Vitamines baby: welke

20-05-2018 14:07 20 berichten
Welke vit.D geven jullie aan je kindje? Ik geef Davitamon olie. Geen suiker, de vit.D is gewonnen uit wolvet.

Ik twijfel of een natuurlijke variant beter is, merk solgar of animal parade oid.

Waar kiezen jullie voor en waarom?
Gaf gewoon Kruidvat druppels. Uiteindelijk zijn het allemaal dezelfde vitamine en bij kindermiddelen zijn ze heel streng, dus nergens zit rommel in. Potje huismerk scheelde volgens mij €6,- met A-merk, dan was mijn motivatie
Ok! Mijn dochter heeft eczeem achtige plekjes, smeer deze in met cetomacrogol en dat helpt goed.

Zag dat in davitamon vit.d pindaolie zit, dat is behoorlijk alergeen.... Vroeg me af of dat nog invloed kan hebben op haar eczeem.
Alle reacties Link kopieren
Bonusan D3.
Alleen olijfolie en vitamine D.

Lijkt duurder maar zit veel meer in en je hebt maar 1 druppel nodig per dag dus doet mega lang met die fles.
Oceana244 schreef:
20-05-2018 14:24
Bonusan D3.
Alleen olijfolie en vitamine D.

Lijkt duurder maar zit veel meer in en je hebt maar 1 druppel nodig per dag dus doet mega lang met die fles.
Wat is dan precies het verschil met bijvoorbeeld davitamon?
Want volgens mij is het beide D3 (cholecalciferol).
Kies je dan voor dit merk vanwege de pinda olie?
Dat zou ik even bij ha of CB navragen.
Mij is door het cb verteld dat pinda-allergie een van de allergieën is die ontstaat doordat pinda's in de begin jaren gemeden worden waardoor het lichaam het niet herkent zodra het wel gegeten wordt en dus reacties op gaat wekken. Net als bijv noten en aardbeien.
Dan is het dus juist goed dat ze al via dit soort dingen wat van die stoffen binnen krijgen.
Maar dit was algemene info over voeding en misschien valt jouw kind wat dit betreft niet onder het kopje algemeen.
Het lijkt me de moeite waard om het eens te bespreken
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook huismerken op basis van water. Wij hebben de trekpleistervariant. Verder wat HaPu zegt mbt prijs en zooi.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit graag even voor ons kindje dat we binnen een paar weken verwachten.
HaPu schreef:
20-05-2018 14:29
Dat zou ik even bij ha of CB navragen.
Mij is door het cb verteld dat pinda-allergie een van de allergieën is die ontstaat doordat pinda's in de begin jaren gemeden worden waardoor het lichaam het niet herkent zodra het wel gegeten wordt en dus reacties op gaat wekken. Net als bijv noten en aardbeien.
Dan is het dus juist goed dat ze al via dit soort dingen wat van die stoffen binnen krijgen.
Maar dit was algemene info over voeding en misschien valt jouw kind wat dit betreft niet onder het kopje algemeen.
Het lijkt me de moeite waard om het eens te bespreken
Dat klinkt ook aannemelijk! Ze is nu 3.5 maand en krijgt het al vanaf het begin hoor, maar de eczeemplekjes zijn pas sinds enkele weken ontstaan.
Ze krijgt helaas geen borstvoeding, en eczeem zit erg in familie, ik heb t ook.
Anderszijds bouwen allergieeen zich altijd op weet ik. En het is natuurlijk de vraag of de oorzaak een allergie is... Voor de zekerheid nu wasmiddel en wasgel van Neutral genomen. Ongeparfumeerd is altijd beter.

Zal t eens navragen op het cb inderdaad!


Zijn er ook moeders die hun baby multi druppels geven? Iemand ervaring met VitaminBottle of AnimalParade druppels?

Thanks :)
Farah86 schreef:
20-05-2018 14:34
Ik volg dit graag even voor ons kindje dat we binnen een paar weken verwachten.
Spannend meid :) wat krijg je?
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
20-05-2018 14:36
Spannend meid :) wat krijg je?
Ik denk een baby :whistle:

On topic: davitamon druppels, nooit in verdiept, ze zaten met vitamine K in een doosje (bv, dus die hadden we ook nodig) en er zat gelijk een lepeltje bij.
Oudewijzeuil schreef:
20-05-2018 14:35

Zijn er ook moeders die hun baby multi druppels geven? Iemand ervaring met VitaminBottle of AnimalParade druppels?

Thanks :)
In babymelk zitten toch al toegevoegde vitamines? Of is dat alleen vit K?
Orthica k&d gebruiken wij.
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
20-05-2018 14:26
Wat is dan precies het verschil met bijvoorbeeld davitamon?
Want volgens mij is het beide D3 (cholecalciferol).
Kies je dan voor dit merk vanwege de pinda olie?

Sowieso geen pindaolie in mijn baby. Heb ook andere vitamine k dan het ziekenhuis gebruikt.

Ik heb even geen enorme onderbouwing maar ik lees al jaren over natuurlijk leven en het voelt voor mij beter om zuivere producten te gebruiken.
En ik geloof erin dat er verschil zit in onneembaarheid tussen natuurlijke en synthetische supplementen.
Oceana244 schreef:
20-05-2018 21:28
Sowieso geen pindaolie in mijn baby. Heb ook andere vitamine k dan het ziekenhuis gebruikt.

Ik heb even geen enorme onderbouwing maar ik lees al jaren over natuurlijk leven en het voelt voor mij beter om zuivere producten te gebruiken.
En ik geloof erin dat er verschil zit in onneembaarheid tussen natuurlijke en synthetische supplementen.
Ben t helemaal met je eens wat de opneembaarheid van natuurlijke vitamines betreft. Gebruik voor mezelf altijd orthica. Maar die heeft alleen vit d+k en k hoef je niet te geven als je flesvoeding geeft.

Maar als het gaat om vit d: daar is volgens mij geen synthetische variant van? Altijd gewonnen uit schapenwol: cholecalciferol... D3 dus.
Dus vraag me meer af wat dan t verschil is tussen dure vit d en davitamon.
Zat op mn eigen potje van orthica vit.d te kijken, en vergeleken met davitamon baby vit.d, op beide staat d3 cholecalciferol.

Maar wat is er dan mis met pindaolie? Ook ivm allergenen? (Oprechte vraag)
Alle reacties Link kopieren
B11, C, en D kan ik me zo voorstellen. Maar alleen maar als er een tekort dreigt. Vraag aan het consultatiebureau.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En calcium, die werkt samen met vit D. Hoe goed, dat is erfelijk voorbestemd. Sommigen nemen calcium beter op dan anderen, al naar gelang de genen.

Ik neem aan dat alles in voldoende mate in de voeding zit en Vit D moet je niet overdoseren. Ook B6 niet trouwens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
20-05-2018 21:36
Ben t helemaal met je eens wat de opneembaarheid van natuurlijke vitamines betreft. Gebruik voor mezelf altijd orthica. Maar die heeft alleen vit d+k en k hoef je niet te geven als je flesvoeding geeft.

Maar als het gaat om vit d: daar is volgens mij geen synthetische variant van? Altijd gewonnen uit schapenwol: cholecalciferol... D3 dus.
Dus vraag me meer af wat dan t verschil is tussen dure vit d en davitamon.
Zat op mn eigen potje van orthica vit.d te kijken, en vergeleken met davitamon baby vit.d, op beide staat d3 cholecalciferol.

Maar wat is er dan mis met pindaolie? Ook ivm allergenen? (Oprechte vraag)
Pindaolie inderdaad als allergeen. Ik begin pas met bijvoeden met 6 maanden.

D3 is op verschillende manieren te verkrijgen. Het is er zelfs plantaardig dus ik denk dat er ook wel verschil zit in het verkrijgen uit schapenwol en het verwerkingsproces.

Bonusan is overigens niet duur. Las ergens in een berekening zelfs goedkoper dan davitamon.
Alle reacties Link kopieren
Bonusan kost 11.20 euro en daar doe je 1 tot 2 jaar mee (afhankelijk of je 1 of 2 druppels geeft).

Davitamon zie ik kost rond de 7 euro voor een kleiner flesje en je moet 10 ipv 1 druppel. Zo op dus!

Ik vond de 1 druppel ook minder heftih voor zo'n kleintje. Geen lepeltje nodig. Gewoon 1 drupje in de mond.
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga dan voor Bonusan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven