Tips gevraagd: 5-jarig logeetje

12-07-2018 17:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het meeste al: ik ben op zoek naar tips! Vanaf morgen tot het einde van het weekend hebben wij (man en ik) een 5-jarig logeetje in huis.

Het bed in de logeerkamer is opgemaakt, haar lievelings broodbeleg heb ik in huis net als de ingrediënten voor avondeten dat ze graag lust, we hebben Netflix, alle in-geval-van-nood-nummers hangen op het prikbord, ik heb (extra, ze neemt ook mee) tekenspullen gekocht en we hebben onze agenda’s zo leeg mogelijk gemaakt. Tot zoveel de voorbereiding die ik kon verzinnen.

Alleen heb ik nog geen idee hoe we de dagen door moeten komen? Met tekenen en Netflix kom je ook maar zover toch? Ik had nog zitten denken aan koekjes/taart maken en versieren? Maar verder dan dat kom ik niet. Dus alsjeblieft: barst los met ideeën! Ook andere tips, tricks, do’s en don’ts zijn meer dan welkom!

Mijn dank is groot :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Speeltuin, zwembad (zwembandjes), lekker naar buiten. Speelparadijs. Etc.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Op pad! Naar zwembad, kinderboerderij, dierentuin... lekker afmatten en op tijd naar bed, want meestal zijn ze vroeg wakker.
Het wordt hartstikke mooi weer! Naar buiten met dat kind! Naar een speelplaats, een dierentuin of gewoon een stuk fietsen en ijsje halen. Veel leuker dan netflixen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar de speeltuin, een ijsje halen in de stad, misschien zwemmen of bij een meertje zitten.
Heb je een Monkeytown in de omgeving?
Kinderboerderij, park met speeltoestellen op zoeken.
Zwemmen! Het wordt warm. Wel zwembandjes om en geen minuut uit het oog verliezen natuurlijk.
Hier in de buurt zijn ook veel grote gemeente speeltuinen. Daar is vaak ook iets van water bij.
Kan ze een vriendinnetje/nichtje uitnodigen om mee te gaan zwemmen of spelen?
Speeltuin, park, zwembad, lummelen, strand, duinen.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: ik voel me best een ei nu, haha.

We wonen in een binnenstad met helaas weinig voorzieningen voor kinderen in de buurt zoals speeltuinen, maar de dierentuin is dichtbij genoeg! Die zet ik op het lijstje! IJsje eten is ook leuk!
Met haar boodschappen doen, en dan samen pizza maken als avondmenu.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen vind ik stiekem een beetje eng :$

En Monkeytown ga ik Googlen!
welke omgeving zit je?
Je hoeft geen dagvullend programma te maken he? Beetje aanrommelen is ook heerlijk.
Je hoeft haar echt niet de hele tijd te entertainen. Als je haar gewoon mee laat doen met wat je zelf doet (koken, huishoudelijke klusjes), vindt ze dat volgens mij ook gezellig.

Met een bak zand en een bak water kunnen kinderen ook heel lang vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Randstad. Pizza is ook een leuk idee! Auto hebben we niet tot onze beschikking maar alles meer een OV-iets in de buurt is geen probleem :)
Knutselen vinden ook veel kinderen leuk. Dat kan prima met wat lege verpakkingen, papier en frutsels, wat je maar hebt liggen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
12-07-2018 17:29
Je hoeft haar echt niet de hele tijd te entertainen. Als je haar gewoon mee laat doen met wat je zelf doet (koken, huishoudelijke klusjes), vindt ze dat volgens mij ook gezellig.

Met een bak zand en een bak water kunnen kinderen ook heel lang vooruit.
Ik heb wel een dakterras (kind-proof) daar kunnen we denk ik ook we wat mee, met water, emmers, potten en pannen (en een parasol).

Ze kan zich meestal als ze bij ons is (met ouders) wel goed zelf vermaken, gelukkig. Maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet verwachten, deels ook omdat ik (duidelijk) zelf niet echt ervaring met kinderen heb. Dus dacht: hoe meer achter de hand hoe beter.
Waarom het kind zelf niet vragen wat ze wil?

Eurodisney is natuurlijk niet mogelijk, maar wie weet heeft ze wel redelijke ideeën :-).

En misschien een snelle app naar de ouders wat kind graag doet?
Of wat ze de afgelopen dagen al hebben gedaan, zodat je dat al kan skippen.
Lekker met water smeren, koop een waterpistool bij de action
Zit je dicht bij Amsterdams park?
Als je hele dagen met water gaat spelen ... vergeet dan overigens geen zonnecrème!

Je wil kind niet rood-verbrand terugbezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Bellenblaas!

Ik kocht altijd 3 flesjes, of tegenwoordig heb je van die grote dingen. Maare als er dan een keer een kleine crisis met tranen is, heb je ze zo afgeleid.
...
Alle reacties Link kopieren
Google eens op ontdekhoek en ook op speeldernis. Wellicht zit er een vestiging in de buurt. Speeldernis zijn hele leuke speeltuinen met vaak veel water en ontdekhoek is klein beetje wetenschappelijk knutselen voor kinderen. Allebei een groot succes bij mijn 4.5 jarige zoon.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-07-2018 17:37
Waarom het kind zelf niet vragen wat ze wil?

Eurodisney is natuurlijk niet mogelijk, maar wie weet heeft ze wel redelijke ideeën :-).

En misschien een snelle app naar de ouders wat kind graag doet?
Of wat ze de afgelopen dagen al hebben gedaan, zodat je dat al kan skippen.
Haha, zelf vragen is sowieso een goed idee! Maar met weinig tot niks aan spullen in huis... Een slimme meid is voorbereid toch?

Kind tekent heel graag, houd van Disney (dus naar Parijs zal ze vast graag willen) en K3. En ik zal het morgen inderdaad ook nog even extra aan de ouders vragen als ze haar brengen. Goed idee!

Iedereen tot nu toe al enorm bedankt! Ben nu in 10 minuten met hulp meer opgeschoten dan de hele dag alleen met man :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven