Advies van Veilig Thuis en/of jullie

18-09-2017 18:39 33 berichten
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en zou heel graag jullie advies/ervaring willen horen. Mijn vriend woont in een appartement in een wat mindere wijk van een grote stad. Zijn onderburen veroorzaken vaak geluidsoverlast en hij heeft hier al vaker een melding van gemaakt bij de wijkagent. Ook horen wij hen vaak ruzie maken. De buren spreken slecht tot geen Nederlands en wij hebben verder ook geen contact met hen.

Vandaag hoorde ik de buurvrouw ruim 15 minuten lang zo ontzettend tekeer gaan, dat ik de politie heb gebeld. Ik hoorde echter geen kinderen en ging er vanuit (beetje naïef, I know) dat die er dan ook niet waren op dat moment. Wat bleek toen de agenten er waren: ze was zo tekeer aan het gaan tegen haar kinderen. De agenten gaven aan dat ze de buurvrouw zouden vertellen dat ze normaal moest doen tegen haar kinderen..
Nu denk ik niet dat dit gaat helpen en zou graag een melding maken bij Veilig Thuis of in ieder geval advies willen vragen. Echter heb ik al twee keer eerder (beide keren voor advies) gebeld maar er werd aangegeven dat de lijn alleen open was voor spoedgevallen. Weet iemand hoe dit zit? Ik wil namelijk niet onnodig de lijn bezet houden bij Veilig Thuis.

Ik maak mij erg zorgen om de kinderen die daar wonen. Als ik terug denk aan alle keren dat wij (of mijn vriend alleen) wel niet geschreeuw hebben(/heeft) gehoord, heb ik spijt dat ik niet eerder ben begonnen met meldingen maken.

Ik woon trouwens sinds 2 weken bij mijn vriend en eind deze maand gaan we ergens anders samenwonen. Ik zou heel graag zo veel mogelijk willen doen voordat we verhuisd zijn om die kinderen te kunnen helpen.

Ik hoop dat er iemand is die me eventueel tips kan geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.
anoniem_64c5898a81864 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 19:20
Reden: Verduidelijking over verhuizing..
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De politie maakt in dat soort gevallen altijd een zorgmelding. Dus er word al actie ondernemen.

Wel blijven bellen met, de politie, steeds als je iets hoort wat niet kan.

Hoe oud zijn de kinderen?

Ik moet zeggen dat af en toe ruzie in huis wel normaal is, toch?
Ik hoor af en toe mijn buren ook ruzie hebben. Zeker in gehorige huizen. Maar ik vertrouw er op dat jij het goed in kunt schatten, wanneer wel/niet te bellen.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 18-09-2017 19:01
46.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tot twee keer toe gebeld naar Veilig Thuis voor advies en geen gehoor gekregen? Wat gek.
Bel je dan 's nachts?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gele_Suikerspin schreef:
18-09-2017 18:48
De politie maakt in dat soort gevallen altijd een zorgmelding. Dus er word al actie ondernemen.

Wel blijven bellen met, de politie, steeds als je iets hoort wat niet kan.

Hoe oud zijn de kinderen?

Ik moet zeggen dat af en toe ruzie in huis wel normaal is, toch?
Ik hoor af en toe mijn buren ook ruzie hebben. Zeker in gehorige huizen. Maar ik vertrouw er op dat jij het goed in kunt schatten, wanneer wel/niet te bellen.
Wat fijn dat de politie dat doet! Ik heb de kinderen nog maar 2 keer gezien van een afstand. De jongste is denk ik ongeveer 5 jaar oud en de oudste een jaar of 8.
Ruzie is zeker normaal! Het is alleen dat ik net iets te vaak hysterisch gegil hoor (vaak over en weer tussen man en vrouw, dit keer de vrouw alleen) en vandaag duurde het wel erg lang.
Enn schreef:
18-09-2017 18:50
Tot twee keer toe gebeld naar Veilig Thuis voor advies en geen gehoor gekregen? Wat gek.
Bel je dan 's nachts?
Vandaag belde ik precies om 5 uur 's middags. Eerder belde ik inderdaad rond 11 uur 's avonds. Maar het zou kunnen dat 5 uur het moment is dat ze overgaan naar een avonddienst. Ik zal morgen nog een keer overdag proberen te bellen.
Tijdens kantooruren bellen is handiger.. daarbuiten is er inderdaad een soort crisisdienst actief.
Alle reacties Link kopieren
Je woont er nog niet en je wil nu al helpen? Ik denk dat jullie snel gaan verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
18-09-2017 19:14
Tijdens kantooruren bellen is handiger.. daarbuiten is er inderdaad een soort crisisdienst actief.
Idd gewoon morgen overdag nog eens bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
18-09-2017 19:15
Je woont er nog niet en je wil nu al helpen? Ik denk dat jullie snel gaan verhuizen.
'eind deze maand'

Lezen! :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zal morgen inderdaad nog eens bellen, bedankt voor jullie berichten :)
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
18-09-2017 19:16
'eind deze maand'

Lezen! :)
Ik lees dat ze eind van de maand daar gaan samenwonen?
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 21:44
0.65% gewijzigd
7102 schreef:
18-09-2017 19:15
Je woont er nog niet en je wil nu al helpen? Ik denk dat jullie snel gaan verhuizen.
We verhuizen eind deze maand samen naar een andere woning ;)
Alle reacties Link kopieren
Arlandria schreef:
18-09-2017 19:18
We verhuizen eind deze maand samen naar een andere woning ;)
Aha zo dus.
Ken je niet iemand die de taal spreekt? Dan kan je aanbellen en met deze 'tolk' proberen hulp aan te bieden?
Waarom niet eerst zelf langs gaan bij deze mensen maar gelijk altijd veilig thuis bellen? Ook al spreken ze de taal niet goed er valt er heus wel iets te bespreken er is vast wel iemand daar in het gezin die wel de taal beheerst. Buitenlandse mensen spreken vaak hard, wat voor buitenstaanders als schreeuwen over kan komen. Ik zou graag de kinderen willen helpen voor dat ik ga verhuizen.

Realy? Spreek die mensen eens aan ipv moeder Teresa uit te hangen.
Koffiekop schreef:
18-09-2017 19:58
Ken je niet iemand die de taal spreekt? Dan kan je aanbellen en met deze 'tolk' proberen hulp aan te bieden?
Helaas niet.
sassa_82 schreef:
18-09-2017 19:59
Waarom niet eerst zelf langs gaan bij deze mensen maar gelijk altijd veilig thuis bellen? Ook al spreken ze de taal niet goed er valt er heus wel iets te bespreken er is vast wel iemand daar in het gezin die wel de taal beheerst. Buitenlandse mensen spreken vaak hard, wat voor buitenstaanders als schreeuwen over kan komen. Ik zou graag de kinderen willen helpen voor dat ik ga verhuizen.

Realy? Spreek die mensen eens aan ipv moeder Teresa uit te hangen.
Ze belt VT toch voor advies.. ze doet niet direct melding van iets. Vind het wel verstandig om advies te vragen alvorens je onbekende mensen benadert.
sassa_82 schreef:
18-09-2017 19:59
Waarom niet eerst zelf langs gaan bij deze mensen maar gelijk altijd veilig thuis bellen? Ook al spreken ze de taal niet goed er valt er heus wel iets te bespreken er is vast wel iemand daar in het gezin die wel de taal beheerst. Buitenlandse mensen spreken vaak hard, wat voor buitenstaanders als schreeuwen over kan komen. Ik zou graag de kinderen willen helpen voor dat ik ga verhuizen.

Realy? Spreek die mensen eens aan ipv moeder Teresa uit te hangen.
Als ik een vrouw minimaal een kwartier lang helemaal uit haar dak hoor gaan, is mijn eerste reactie om de politie te bellen. Als blijkt dat zij zo tekeer gaat tegen haar kinderen, wil ik daar iets aan doen. In mijn OP heb ik geschreven dat ik in ieder geval wil bellen voor advies. Ik snap heus wel dat ik niet zomaar een melding kan doen bij Veilig Thuis.
Saga_Röversdotter schreef:
18-09-2017 20:08
Ze belt VT toch voor advies.. ze doet niet direct melding van iets. Vind het wel verstandig om advies te vragen alvorens je onbekende mensen benadert.
Precies... Ik ken deze mensen niet en deze buurt staat niet bekend om zijn vriendelijke bewoners. Vandaar dat ik inderdaad wat terughoudender ben in het zelf contact maken met het gezin.
Je kunt overigens ook zomaar een melding doen hoor. Het is niet altijd verstandig zelf (zonder deskundigheid) een gezin te benaderen. Kan ook helemaal averechts werken.
Ik ben benieuwd welk advies je krijgt van Veilig Thuis.
Wijkagenten doen idd in principe melding bij VT als zij naar een HG situatie geroepen zijn waarbij kinderen aanwezig zijn. Mijn ervaring (ik werk in het pedagogisch domein) is dat dit niet altijd helemaal sluitend is. Heel goed dat je in ieder geval vast gaat bellen voor advies!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus iemand die een crisislijn bemand, naast mijn reguliere fulltime diensten.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen zelf niet kunnen bedenken om tijdens kantoor uren te bellen. Hoe vaak ik niet laat en zelfs s nachts gebeld word voor meldingen die geen spoed zijn.... Realiseert men zich niet dat ik ook gewoon uit bed gebeld word? Voor spoed graag zelfs, maar in ander gevallen bel gewoon lekker tussen 9 en 17.
prinses30 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 22:09
Reden: Typo
0.83% gewijzigd
prinses30 schreef:
18-09-2017 22:07
Ik ben dus iemand die een crisislijn bemand, naast mijn reguliere fulltime diensten.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen zelf niet kunnen bedenken om tijdens kantoor uren te bellen. Hoe vaak ik niet laat en zelfs s nachts gebeld word voor meldingen die geen spoed zijn.... Realiseert men zich niet dat ik ook gewoon uit bed gebeld word? Voor spoed graag zelfs, maar in ander gevallen bel gewoon lekker tussen 9 en 17.
"Wil je advies of hulp? Bel met veilig thuis op 0800-2000, gratis en 24/7 bereikbaar."

Dit staat op de website van Veilig thuis. Ik heb dan ook beide keren gezegd dat ik direct op ging hangen aangezien het niet om spoed gaat, geen zorgen :there:
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
18-09-2017 22:07
Ik ben dus iemand die een crisislijn bemand, naast mijn reguliere fulltime diensten.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen zelf niet kunnen bedenken om tijdens kantoor uren te bellen. Hoe vaak ik niet laat en zelfs s nachts gebeld word voor meldingen die geen spoed zijn.... Realiseert men zich niet dat ik ook gewoon uit bed gebeld word? Voor spoed graag zelfs, maar in ander gevallen bel gewoon lekker tussen 9 en 17.
Het leest op de site alsof er geen onderscheid wordt gemaakt tussen dag, avond en nacht.
Misschien moet dat dan duidelijker staan?
Voor advies tussen 9 en 17, bij spoed is de crisisdienst bereikbaar tussen 17 en 9, zoiets?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
18-09-2017 22:07
Voor spoed graag zelfs, maar in ander gevallen bel gewoon lekker tussen 9 en 17.
O_o

Nja zeg.... wat een reactie. Hoe moet een mens dit weten als dit nérgens vermeld staat? Niemand is erop uit om jouw nachtrust t verstoren maar zorg er dan voor dat dit helder vermeld staat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven