Combinatie van deze 2 namen

22-04-2018 13:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_282185 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 05:53
98.97% gewijzigd
Hoezo, moeten ze later trouwen of worden ze een comedyduo?

Laat ze individu zijn alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-04-2018 13:57
Hoezo, moeten ze later trouwen of worden ze een comedyduo?

Laat ze individu zijn alsjeblieft.
Ik neem toch aan dat je als ouder kijkt of de namen mooi zijn bij elkaar?
Kan prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goed passen. Kijk als je je dochter nou Mex zou noemen, tja, dan wordt het een beetje een vreemde combinatie. Al vind ik Saar altijd een beetje een rare naam. Ik vind het een leuke naam voor een kind, maar voor een volwassene wat merkwaardig. Noem het kind dan Sara.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donkerblauw schreef:
22-04-2018 13:59
Ik neem toch aan dat je als ouder kijkt of de namen mooi zijn bij elkaar?
Meestal heb je een bepaalde smaak waardoor namen vanzelf bij elkaar passen.

Ik heb zelden een combinatie van bijvoorbeeld Priscilla en Kees gehoord.

Mijn drie kinderen hebben alledrie korte namen die zowel nationaal als internationaal uit te spreken zijn.
donkerblauw schreef:
22-04-2018 13:59
Ik neem toch aan dat je als ouder kijkt of de namen mooi zijn bij elkaar?
Nee, snap ik niets van. Snap ook niet dat je de naam al weet terwijl je het kindje nooit ontmoet hebt, wie weet past de naam Saar wel helemaal niet bij haar.
Saar vind ik heel leuk, heel Hollands. Geen idee waar Mex vandaan komt. Daarom vind ik het geen leuke combi

Voor mijzelf is dus de oorsprong van een naam bepalend of het bij elkaar past.
Niet mooi bij elkaar twee totaal verschillende namen , en nu ?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 08:45
0.00% gewijzigd
Mex...draak van een naam.
Maar laat dat niet afhangen van de naam Saar, die vind ik wel heel leuk.

Ik ga mee met Cateautje.
Ik zou denk ik voor Sara en Mex gaan en dan kort je het toch vanzelf wel af naar Saar. Verder niks mis mee.

Combinatie zou ik me niet druk om maken, gewoon kiezen wat je mooi vindt en na een jaar het hebben over ‘Saar en Mex’ horen die namen gewoon bij elkaar simpelweg omdat het je kinderen zijn.

Mijn zusje, broertje en ik hebben totaal verschillende namen en toch passen ze goed bij elkaar. Gewoon omdat we daaraan gewend zijn.

Gefeliciteerd alvast!
Maud27 schreef:
22-04-2018 14:02
Meestal heb je een bepaalde smaak waardoor namen vanzelf bij elkaar passen.

Ik heb zelden een combinatie van bijvoorbeeld Priscilla en Kees gehoord.

Mijn drie kinderen hebben alledrie korte namen die zowel nationaal als internationaal uit te spreken zijn.

Ik wel, zus, broer en broer. Jill, Willem-Jan, Sven. Begreep ik als kind al niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
22-04-2018 14:06
Hoe weet je nou opeens welke naam perfect is voor je baby als ze zo'n verschrompeld ding op je buik leggen dat nauwelijks lijkt op het mens dat het gaat worden?
Precies! Slaat echt nergens op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, doen!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Anoniem123456123456 schreef:
22-04-2018 14:06
Hoe weet je nou opeens welke naam perfect is voor je baby als ze zo'n verschrompeld ding op je buik leggen dat nauwelijks lijkt op het mens dat het gaat worden?
Dat kan een paar dagen duren voordat je een naam te binnen schiet die perfect bij je kindje past. Nou en?
Ik heb er 2 dagen over gedaan.
Nouschi schreef:
22-04-2018 14:10
Precies! Slaat echt nergens op.

Inderdaad, dan moet je een paar jaar wachten met een naam geven. Tot je het karaktertje hebt leren kennen. Meeste mannen gaan vanzelf wel passen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-04-2018 14:12
Inderdaad, dan moet je een paar jaar wachten met een naam geven. Tot je het karaktertje hebt leren kennen. Meeste mannen gaan vanzelf wel passen, vind ik.
Mag hopen van wel, ja. Lijkt me zo'n gedoe, elke keer helpen met passen ;-D
Cateautje schreef:
22-04-2018 14:11
Dat kan een paar dagen duren voordat je een naam te binnen schiet die perfect bij je kindje past. Nou en?
Ik heb er 2 dagen over gedaan.
En als je geen naam te binnen schiet maar het eerste het beste nemen? Je kan altijd nog toch een andere naam nemen als die je opeens te binnen schiet, maar als je niks te binnen schiet ben je mooi klaar mee.
lux. schreef:
22-04-2018 14:15
En als je geen naam te binnen schiet maar het eerste het beste nemen? Je kan altijd nog toch een andere naam nemen als die je opeens te binnen schiet, maar als je niks te binnen schiet ben je mooi klaar mee.
Ik blijf lekker in de contramine. :-D
Alle reacties Link kopieren
donkerblauw schreef:
22-04-2018 13:59
Ik neem toch aan dat je als ouder kijkt of de namen mooi zijn bij elkaar?
Huhmm nee. Althans ik niet. Ik snap sowieso niet waarom mensen meningen willen/vragen of namen bijelkaar passen, of dat de achternaam wel bij voornaam past of überhaupt dat mensen willen weten wat ze van een naam vinden. Je doet toch wat jij mooi vind?

On topic.... Ik vind de namen samen wel kunnen. :)
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn jouw kinderen en iedereen heeft een andere smaak dus je moet vooral kijken naar wat je zelf vindt. ;-) Maar omdat je vraagt naar onze meningen: Ik vind het persoonlijk een beetje een aparte combi, maar dat komt ook doordat ik zelf de naam Saar niet zo mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind idd beide maken niet mooi saar vind ik een dierennaam ik zou dan ook Sarah of Sara doen
where ever you go, go with your heart
donkerblauw schreef:
22-04-2018 13:59
Ik neem toch aan dat je als ouder kijkt of de namen mooi zijn bij elkaar?
Tuurlijk, laat je niet opnaaien door de Viva-regel die vindt dat dat raar is.

Saar is leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven