Baby 10 maanden slaapt snachts niet in eigen bed. Tips?

20-09-2017 06:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Sinds dat we op vakantie zijn geweest,nu 6 weken, geleden. Slaapt mijn zoontje erg slecht. Eerst overdag en snachts. Nu alleen nog snachts. Leg hem in bed. Gaat lekker slapen. Na 3 uur word hij onrustig. Zo rond 12 uur. Word hij wakker huilend. Geef zijn tut en knuf. Dan word hij boos. En uiteindelijk stoot hij van boosheid zijn hoofd tegen de spijlen van het bed en gaat nu huilen van de pijn.
Heeft iemand tips?
Ik krijg hem niet rustig om over zijn bolletje te aaien. Als ik hem uit bed neem is hij stil en valt in mijn armen in slaap. Zodra ik hem terug leg, begint hij weer.
Leg ik hem tussen ons in en hij slaapt verder. Leg ik hem na een tijdje weer terug in bed word hij weer huilend wakker.
Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Co-sleeper..
Alle reacties Link kopieren
Co sleeper of bij ons in bed maakt voor ons geen verschil. Wil graag dat hij in zijn eigen bedje slaapt
Alle reacties Link kopieren
Rond 9 maanden begint een baby te dromen. Ik denk dus niet dat de vakantie de oorzaak is. Waarschijnlijk is hij niet goed wakker en blijft dus in zijn droom hangen. Bij mijn kinderen helpt het om een schemerlampje aan te doen als ze gedroomd hebben. Ze slapen er verder prima om.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van Vtech een projector die aangaat als onze baby huilt. Dit werkt hier perfect
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, bij ons is jet ook zo weken geweest, ook begonnen op vakantie. Wij hebben het zo gelaten ervan uitgaande dat het een fase was en dit nu even nodig was. Dat bleek ook zo, na een paar weken van de een op andere dag zonder problemen in slaap vallen in eigen bed en doorslapen. In het begin vanalles geprobeerd en terugleggen snachts maar dat hielp niet. Ipv frustratie en zelf 3 keer wakker hebben we ons erbij neergelegd en go with the flow.uiteindelijk sliep iedereen op die manier het beste.
Bij ons begon het ook na een vakantie. Dochtertje was toen 6 maanden. Uiteindelijk van 6 maanden tot 2 jaar bij ons in bed geslapen. Werkte hier goed. Iedereen sliep godzijdank weer. Toen ze 2 was was een groot peuterbed de oplossing. Nu slaapt ze als een roosje (sinds kort) in haar eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
haakmuts schreef:
20-09-2017 07:14
Co sleeper of bij ons in bed maakt voor ons geen verschil. Wil graag dat hij in zijn eigen bedje slaapt
Ik wil ..... Dan had je beter een baby op batterijen kunnen nemen. KIND wil veiligheid en als ouder zul je daar toch aan toe moeten geven.
Jij kan wel zo veel willen maar dan had je geen kind moeten nemen. Als je dat "ik wil" niet heel snel los gaat laten krijg je het nog heel erg zwaar.
nina1966 schreef:
20-09-2017 08:39
Ik wil ..... Dan had je beter een baby op batterijen kunnen nemen. KIND wil veiligheid en als ouder zul je daar toch aan toe moeten geven.
Jij kan wel zo veel willen maar dan had je geen kind moeten nemen. Als je dat "ik wil" niet heel snel los gaat laten krijg je het nog heel erg zwaar.
Er zijn ook mensen die geen oog dicht doen met kind naast zich. Om die reden wilde ik ook geen kind op mn kamer. En nog steeds niet! Slaapgebrek is gevaarlijk.

TO doorzetten, overdag is het nu ook beter dan komt de nacht ook. Probeer ook wat te slapen tijdens het middagslaapje van je baby. Sterkte!
Haha sorry hoor maar ik vind je mening nina1966 niet kloppen een kind heeft niks te willen de ouders maken toch de dienst op den duur uit vind ik.Het belangrijkste van het opvoeden van je kind, dat is mijn ervaring blijf bij je eigen gevoel wat goed is en luister ook naar het gevoel van je kind.jij kent je eigen kind het beste.
Ik denk eerder als je " ik wil" snel los laat dan gaat het pas zwaar worden haha en wat veiligheid betreft dat klopt wel ik had met mijn oudste ook problemen met slapen kwam elke avond zijn bed uit heel vermoeiend.Ik had de oplossing alleen als ie s nachts wakker werd en overstuur was dan wist ik dat ie gedroomd had dan mocht ie gewoon bij ons liggen in de loop der tijd mocht ie zijn eigen matras meenemen was voor ons ook beter en voor hem zorgde dat ook weer rust.
Alle reacties Link kopieren
Maflodder72 schreef:
20-09-2017 09:45
Haha sorry hoor maar ik vind je mening nina1966 niet kloppen een kind heeft niks te willen de ouders maken toch de dienst op den duur uit vind ik.Het belangrijkste van het opvoeden van je kind, dat is mijn ervaring blijf bij je eigen gevoel wat goed is en luister ook naar het gevoel van je kind.jij kent je eigen kind het beste.
Ik denk eerder als je " ik wil" snel los laat dan gaat het pas zwaar worden haha en wat veiligheid betreft dat klopt wel ik had met mijn oudste ook problemen met slapen kwam elke avond zijn bed uit heel vermoeiend.Ik had de oplossing alleen als ie s nachts wakker werd en overstuur was dan wist ik dat ie gedroomd had dan mocht ie gewoon bij ons liggen in de loop der tijd mocht ie zijn eigen matras meenemen was voor ons ook beter en voor hem zorgde dat ook weer rust.
Maar bij een baby werkt je wil opleggen niet altijd. TO kan kind best in eigen bed leggen en zeggen dat dat moet. Maar het kind begrijpt dat nog niet, dus wat gaat het doen? Huilen. Er zijn nu eenmaal 2 dingen die je niet kunt afdwingen bij je kind, slapen en eten.
Ik ben ook geen voorstander van kinderen bij de ouders in bed, maar als het werkt. Dit kind ligt ook nog in een ledikantje en kan nog niet lopen en praten. Dus hij kan niet zelf uit zijn bed gaan en naar papa en mama komen om te vertellen dat ie gedroomd heeft. Hier komen de kinderen ook naar ons toe als er wat is, maar met 10 maanden konden ze dat nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt dat je er niet van uit hoeft te gaan dat als je nu toegeeft je hier jaren aan vastzit. Blijkbaar is er nu meer behoefte aan nabijheid door whatever reason ( soms weet je het ook gewoon niet). Het is belangrijk om in die behoefte te voorzien ( zeker bij zo'n kleintje die je nog niks kunt uitleggen).
Je hebt vanalles geprobeerd en dat werkte niet. Dus het is of nu eraan toegeven of het afdwingen met eventuele nare gevolgen van dien. En heb je echt zin om bij elk slaapje een drama te hebben, een kind wat overstuur is, ouders horendol? Geen gevecht van maken. Als kindje bij jullie zonder problemen slaapt is het duidelijk wat het op dat moment dus nodig heeft; jullie nabijheid. En geloof me, het gaat over, echt!
Alle reacties Link kopieren
Je weet wel hoe je het op moet lossen, maar die oplossing wil je niet...

Dan is het kiezen of delen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. dit komt mij heel bekend voor. Zoon ligt vanaf 9 maanden oud bij ons in bed. Heel wat geprobeerd maar uiteindelijk bleek voor ons het belangrijkste dat we lekker slapen,op welke manier maakt niet uit.
Zoon helaas vroeger veel last van nachtangst en mijn man psychische problemen/depressie dus als ik 's avonds aan het werk was dan kon hij het niet echt opbrengen om de strijd aan te gaan met zoon om in zijn eigen bed te slapen.
Gelukkig is mijn man herstellende en we brengen zoon (3,5 jaar) met z'n 2en lekker naar ons bed en over een tijd zien we wel weer.
Tot die tijd geniet ik er gewoon van. Heerlijk zo'n klein lief hummeltje die tegen je aan kruipt :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven