Sport dochter 12 jaar

15-10-2017 00:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korfbal
Fitness
Zwemmen of duiken
Atletiek
Roeien
Yoga
Boksen
Paardrijden
Alle reacties Link kopieren
In onze familie deden er veel aan handbal. Zelf heb ik lang op volleybal en judo gezeten. Is dat een idee?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Schaatsen vergeet ik nog! Dat seizoen is weer begonnen (of bijna?). Op noren of kunstschaatsen. Beide tof. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
AppelRoos2017 schreef:
15-10-2017 00:48
Zit wel wat leuks bij! Fitness is toch trouwens 16+ of is dat alleen een regel bij de club hier?
Hier zitten een aantal sportclubs met lessen voor kinderen vanaf 8 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Streetdance is ook leuk, niet echt een teamsport maar toch met andere mensen in een groep en zijn groepen voor alle leeftijden
Alle reacties Link kopieren
Welke sporten doen haar vriendinnen / klasgenoten ? Is vaak een bron van inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Je dénkt dat teamsporten niks voor haar zijn of vul je dat zelf in? Vraag het eens aan haar. Zoon heeft ook een periode gehad (was hij 6 ongeveer) dat hij verschillende sporten wilde proberen. Ik heb toen gezegd dat hij er eerst maar eens goed over moest gaan nadenken vooraleer ik telkens de sportspullen etc, zou gaan aanschaffen. Uiteindelijk is het voetbal geworden, al weer heel wat jaren (zoon is nu ruim 16).

Zelf heb ik deels aan teamsport gedaan (tennis en volleybal) en veel solistische sport (paardrijden).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van dezelfde leeftijd doet een vechtsport. Is dat niet wat voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
15-10-2017 00:38
Korfbal
Fitness
Zwemmen of duiken
Atletiek
Roeien
Yoga
Boksen
Paardrijden

Dit lijstje, met daarbij nog tennis, basketbal, handbal, voetbal, badminton en hockey bijvoorbeeld.

Maar denk bijvoorbeeld ook eens aan dingen die wat meer in het verlengde van turnen liggen. Acrogym of acrobatiek, of een complete circusles. Paaldansen (dat schijnt tegenwoordig ook een sport te zijn ;-D ), andere danssoorten. Er zijn vechtsporten die ook dans-achtige bewegingen in zich hebben, zoals capoeira. En als het gaat om lenigheid, balans en lichaamsbeheersing, dan kun je het ook in de yoga-hoek zoeken. En zwemmen vindt ze niets, maar synchroonzwemmen ook niet? Of kunstschaatsen?
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Turnen kinderachtig?

Met Sanne, Lieke, Eythora, Epke, Bart, Yuri als voorbeeld? Neuh echt niet kinderachtig.
Veel turnsters stappen hier over naar atletiek. Hele veelzijdige sport, met een hoop verschillende onderdelen, waarvoor je ook veel profijt van een turn verleden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Breakdance!
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
15-10-2017 00:50
Schaatsen vergeet ik nog! Dat seizoen is weer begonnen (of bijna?). Op noren of kunstschaatsen. Beide tof. :proud:
De lessen / trainingen zijn inderdaad weer gestart. En bij onze vereniging wordt er in de zomer geskeelerd én gefietst, dus je kunt er het hele jaar zoet mee zijn :-).

Optie die ik nog niet genoemd zie (edit: O, toch wel. Te snel gelezen) dansles! Dat kan dan ook weer van alles zijn, van klassiek ballet via streetdance tot stijldansen.
lariba wijzigde dit bericht op 15-10-2017 06:54
19.47% gewijzigd
Freerunnen! Is een soort extreem turnen met salto’s maken, over obstakels heen springen, evenwicht bewaren, tegen muren aanrennen. Mijn zoon doet al 2 jaar aan turnen voor jongens en nu sinds een tijdje freerunnen erbij, is echt heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
mijn volleyballende dochters trainen 2 keer per week, en om de week een wedstrijd op zaterdag middag. Je wordt in teams ingedeeld dus afhankelijk van je niveau en motivatie. Ik vind het fijn dat ze een teamsport doen, ook daar leren ze veel van.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
15-10-2017 06:50
Freerunnen! Is een soort extreem turnen met salto’s maken, over obstakels heen springen, evenwicht bewaren, tegen muren aanrennen. Mijn zoon doet al 2 jaar aan turnen voor jongens en nu sinds een tijdje freerunnen erbij, is echt heel gaaf!
Oh ja, freerunnen is echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
15-10-2017 05:51
Veel turnsters stappen hier over naar atletiek. Hele veelzijdige sport, met een hoop verschillende onderdelen, waarvoor je ook veel profijt van een turn verleden hebt.
Heeft mijn zoon ook gedaan en in zijn traingsteam zitten meer ex- turn(sters)'ers. Niet omdat hij turnen saai vond worden maar wegens een ernstig gebrek aan herentrainers in de (wijde) omgeving en dat is best lastig als je in de selectie zit. Bij atletiek kan hij prima zijn ei kwijt, hij blijkt bijvoorbeeld een sprint- en hordenlooptalent. Lange afstandlopen is dan weer een dingetje waar hij nog flink op moet trainen omdat hij als turner getraind is op korte, felle krachtsexplosies.
yoshe schreef:
15-10-2017 02:04
Turnen kinderachtig?

Met Sanne, Lieke, Eythora, Epke, Bart, Yuri als voorbeeld? Neuh echt niet kinderachtig.

Waarom zou het kind van TO niet mogen vinden wat ze vindt?

Turnen is in het algemeen misschien niet kinderachtig maar kan bij de club van TO misschien wel zo zijn.
On topic
Atletiek, heel veelzijdig, wel in teamverband maar toch individueel.

Indien toch een teamsport, korfbal. Jongens en meiden gemengd. In het voorjaar/zomer/herfst buiten, in de winter binnen.
Alle reacties Link kopieren
Badminton is ook een leuke sport: veelzijdiger dan je verwacht. Competitie wordt gespeeld in teams, maar daar zitten ook wedstrijden tussen die je alleen speelt.
Alle reacties Link kopieren
Voltige, dat is een soort acrobatiek maar dan op een echt paard?
Ondanks dat ze zwemmen saai vindt.. (wellicht denkt ze daar aan baantjes trekken?) Komt haar lenigheid en spierspanning wat ze vast geleerd heeft bij turnen, goed van pas bij synchroonzwemmen. Is dat wat?
Mijn dochter heeft op jiu-jitsu gezeten en zit nu op karate. Is nog best intensief.
Teamsport lukt haar niet ivm haar gezondheid.
Mijn zoon is van de judo over gegaan naar karate.
Alle reacties Link kopieren
Zumba?
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
15-10-2017 02:04
Turnen kinderachtig?

Met Sanne, Lieke, Eythora, Epke, Bart, Yuri als voorbeeld? Neuh echt niet kinderachtig.
inderdaad!

Kunstzwemmen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven