hebt slapeloosheid...

Eh ik geloof er even niets van.

Maar goed persoonlijk zit er bij mij echt een maximum van 30-35 jaar aan voor mijzelf om kids te krijgen. Dit naast lichamelijke factoren ook met genetische factoren te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
18-09-2017 04:35
Te oud is als het niet meer lukt, omdat je in de overgang zit en je lichaam niet meer vruchtbaar is.
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 40 al te oud.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
18-09-2017 04:35
Te oud is als het niet meer lukt, omdat je in de overgang zit en je lichaam niet meer vruchtbaar is.
Duidelijk. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als je niet meer zwanger wordt ben je kennelijk te oud. Dus gaan proberen. Overigens heb je op jouw leeftijd een flink verhoogde kans dat een zwangerschap een miskraam wordt, volgens mij 1 op de 3 zwangerschappen een miskraam en wordt dat boven de 45 1 op de 2. En je kans op een trisomie zwangerschap (waarbij het kind Down, Edwards of Patau heeft) wordt ook behoorlijk hoog.
Naast de natuurlijke gang van zaken, zou ik ook nagaan wat jij een kind wil bieden in het leven?
Er zijn tal van redenen waarom je een kind op de wereld zou willen zetten. Wat zijn die van jou?
Stel dat je over hooguit 2 jaar bevalt van een kindje, dan ben je 46 jaar. En dan nog 2....ik vind het wel een uitdagend plan. Zowel qua leeftijd als situatie waar je in zit.
Ik wens je wijsheid!
Of 44 te oud is kan ik zo niet zeggen. Ik weet wel dat een kind je problemen zeker niet gaat oplossen of doet verdwijnen. Dus voordat jij gaat proberen zou ik je aanraden eerst al je andere problemen aan te pakken.

Oh en die vriend uit je andere topic zou ik nooit als vader kiezen.
Ik vind je te oud
Alle reacties Link kopieren
Als je opschiet ben je al snel 50 bij je derde kind. Als je geluk hebt is dat gezond. Tegen de tijd dat je laatste het huis uit gaat ben je dan 70. Als je dan zelf nog leeft.

Wat mooi dat zowel de natuur als artsen daar niet aan meewerken
Alle reacties Link kopieren
Hou het bij je 2 hondjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
.
LeesMee schreef:
18-09-2017 07:30
Als je opschiet ben je al snel 50 bij je derde kind. Als je geluk hebt is dat gezond. Tegen de tijd dat je laatste het huis uit gaat ben je dan 70. Als je dan zelf nog leeft.

Wat mooi dat zowel de natuur als artsen daar niet aan meewerken

Weinig mensen die de 70 halen idd. O_o
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik 40 te oud. Boven de 35 al niet wenselijk meer. Maar als het je lukt en je het graag wilt zou je het kunnen overwegen. Maar ik zou niet zo'n medische molen ervoor ingaan.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
18-09-2017 05:48
Wachteven drie topics binnen no time...vriend is rampzalig..je hebt slapeloosheid...

Eh ik geloof er even niets van.

Maar goed persoonlijk zit er bij mij echt een maximum van 30-35 jaar aan voor mijzelf om kids te krijgen. Dit naast lichamelijke factoren ook met genetische factoren te maken heeft.
Een eerste of laatste kind bij 30?
MarindaH schreef:
18-09-2017 08:24
Weinig mensen die de 70 halen idd. O_o
Inderdaad. Laat iemand die nog zwanger kan worden toch lekker zwanger worden.
Als je 35 bent dan beginnen de risico's op allerlei aandoeningen al te verhogen, dus voor mezelf heb ik daar de grens gelegd.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je niet op tijd kunt beginnen, dat je dan die grens verschuift. Over het algemeen lijkt me 42 wel écht de grens.

Als je 44 bent, een slechte relatie hebt en dan nog de droom hebt om 2 a 3 kinderen te krijgen, vind ik dat niet zo realistisch.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-09-2017 08:24
Weinig mensen die de 70 halen idd. O_o
Droom maar verder en negeer de statistieken :there:
snug schreef:
18-09-2017 08:31
Inderdaad. Laat iemand die nog zwanger kan worden toch lekker zwanger worden.

Met grotere kans op afwijkingen en complicaties zou ik het persoonlijk niet echt lekker vinden.
Ik vind je te oud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven