Inslapen baby 6 weken

18-10-2017 00:44 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Wij zitten hier met een meisje van 6 weken oud. Ze heeft helaas enorme moeite met inslapen.
Ik heb het idee dat ik alles al toepas:
- ritme en regelmaat (wakker worden, verschonen, eten, boeren, knuffelen, naar bed)
- op bed bij de eerste signalen van moeheid. Zodra ze gaapt gaat ze in haar bed.
- inbakeren ivm de zwaaiende armpjes
- altijd in haar eigen bed
- badje of massage
- 10 minuten laten huilen, troosten, 10 minuten huilen, troosten. Lijkt ook niet te werken. Dit gaat door tot de volgende voeding.
Overdag doe ik vrijwel niets met haar en hebben we ook de visite tot een minimum beperkt. Om maar zoveel mogelijk prikkels te voorkomen.
Uiteindelijk slaapt ze natuurlijk wel op momenten. Helaas zijn er 2 momenten op de dag dat ze moeite ermee heeft. In de avond en begin van de middag.
Dit kan rustig 5 uur duren.
Hebben jullie misschien nog tips die ons kunnen helpen? Het is zo zielig... Ze is doodmoe, maar gaat gewoon niet slapen! Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Groetjes Nicole
Een baby van 6 weken zou ik niet 10 minuten laten huilen.

Wanneer slaapt (of sliep) ze beter in? Wat doe je dan? Al is het maar een los keertje geweest, probeer te kijken naar wat werkt. Hoe is ze verder? Tevreden of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Je kindje is 6 weken.. . waarom altijd in eigen bed?
Heb je al geprobeerd met haar rond te lopen in een draagdoek als ze niet in slaap kan vallen?
Misschien wordt ze daar wel rustig van.
Sterkte, het is naar, een huilende baby als je een kersverse moeder bent.
Hopelijk ga je vinden wat haar (en jullie) helpt.
Wellicht loont het om wat minder krampachtig alles proberen 'goed' te doen en wat meer los te laten en af te stemmen op haar behoeftes. Ze is echt nog zó klein. Doe wat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Lees eens het boek: baby in een droomritme. Was voor mij heel erg verhelderend.
Gapen is bijvoorbeeld niet het eerste teken van vermoeidheid, bij onze dochter was dat wegkijken. Bij gapen was ik al te laat met wegleggen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog 1 ding. Slapen deed mijn dochter alsnog zelden alleen. Meestal beneden in de wandelwagen of in de draagdoek. De eerste maanden heeft ze vooral bij ons geslapen, ook snachts, het was samen slapen of alle 3 niet slapen.

Maak je niet druk, het komt ooit goed ;)
If you can dream it, you can do it.
Ik dacht dat jij je baby letterlijk in wou laten slapen...
Je kindje klinkt oververmoeid. Als ze gaan gapen is het eigenlijk al te laat. En op deze leeftijd is 10 minuten laten huilen echt heel erg lang voor zo'n klein kindje, op die leeftijd liet ik ze niet langer dan 30 seconden huilen.
Ik denk dat je je eerst maar eens moet richten op haar lekker laten slapen. Inderdaad een draagdoek zou een goede oplossing kunnen zijn als je haar niet steeds vast wil houden. Hopelijk dat ze zich in de doek wat kan ontspannen met mama dichtbij. Of als dat niet werkt misschien in de kinderwagen wandelen, of in je armen wiegen, maar dat is allemaal wat arbeidsintensiever, en minder dicht bij mama.

Pas als ze een goed slaapritme heeft zou ik gaan beginnen met haar laten wennen aan een eigen bedje. En dan niet ineens zomaar haar in bed leggen dat ze dan daar moet gaan slapen, maar dat stapsgewijs doen, door er bij te blijven, haar t eiwegen, hand op haar buikje etc. Dat kleine meisje heeft net 9 maanden lekker bij mama in de buik gezeten en moet nu ineens in een koud vreemd bed gaan liggen en dan zelf gaan slapen. Dat gaat echt neit zo makkelijk.
6 weken? Lieverd, met 6 weken zat ik aan de bank gekluisterd met baby op me, want hij sliep alleen op/aan mijn borst en anders niet.

Da’s ff pittig maar je kunt je er maar het beste aan overgeven. Inmiddels is hij 6 maanden en doet hij wel dutjes in eigen bed. ‘s Nachts slaapt hij nog steeds bij ons. Heb een tijdje geprobeerd hem in zijn eigen bedje te krijgen omdat hij zo wild sliep dat ik er wakker van werd, maar daar werd hij alleen maar heel huilerig van. Sinds kort slaapt hij weer veel kalmer en heb ik geen last meer van hem. Wat mij betreft blijft ‘ie zo lang als hij wil :)
Gewoon lekker tegen je aan op de bank of in de draagdoek. Ze is 6!!! weken. 10 minuten huilen is echt heel erg lang. Ze heeft net 9 maanden warm in je buik gezeten, luister naar je gevoel en gooi Ria Blom alsjeblieft in de openhaard.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
18-10-2017 07:02
luister naar je gevoel en gooi Ria Blom alsjeblieft in de openhaard.
:applause:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mijn kinderen sliepen met 6 weken nooit overdag in bed.. ik had zo'n mandje en dat zette ik in de box of ze sliepen in de wandelwagen. Lekker lang wandelen (boodschapje doen meteen) en dan sukkelden ze vanzelf in: liet ik ze lekker in de tuin staan bij het raam, frisse lucht, heerlijk voor babys
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
18-10-2017 06:45
6 weken? Lieverd, met 6 weken zat ik aan de bank gekluisterd met baby op me, want hij sliep alleen op/aan mijn borst en anders niet.

Da’s ff pittig maar je kunt je er maar het beste aan overgeven. Inmiddels is hij 6 maanden en doet hij wel dutjes in eigen bed. ‘s Nachts slaapt hij nog steeds bij ons. Heb een tijdje geprobeerd hem in zijn eigen bedje te krijgen omdat hij zo wild sliep dat ik er wakker van werd, maar daar werd hij alleen maar heel huilerig van. Sinds kort slaapt hij weer veel kalmer en heb ik geen last meer van hem. Wat mij betreft blijft ‘ie zo lang als hij wil :)
Dit! Oudste sliep eigenlijk wel goed in en sliep in de wieg in de kamer waar wij waren. Op haar eigen kamer eigenlijk pas met 5 maanden ofzo. Jongste sliep alleen bovenop ons. Niet aan de borst, want borstvoeding gaf ik al snel niet meer. Maar er is echt niks mis mee om je kindje lekker bij je te laten slapen. Zes weken pas!
Alle reacties Link kopieren
Och, 6weken is nog zo klein.. Toen woonde mijn jongste in een draagzak op mn buik met mijn pink in haar mond.
Neem haar lekker bij je, laten huilen geeft zoveel stress bij die kleintjes. Lekker op je borst, zodat ze je kan ruiken en voelen en wat kan bijslapen. Met een draagzak heb je zelf je handen ook nog vrij en anders lekker netflixen oid.
Het komt echt een keer goed.
Alle reacties Link kopieren
Baby huilt omdat ze bij mama wil zijn. Laat haar dus lekker bij mama. Baby heeft echt nog niet door, dat haar bedje een veilige plek is, de enige veilige plek is tegen mama aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat de rest zegt, lekker bij je nemen. Mijn oudste sliep alleen op mn borst overdag en 's nachts. Daarna kwamen er momenten dat ie in de kinderwagen sliep en weer wat later sliep ie in een bedje los bij ons op de kamer of overdag in de box. Ik kon hem alleen niet overleggen, dan was ie wakker.

Mijn jongste woonde bijna in de draagdoek. Uitkomst met een rondrennende kleuter. HiJ sliep bij ons op de kamer tot ie een jaar was. Hem kon ik gewoon overleggen als hij bij ons in slaap was gevallen.

Maak het jezelf makkelijk. Wandelen in een doek of kinderwagen, laat je kindje op je borst slapen (hartslag en warmte), laten huilen heb ik niet gedaan toen ze zo klein waren. Ze hebben lang genoeg de tijd om alleen te (leren) slapen.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2017 08:16
Baby huilt omdat ze bij mama wil zijn. Laat haar dus lekker bij mama. Baby heeft echt nog niet door, dat haar bedje een veilige plek is, de enige veilige plek is tegen mama aan.
Dit. :)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het kind ergens om huilt, alleen weet je niet waarom. Het is behoorlijk veel energie waarmee zo'n kind laat weten dat iets haar stoort. Als ze een harde stem heeft dan zal het wel meevallen met de gezondheid. Meestal kom je nooit te weten wat er aan de hand was.

Eigenlijk gelukkig maar dat ze zo goed kan laten weten dat ze niet tevreden is toch? De assertiviteit begint al lekker vroeg. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
beetje bananen likeur op de speen.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Arm kind. Ze wil gewoon bij jullie zijn. Laten huilen zorgt voor torenhoge stresslevels. Google maar eens op crying it out.

Mijn zoon is 8 maanden en wiegen/voeden/dragen we nog steeds in slaap. Sterker nog hij slaapt zelfs het grootste deel van de nacht nog bij ons.

Gooi de rrr boeken de deur uit en volg je moederinstinct: Lekker bij je houden, zelf slapen komt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
LZHW schreef:
18-10-2017 08:29
beetje bananen likeur op de speen.
Zo'n kleine baby mag nog geen fruit!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk ook wel dat het achterhaald is om een heel jong kind ergens alleen in een kamertje te leggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op/bij jou (en partner) houden. En nee, daar wordt ze niet verwend van en nee, dat betekent niet dat ze nog jaren alleen maar bij/op jullie wil slapen!
Uvita schreef:
18-10-2017 08:38
Op/bij jou (en partner) houden. En nee, daar wordt ze niet verwend van en nee, dat betekent niet dat ze nog jaren alleen maar bij/op jullie wil slapen!
Dit. Eerste half jaar kun je ze niet verwennen en is enorm belangrijk voor de hechting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven