Zieke kinderen en bezoek

17-09-2018 15:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende. In mijn omgeving zijn een aantal kinderen die regelmatig ziek zijn. Voor de kinderen vind ik dit heel sneu, dat ze zo vaak (elke paar weken) ziek zijn. Echter, de ouders vinden de zoveelste buikgriep of virusje niet zo spannend meer, en vertellen het ook niet meer vantevoren als we een afspraak hebben. Als ik aangeef dat ik dit graag vantevoren wil weten zodat ik daar rekening mee kan houden, doen ze het af als 'overbezorgd', en 'is goed voor de weerstand'. Dat het niet leuk is dat we afzeggen als hun kind ziek is snap ik, maar ik zit er ook niet op te wachten om keer op keer met een ziek kind thuis te zitten nadat we daar op bezoek zijn geweest.

Hoe staan jullie hier in? Is er een middenweg haalbaar?
Alle reacties Link kopieren
De kinderen van mijn broer lijken ook wel keer op keer ziek te zijn, als we ze zien. Dan weer verkouden, dan weer griep. Ze hebben ons nog nooit aangestoken.
Sommige kinderen hebben gewoon wat minder weerstand en pikken elk virusje op.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou me er inderdaad niet zo druk over maken. Jouw kinderen worden toch wel een keer ziek, dan wel op de opvang, dan wel op school. Ze moeten er toch eens doorheen. En de meeste ziektes zijn het meest besmettelijk als je de symptomen nog helemaal niet ziet, dus als ik jouw logica volg kun je dus nooit bij iemand op bezoek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Maar dan zou je nooit meer iets kunnen afspreken, want kinderen zijn nu eenmaal vaak ziek en je weet nooit wanneer ze besmettelijk zijn.

Hoe stel je je dat dan voor?
Alle reacties Link kopieren
Lees eerst even in over incubatietijd.
Dan zul je in jouw geval nergens op bezoek kunnen gaan.

https://www.trouw.nl/home/anderen-besme ... ~aa9f9831/
because wijzigde dit bericht op 17-09-2018 15:27
34.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook raar. Dat zij het goed voor de weerstand vinden, overbezorgd, et cetera, prima, dan moeten zij vooral met hun kinderen langs bij zieke mensen, maar als jij duidelijk aangeeft dat je het liever van tevoren weet, is het een kleine moeite om het even aan te geven. Het is niet aan hen of jij je kinderen op die manier weerstand wil laten opbouwen, voor zover dat überhaupt al opgaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
je stelt je aan, echt
laat gaan, laat gaan
Alle reacties Link kopieren
Eens met de mensen hierboven mij, maar ik begrijp je wel hoor. Wij hebben ook vrienden en elke keer als we daar waren, was hun dochter ziek en daarna ook mijn kinderen... grrr maar goed, daar zijn ze allemaal overheen gegroeid.
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar als ze de schoolleeftijd hebben, worden ze vanzelf wel aangestoken door klasgenootjes.

Als jouw kinderen nog heel klein zijn, of een verminderde weerstand oid hebben, zou ik er wel wat van zeggen, anders lekker laten gaan (en proberen om zonder kinderen af te spreken?)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 3 maanden en gaat niet naar de opvang. En natuurlijk is het anders als ze nog niet ziek zijn want dat kán je niet weten, maar om nou bewust af te spreken als ze buikgriep hebben vind ik een ander verhaal. Juist omdat ze vaak ziek zijn zou je de keren dat je het zeker weet kunnen voorkomen.
Ik heb geen kinderen maar maak ook echt vaak mee dat andermans kinderen of zelfs de volwassenen ziek zijn. Of op mijn werk zitten mensen te snotteren. Of in de bus of supermarkt hoest iemand in je nek. Ik zou ook het liefst gewaarschuwd worden als ik ergens op bezoek ga en er is een kind of volwassene ziek. En ook dat men niet ziek / strontverkouden op het werk, in het OV of bij andere openbare gelegenheden verschijnt. Maar zo werkt het leven helaas nu eenmaal niet. Men zal dus vinden dat je overdrijft. Maar ik baal ook altijd van zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan is hij nog wel klein. Je kan er echt wel wat van zeggen hoor, vooral als ze wéten dat hun kinderen ziek zijn. (als ze het nog niet weten is het natuurlijk een ander verhaal)
Of anders weer afspreken als jouw kindje wat groter is?
Ik heb ook een kind met een semi-permanente snotneus. Andere kind zelden of nooit. En die wonen in het zelfde huis. Behalve je kind leren zijn handen te wassen en niet aan anderkinds snottebellen te likken zou ik me er totaal niet druk over maken.
iets_perzik schreef:
17-09-2018 15:27
Ik heb geen kinderen maar maak ook echt vaak mee dat andermans kinderen of zelfs de volwassenen ziek zijn. Of op mijn werk zitten mensen te snotteren. Of in de bus of supermarkt hoest iemand in je nek. Ik zou ook het liefst gewaarschuwd worden als ik ergens op bezoek ga en er is een kind of volwassene ziek. En ook dat men niet ziek / strontverkouden op het werk, in het OV of bij andere openbare gelegenheden verschijnt. Maar zo werkt het leven helaas nu eenmaal niet. Men zal dus vinden dat je overdrijft. Maar ik baal ook altijd van zulke dingen.
Als ik thuis moest gaan zitten met een snotneus, of een hoestje, dan zou ik serieus de helft van het jaar uit de running zijn.
Drie maanden is wat jong om iets aan te leren. :-D Dan bij ziekte vriendelijk verzoeken dat de kinderen niet aan de baby zitten. (Of hun handjes eerst heel goed wassen dan aaien en weer klaar)
Nou ik snap jou heel erg goed hoor. Jeeetje zeg, je gaat toch niet op bezoek bij een moeder met een Baby van 3 maanden met een ziek Kind. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik zou dat zelf nooit doen.
Ik heb er ook echt een hekel aan, wanneer mensen je eerst gezellig drie zoenen geven en dan zeggen dat ze grieperig zijn. Ik geef mensen geen kussen, wanneer ik me niet goed voel. En ik ga al helemaal niet met een ziek Kind bij iemand op bezoek. Ik vind dat je er echt wat van kunt zeggen, dan Maar overbezorgd en overdreven. Het gaat om jouw Kind.
Verkouden of oorontsteking ofzo vind ik wat anders dan een goede buikgriep. Bij de laatste zou ik zelf niet op visite zitten te wachten. Of er fijn heen gaan.

Zeker niet met/bij een baby. Dat is gewoon raar inderdaad.
Ikigai schreef:
17-09-2018 15:29
Als ik thuis moest gaan zitten met een snotneus, of een hoestje, dan zou ik serieus de helft van het jaar uit de running zijn.


Daarom zeg ik: zo werkt het leven helaas nu eenmaal niet. ;-D Ik kan zelf ook niet thuis gaan zitten blijven met een verkoudheid. Maar ik pak ze wel allemaal mee als ze voorbij komen, dus ik had graag niet zo veel van die besmettingsbronnen om me heen de hele tijd. Er zitten nu alweer twee collega’s vlakbij de hele dag te snotteren en te proesten, dan is het wachten tot ik zelf ook weer aan de beurt ben. :-[
Alle reacties Link kopieren
Vantevoren appen: zijn er zieke kinderen in huis?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik eigenlijk mijn mening al klaar had (foei! :whip: ) en dat het goed is om dit te plaatsen en de meningen te horen, ook dat ik overdrijf. Ik kan het wat meer laten gaan, maar vind dat toch wel lastig! Ben een control-freak en zie mijn zoontje het liefst niet ziek natuurlijk. Gelukkig is het bezoek wel altijd gezellig! :-D
iets_perzik schreef:
17-09-2018 15:35
Daarom zeg ik: zo werkt het leven helaas nu eenmaal niet. ;-D Ik kan zelf ook niet thuis gaan zitten blijven met een verkoudheid. Maar ik pak ze wel allemaal mee als ze voorbij komen, dus ik had graag niet zo veel van die besmettingsbronnen om me heen de hele tijd. Er zitten nu alweer twee collega’s vlakbij de hele dag te snotteren en te proesten, dan is het wachten tot ik zelf ook weer aan de beurt ben. :-[
Ik ken het gevoel. Ik krijg er ook echt de kriebels van als iemand hard zit te hoesten, maar ik denk dat dit komt omdat ik de laatste jaren zoveel ziek ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb niet zo'n moeite met verkoudheden of virussen met koorts. Tenzij ze dus nog zo jong en kwetsbaar zijn als jouw baby, heb met mijn oudste zoon in het ziekenhuis gelegen toen hij net 8 weken was vanwege het rs virus. Voor volwassenen een zware verkoudheid maar voor jonge baby's echt heftig, was echt akelig om mee te maken. Dus met baby's ben ik liever extra voorzichtig en kan ik weinig met de nonchalante houding van sommige volwassenen.
Nu mijn kinderen ouder zijn maakt me dat niet meer zoveel uit. Alleen buikgriep vind ik zo ellendig dat ik dat graag wil vermijden als het even kan. Als mijn broer met zijn kinderen op visite komt en doodleuk verteld dat een van zijn kinderen die ochtend nog heeft gespuugd dan zit ik daar echt niet op te wachten. Dat je het ook op school kunt oplopen vind ik geen argument, school hoort er nou eenmaal bij maar ik ga het niet ook nog eens opzoeken als ik weet dat iemand het heeft.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 16:06
4.54% gewijzigd
Tut-ankh-amun schreef:
17-09-2018 15:26
Mijn zoontje is 3 maanden en gaat niet naar de opvang. En natuurlijk is het anders als ze nog niet ziek zijn want dat kán je niet weten, maar om nou bewust af te spreken als ze buikgriep hebben vind ik een ander verhaal. Juist omdat ze vaak ziek zijn zou je de keren dat je het zeker weet kunnen voorkomen.

Ah je hebt een kleintje.
Ja, dan vind ik dat je dat van te voren wel even kunt zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Keer op keer met een ziek kind thuis zitten nadat je bij die mensen op bezoek geweest bent terwijl je baby pas 3 maanden is? Hoe vaak kom je daar wel niet over de vloer joh?
Een snotneus moet kunnen, gewoon het kind vragen handen te wassen of niet aan de baby te komen. Een stevige buikgriep en je hebt echt wel een punt hoor. Gelukkig is je kind al 3 maanden en dan kunnen ze al iets meer hebben, maar het is ook nog best klein en iets als buikgriep is gewoon echt naar.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-09-2018 15:36
Vantevoren appen: zijn er zieke kinderen in huis?
Hebben we al geprobeerd, daar wordt helaas overheen gepraat.
Eze schreef:
17-09-2018 15:54
Keer op keer met een ziek kind thuis zitten nadat je bij die mensen op bezoek geweest bent terwijl je baby pas 3 maanden is? Hoe vaak kom je daar wel niet over de vloer joh?
Hahaha, ik heb een glazen bol ;) :fortune:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven