Speelgoed voor in de auto

21-07-2018 10:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus gaan wij op vakantie met drie kids op de achterbank. Naast twee iPads ben ik op zoek naar wat ander vermaak voor in de auto. Vooral voor de oudste twee van 3,5 en 5 ben ik op zoek naar leuk vermaak wat niet steeds op de grond valt en waarmee ze niet de auto vies maken.

Wie heeft er tips? Wat werkte wel en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
toverleitjes https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... 3594589987
raamstickers
pijpenragers
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Google eens op diy Lego koffer.
Alle reacties Link kopieren
Reizen met kleine kinderen = vieze auto ;-)
Binnen een half uur bende gegarandeerd!
Luisterverhalen. Kan je bij de bieb lenen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die stiften die met een bandje aan elkaar zitten, Stabilo Cappi.

Je kunt ook speelgoed met ringen of elastieken aan de stoel ervoor of aan de handrails bevestigen tegen het vallen.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1 een doosje lego. Daar vermaken ze zich hier uren mee. En ja er valt wel eens een stukje op de grond maar dat komt dan de bolgende stopbeirt wel. Ik heb ook kleine kaartjes genaakt ket voorbeeldplaatkes wat ze na kunen bouwen. Die kwamen vorig jaar voorbij op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
21-07-2018 10:59
Reizen met kleine kinderen = vieze auto ;-)
Binnen een half uur bende gegarandeerd!
Want? Op 1 keer overgeven na nog nooit een vieze auto gehad...
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-07-2018 11:00
Luisterverhalen. Kan je bij de bieb lenen.

Dat is een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Autobingo is uit te printen via de ANWB website, boekjes.....en ook hier geen vieze auto met kleine kinderen ;-) Kwestie van niet eten en drinken in de auto.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
21-07-2018 10:51
Google eens op diy Lego koffer.
Dat is heel gaaf!! Maarehm dat moet je zelf maken dus? En ik voorzie nog wel drama’s met gevallen blokjes enzo.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
21-07-2018 10:59
Reizen met kleine kinderen = vieze auto ;-)
Binnen een half uur bende gegarandeerd!
Hoe dan? Hier nooit. We eten en drinken niet in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Autobingo was een hit bij mijn 5 jarige. Ik deed wel zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vroeger met mijn zusje erg vermaakt met een stukje touw en een bijbehorend boekje ‘touwfiguren maken’. Heel suf, maar bleef leuk. Ook kregen we altijd zo’n vakantieboek met spelletjes/puzzels/kleurplaten. Voor de vakantie hingen er ook altijd vrolijk gekleurde stoelzakken aan de voorstoelen waar al onze dingetjes in konden. Goede herinneringen aan. Verder veel luisterboeken en mijn zusje en ik zongen heel veel in de auto. Deze bezigheidjes kwamen om de zoveel uur als cadeautje uit de tas de mijn moeder voorin had. Allemaal kleinigheidjes, maar zo was er steeds iets om naar uit te kijken, iets nieuws wat we nog niet kenden en ontstond er geen verveling. Zal vast ook goed geweest zijn als chantagemiddel om beginnende ruzietjes in de kiem te smoren, haha.
Marly89 schreef:
21-07-2018 11:19
Dat is heel gaaf!! Maarehm dat moet je zelf maken dus? En ik voorzie nog wel drama’s met gevallen blokjes enzo.
Ik heb ze nog niet kant en klaar gevonden. Maar een handige ouder/opa/oma/tante/oom heeft dat in een uurtje af.
Alle reacties Link kopieren
LuisterBieb en Storytel hebben ook luisterboeken.

Uit de bieb het hoorspel van Pluk van de Petteflat halen. Is echt een klassiek hoorspel, met geluiden en stemmen en muziekjes.

Als ze er tegen kunnen: bij Ikea kun je van die schoottafeltjes kopen. Doosje kleurpotloden erbij en een stel kleurplaten (kleurboek of printen van internet).
Wij hebben trouwens nooit een vieze auto gehad van eten en drinken in de auto. Ik vraag me af hoe vaak je wel niet moet stoppen als je alleen maar dán kunt eten en drinken? Zeker met kleine kinderen werkt het niet om te zeggen NU eten, want zometeen rijden we weer. Bij ons is er altijd minstens eentje die zou zeggen 'ik had toen geen honger en nu wel'.

Ik zat achterin met een van de twee ter vermaak en om dingen aan te geven. Autootjes en stiften vallen wel af en toe.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-07-2018 11:25
Hoe dan? Hier nooit. We eten en drinken niet in de auto.
Met dit weer moet je veel drinken. Je kunt toch niet iedere keer stoppen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n tekenbord wat je steeds uit kan vegen!!.
Met zo'n magneet stiftje.
De een gaat tekenen, de ander moet zo snel mogelijk raden wat!.
Boter,kaas en eieren . En tig andere dingen die ze zelf bedenken (aparte kleur auto's bijhouden)
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
21-07-2018 10:59
Reizen met kleine kinderen = vieze auto ;-)
Binnen een half uur bende gegarandeerd!
Mattie van Redbull?????😉
Alle reacties Link kopieren
Vooraf plan ik vaak een bezoekje aan de action. Raamstickers, ansichtkaarten om in te kleuren, etui was erg interessant.
Ook hebben ze er van die klik kralen, kan je ook bloemetjes enzo van maken. En de laatste keer een pakketje foam stickers, in de variatie tuin of boerderij. De jongste van 4 ging het meer om de beleving van stickers plakken, maar de oudste van 6 heeft leuke dingen geplakt.
Eten doet het ook goed, emmertje snackkomkommers, paprika, worteltjes.
En een zak voor afval en poetsdoekjes voor kleverige vingers enzovoorts.
Nouschi schreef:
21-07-2018 11:56
Met dit weer moet je veel drinken. Je kunt toch niet iedere keer stoppen?

Nee precies, extra kleed over de achterbank gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-07-2018 11:56
Met dit weer moet je veel drinken. Je kunt toch niet iedere keer stoppen?
Water... :idee:
Alle reacties Link kopieren
Stickers en stiften enzo daar wil ik niet aan beginnen. Ik hou van vies worden en rommel maken maar niet in de auto.

Spelletjes met zn tweeen zit er nog niet in, middelste kan nog niet goed praten.
Wat wordt er vies van stiften dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven