Foto op traktatie

17-06-2018 17:23 38 berichten
Al enige tijd zie ik op Viva dat er grappen worden gemaakt over traktaties waar een foto van de jarige op zit geplakt.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of zulke traktaties echt worden uitgedeeld en vooral waarvoor de foto erop zit? De klasgenootjes weten toch wel hoe de jarige eruit ziet?

Wat is de reden van het erop plakken van een foto van de jarige?
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mogen traktaties tegenwoordig alleen nog maar bestaan uit wortels, komkommer en tomaatjes e.d., dus hoe je daar een foto van de jarige op wilt plakken, is mij een raadsel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dat de ouders ook weten wie er getrakteerd heeft, als de traktatie mee naar huis gegeven wordt?
En ja ik zie zeer regelmatig traktaties met foto's voorbijkomen.
pejeka schreef:
17-06-2018 17:27
Volgens mij mogen traktaties tegenwoordig alleen nog maar bestaan uit wortels, komkommer en tomaatjes e.d., dus hoe je daar een foto van de jarige op wilt plakken, is mij een raadsel.

Een flesje water met een foto!
Gatinmijnsok schreef:
17-06-2018 17:27
Dat de ouders ook weten wie er getrakteerd heeft, als de traktatie mee naar huis gegeven wordt?
En ja ik zie zeer regelmatig traktaties met foto's voorbijkomen.
Is het echt zo belangrijk dat papa en mama weten dat Eylul en Aykut vandaag getrakteerd hebben en vooral hoe ze eruit zien? O_o
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-06-2018 17:27
Een flesje water met een foto!
Mijn god... wat ben ik blij dat ik destijds nog gewoon met een trommeltje Lange Jannen de klas door kon gaan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-06-2018 17:27
Een flesje water met een foto!
Mijn god... wat ben ik blij dat ik destijds nog gewoon met een trommeltje Lange Jannen de klas door kon gaan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
CactusIkea schreef:
17-06-2018 17:29
Is het echt zo belangrijk dat papa en mama weten dat Eylul en Aykut vandaag getrakteerd hebben en vooral hoe ze eruit zien? O_o
Ik denk het. Ik kan niets anders verzinnen.
Ik weet waar de vraag vandaan komt. Heb het inderdaad weleens gezien, de foto wordt dan op een uitgeknipt handje of vlaggetje geplakt. Geen idee waarom, nooit over nagedacht.

Ik begrijp dat hele knutselgedoe voor een traktatie niet zo. Kost mij veel te veel tijd en het wordt toch meteen weggegooid. Zonde, ik vind dat ze beter gewoon iets lekkers kunnen trakteren zonder teveel poespas.
pejeka schreef:
17-06-2018 17:27
Volgens mij mogen traktaties tegenwoordig alleen nog maar bestaan uit wortels, komkommer en tomaatjes e.d., dus hoe je daar een foto van de jarige op wilt plakken, is mij een raadsel.
Dan prik je er een gaatje in en doe je de foto met een touwtje om de komkommer?
pejeka schreef:
17-06-2018 17:30
Mijn god... wat ben ik blij dat ik destijds nog gewoon met een trommeltje Lange Jannen de klas door kon gaan...

Toch wel Tupperware hè?
lot75 schreef:
17-06-2018 17:30
Ik weet waar de vraag vandaan komt. Heb het inderdaad weleens gezien, de foto wordt dan op een uitgeknipt handje of vlaggetje geplakt. Geen idee waarom, nooit over nagedacht.

Ik begrijp dat hele knutselgedoe voor een traktatie niet zo. Kost mij veel te veel tijd en het wordt toch meteen weggegooid. Zonde, ik vind dat ze beter gewoon iets lekkers kunnen trakteren zonder teveel poespas.
Sommige ouders vinden 31 bootjes vouwen leuk.
De kinderen interesseert het waarschijnlijk eerder of de traktatie lekker is.
Je kan ook van die roze koeken uitdelen met je favoriete persoonlijke foto er op, dat is helemaal hip,
8102 schreef:
17-06-2018 17:32
Je kan ook van die roze koeken uitdelen met je favoriete persoonlijke foto er op, dat is helemaal hip,
Ik zag gisteren in de Hema dat je een tompouce met een foto erop kan laten maken. :’)
Of zo'n fototaart. Best wel creepy, als jij dan net zo'n half doorgesneden kinderkoppie op je bordje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Moet er een reden zijn?
I wanna live my life with the volume full!
Lady*Voldemort schreef:
17-06-2018 17:34
Of zo'n fototaart. Best wel creepy, als jij dan net zo'n half doorgesneden kinderkoppie op je bordje krijgt.
:whip: En ik ben een beelddenker
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt het tractatiebeleid hier over? O_O

Foto is om het meer bijzonder te maken denk ik, maar wel gek om iemand dan in 10 stukken te snijden, maar misschien vinden kinderen dat juist grappig
quattro35 schreef:
17-06-2018 17:41
Wat zegt het tractatiebeleid hier over? O_O
g
Zou het ook op worteltaart kunnen?
Eidde schreef:
17-06-2018 17:35
Moet er een reden zijn?

Ja. Het is zondagmiddag en bloedsaai hier.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
17-06-2018 17:41
Wat zegt het tractatiebeleid hier over? O_O

Foto is om het meer bijzonder te maken denk ik, maar wel gek om iemand dan in 10 stukken te snijden, maar misschien vinden kinderen dat juist grappig
Ga je nou serieus zeggen dat scholen tegenwoordig een traktatiebeleid hebben? Echt? Dus moet de verjaardagstraktatie van jouw kind eerst door de goedkeuringscommissie ofzo, of krijg je daar een briefje met richtlijnen voor?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-06-2018 17:44
Ga je nou serieus zeggen dat scholen tegenwoordig een traktatiebeleid hebben? Echt? Dus moet de verjaardagstraktatie van jouw kind eerst door de goedkeuringscommissie ofzo, of krijg je daar een briefje met richtlijnen voor?

Bij ons stond alleen in de weekbrief een verzoek om traktaties “liever klein en gezond” te houden.
Ik vind die kleine cupcakejes wel schattig met een toefje gekleurde room/slagroom/icing met daarop een snoepfotootje van de jarige. Maar goed, vandaag de dag is zoetigheid een doodzonde heb ik het idee.
CactusIkea schreef:
17-06-2018 17:44
Bij ons stond alleen in de weekbrief een verzoek om traktaties “liever klein en gezond” te houden.
Geef je ze 5 eurocent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven