Ex man geeft zoon (9) GTA spel

18-06-2018 23:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna 9 heeft van zn vader een spel voor zn Xbox gekregen met een leeftijdsindicatie van 18+.
Ik lees op internet veel nare dingen over dit spel en ben het er ook helemaal niet mee eens.
Volgens mijn zoon spelen klasgenootjes het spel ook.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet...
Alle reacties Link kopieren
Lekker zelf gaan spelen!
Heb je het al met je ex besproken. Ik zou hier echt niet blij mee zijn. Mijn kinderen mogen dit niet spelen iig.
Alle reacties Link kopieren
en als pa hem voor zijn 9e verjaardag een fles whiskey geeft? Mag zoon die dan ook leegdrinken?
Ben je nog getrouwd met de vader van jouw zoon? Anders kan ik m niet verklaren.
Daar praat je toch over en uberhaupt een 'no brainer' wat mij betreft...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wonen z’n vader en jij in één huis?
Dat spel wordt dus niet door een kind van 9 jaar gespeeld in mijn huis!
In jou geval zou ik m'n ex hier op aan spreken en hij zou het met zoon lief mogen regelen!
Je zoon wordt gewoon tegen jou gebruikt.
Heb jij nog wel overleg met je ex over de opvoeding?
Ik weet niet of het spelen van dit soort spellen op die leeftijd echt schadelijk is maar ik zou er ook niet blij mee zijn. Misschien kun je het spel "kopen" van je zoontje zodat hij voor het geld iets anders kan kopen?
Ik zou het spel bij jou thuis iig blijven verbieden. Het is niet voor niks 18+, er zitten martelscenes in die vrij heftig schijnen te zijn. Laat je niet chanteren of verleiden, blijf bij je standpunt en verbied het spel in jouw huis!
Alle reacties Link kopieren
Mee laten nemen naar het huis van zijn vader, en het daar laten?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Niemand gaat jou verplichten om dat goed te keuren in jouw huis. Helaas heb je niks te zeggen over wat er gebeurd in zijn huis. Je kunt er wel over praten met je zoon natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Weet jouw ex zelf wel wat voor spel hij aan jullie zoon heeft gegeven? Of heeft die het gewoon gekocht omdat zoon heeft gezegd dat ie het wilde en klasgenootjes het ook spelen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker laten spelen, is alleen maar goed voor de opvoeding (geen sarcasme) - maak het kind duidelijk dat het fictief is en in het echt niet kan, kind kan er alleen maar van leren.

Hoe ik dit weet? Ik en veel van mijn vriendjes speelde ook gta toen we jong waren (ook 9 of 10) en we zijn allemaal gewoon normaal en geestelijk gezond.

Het is allemaal bangmakerij, kinderen weten dondersgoed dat het nep is. Ouders zijn veel te beschermelijk aan het worden. Vroeger had je kinderseries waarvan je als kind in je broekscheet, nu allemaal slappe meuk. Wanneer kan een kind weer kind zijn.
TO.....TO.....TO
ben je nog wakker....
hallo
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
19-06-2018 00:20
Gewoon lekker laten spelen, is alleen maar goed voor de opvoeding (geen sarcasme) - maak het kind duidelijk dat het fictief is en in het echt niet kan, kind kan er alleen maar van leren.

Hoe ik dit weet? Ik en veel van mijn vriendjes speelde ook gta toen we jong waren (ook 9 of 10) en we zijn allemaal gewoon normaal en geestelijk gezond.

Het is allemaal bangmakerij, kinderen weten dondersgoed dat het nep is. Ouders zijn veel te beschermelijk aan het worden. Vroeger had je kinderseries waarvan je als kind in je broekscheet, nu allemaal slappe meuk. Wanneer kan een kind weer kind zijn.
Ik vind dat je de GTA die wij vroeger speelden echt niet kan vergelijken met de versies die nu worden uitgebracht
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
19-06-2018 00:20

Het is allemaal bangmakerij, kinderen weten dondersgoed dat het nep is. Ouders zijn veel te beschermelijk aan het worden. Vroeger had je kinderseries waarvan je als kind in je broekscheet, nu allemaal slappe meuk. Wanneer kan een kind weer kind zijn.

De plaaggeest bij Bassie en Adriaan, Jan Toereloer in De Zevensprong, Hugo uit De Poppenkraam, Tante Til...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
19-06-2018 00:30
Ik vind dat je de GTA die wij vroeger speelden echt niet kan vergelijken met de versies die nu worden uitgebracht
Mwuah grafisch beter maar in essentie het zelfde.
De plaaggeest... wat was ik daar bang van. Nu ik hem weer zie op dat plaatje, snap ik het ook zo goed. Hij is echt eng!
Dat spel wordt niet gespeeld door leeftijdgenoten. En het is niet geschikt voor kinderen. Je hebt dus gelijk dat je er niet blij mee bent. Kun je erover in gesprek met ex?
Als jij het niet in jouw huis wil hebben dan is dat jouw recht om het te verbieden.
Je zou wel met jouw ex kunnen overleggen over wat aanvaardbaar is.
Vindt jouw ex dat t wel moet kunnen dan rest jou alleen dat je goed uitlegt aan jouw zoon wat realiteit is en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
19-06-2018 00:52
Dat spel wordt niet gespeeld door leeftijdgenoten.
Hierin vergis je je helaas.... hoor op school (ben juf) met enige regelmaat kinderen die het wel spelen.
Raflesia schreef:
19-06-2018 00:40
Mwuah grafisch beter maar in essentie het zelfde.
Ik ben het niet met je eens.
GTA 5 bevat allerlei korte filmscènes waarin dingen heel expliciet zichtbaar zijn. Bij GTA 2 bijvoorbeeld zag je dit niet. Natuurlijk kon je de halve stad doodrijden en vond je dat grappig maar je zag geen scènes met hoeren en martelingen. Het bleef heel abstract en nep. Ik ben een echte gamer en niet tegen geweld in games maar GTA 5 is als een zeer geweldadige film en die kijk je ook niet met een 9 jarige.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-06-2018 00:52
Dat spel wordt niet gespeeld door leeftijdgenoten. En het is niet geschikt voor kinderen. Je hebt dus gelijk dat je er niet blij mee bent. Kun je erover in gesprek met ex?
Hier spelen ze dit spel allemaal op die leeftijd. En wij wonen toch echt in een hoogopgeleide kakbuurt, dus het is niet zo dat iedereen de kids maar laat waaien. (Even kort door de bocht, maar je snapt het wrs wel). Heb zoon toen ie 9 was wel verboden de storymode te spelen, dat scheelt nogal.
Alle reacties Link kopieren
Negen is jong, maar als je erop toeziet dat hij alleen wat rondrijdt, kan het wel.
Alle reacties Link kopieren
dan speelt zoontje dat spel alleen bij ex thuis, opgelost. Zijn huis, zijn regels.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
18-06-2018 23:50
en als pa hem voor zijn 9e verjaardag een fles whiskey geeft? Mag zoon die dan ook leegdrinken?
Ben je nog getrouwd met de vader van jouw zoon? Anders kan ik m niet verklaren.
Daar praat je toch over en uberhaupt een 'no brainer' wat mij betreft...
Lekker zelf opdrinken :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven