Magister...vertel eens hoevaak kijk jij erop?

19-02-2018 16:12 71 berichten
https://vrouw.nl/artikel/praat-mee/5152 ... egraaf.nl/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn zoons hebben de middelbare school reeds verlaten.En zojuist moest ik weer over de middelbare school denken toen ik bovenstaand artikel over Magister las. Ik was zo'n moeder die dus wel in het Magister keek hoe ze ervoor stonden vooral in de toetsenweek.
Gewoon benieuwd naar de cijfers want zoons waren niet zo praatgraag daarover,niet omdat ze slecht waren want het waren meestal hoge cijfers maar ze hadden het liever over sport :-))
En jullie ,houden jullie het Magister in de gaten? Dagelijks of 1x per week of nog minder?
En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Nooit, anders spijbelen ze echt niet meer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik kijk er weinig op.
Alle reacties Link kopieren
Nooit, ik hoor hier bij binnenkomst meteen of er een onvoldoende is gescoord. Soms laten ze mij zelf de cijferlijst zien.

Geen reden dus.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ehhh... Laat maar!...
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
19-02-2018 16:16
Ehhh... Laat maar!...
:proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dagelijks. Kind heeft op een aantal gebieden wat begeleiding nodig
JollyRider schreef:
19-02-2018 16:13
Nooit, anders spijbelen ze echt niet meer
Niet doorvertellen maar van mij mochten ze wel eens spijbelen.Ze waren nooit ziek en deden het goed op school dus ik gunde ze wel eens dagje vrij. Slecht voobeeld he ;-)
Mijn zoon vind het prettig om mij mee te laten kijken wat huiswerk betreft. Dus elke avond kijk ik mee. Zijn cijfers wil hij altijd als verassing zelf laten zien, dus daar kijk ik niet naar, tenzij het heel lang duurt dan kijk ik wel.
Vind hij overigens prima.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
19-02-2018 16:19
Niet doorvertellen maar van mij mochten ze wel eens spijbelen.Ze waren nooit ziek en deden het goed op school dus ik gunde ze wel eens dagje vrij. Slecht voobeeld he ;-)
Ik moest de mijne dwingen om te spijbelen. Watje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als puber wilde ik niet altijd vertellen dat ik weer een net aan voldoende of onvoldoende had dus hield ik wel eens wat cijfers achter of vertelde ik überhaupt niet dat er een toets was. Toen Magister kwam, wisten mijn ouders een cijfer soms nog eerder dan ik. :-(
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
19-02-2018 16:19
Niet doorvertellen maar van mij mochten ze wel eens spijbelen.Ze waren nooit ziek en deden het goed op school dus ik gunde ze wel eens dagje vrij. Slecht voobeeld he ;-)
Nope, fijne begripvolle moeder juist
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er wel op. Meer naar het huiswerk. Ik word ook niet boos bij onvoldoendes. Hij vertelt het ook gewoon.

Bij spijbelen krijgen we een telefoontje. Dat is allemaal streng geregeld op school.
Alle reacties Link kopieren
Kijk er bijna nooit op, zeker niet naar de cijfers.
Enkel kijk ik gewoon uit interesse of er veel huiswerk is. Maar niet als controle ofzo.
Vind het eigenlijk heel stom magister, je ouders kunnen alles meekijken, waarom moet dat?????
Controle allemaal, kinderen kunnen niks meer, rare maatschappij.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
M'n broertje heeft het, heeft me zelf zijn inlogcodes gegeven.
Ik kijk eens in de zoveel tijd, meestal komt hij zelf met punten.
Zeker als hij er trots op is.
Ik kijk zelden maar krijg nu iedere keer een melding als een docent een cijfer in magister heeft gezet en krijgt kind niet eens de kans om me te vertellen wat voor cijfer ze heeft gehaald omdat ik al een uur daarvoor een melding heb gehad.
Ik kan nergens ontdekken hoe ik dat uit kan zetten, vind het eigenlijk een inbreuk op de privacy van mijn kind. Stomme update
Nooit, ik heb mijn codes niet eens geactiveerd.

Kind heeft recht op privacy, ze vertellen wat ze moeten vertellen. (Denk ik) Rapporten bevestigen dat het niet nodig is dat ik mee kijk.

Zelf toen onze middelste er slecht voor stond keken wij niet. Meekijken verandert de feiten niet immers.

Hier hangt ook altijd een getekend maar nog blanco verlofbriefjes aan het prikbord. Gaat allemaal prima. (Zodra er immers een nieuw briefje getekend moet worden moeten ze wel uitleggen waarvoor het vorige exemplaar gebruikt is.)

Kind dat het moeilijk had op school heeft wel bijles gehad in studievaardigheden en huiswerkbegeleiding. Allebei een jaar, maar dat maakte het thuis wel weer gezellig.
Alle reacties Link kopieren
nooit toevallig van de week over gehad met man en zoon. Maar heb er geen reden toe knul is super eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
ik kijk regelmatig en doe altijd als of ik nog van niks weet als mijn dochter me een cijfer verteld ;) Dochter vind het prima en ook handig dat ik mee kan kijken.

Als docent zet ik soms bewust cijfers pas later in het systeem, kunnen de leerlingen het zelf nog aan de ouders vertellen. Vinden ze vaak erg fijn.
Ik deed het niet. Al ben ik zelf docent, bij mijn eigen kinderen ging ik niet kijken. Mijn ouders konden dat ook niet. Voor mij voelde het als aantasting van de privacy van mijn kinderen. Ze maakten er soms een potje van op school hoor, dat zag ik dan op het rapport. Ach, door het te volgen had ik het toch niet enorm kunnen veranderen. En het is allemaal goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Zo eens in de twee maanden denk ik om op de hoogte te blijven van de cijfers Huiswerk en zo daar kijk ik niet na ik hoef het tenslotte niet te maken
Tegenwoordig moeten we ook ziek/afmeldingen doen via magister. Dus de frequentie van kijken zal wel iets hoger worden. .
Alle reacties Link kopieren
Elke dag. Omdat ik een nieuwsgierig Aagje ben, omdat dochter ondersteuning met huiswerk blieft (vooral trap onder de derrière om te beginnen), en omdat zij cijfers niet onthoudt. En omdat ik bij elke keer openen van de app in mezelf verzucht 'God, wat ben ik blij dat mijn ouders dit niet hadden' En daar heel zen van wordt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Soms. Jongste is niet zo spraakzaam en rondom toetsweek kijk ik wel eens. Aanwezigheid etc kijk ik niet naar. Zijn school belt direct als hij ongeoorloofd afwezig is en bij te vaak te laat idem.
En 2 x per jaar moeten we via magister doorgeven welke data we kunnen voor ondergesprek.
Alle reacties Link kopieren
Huiswerk staat er bij zoon niet op
Dagelijks, of in ieder geval meerdere malen per week. Niet voor de cijfers, maar om te kijken of er toetsen op het programma staan, of om te helpen met de tas inpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven