Op dit moment geniet ik enorm van..

15-10-2018 20:55 65 berichten
Gewoon een vrolijk geniet-topic! :)

Onze zoon (bijna 3) is een enorme kroelkont geworden. Hij komt met grote regelmaat op me af voor een innige knuffel (“knuffel!”) gevolgd door een verliefde blik en een “lief mama”. :love:

Waar kun jij op dit moment/in deze fase van genieten bij je kind(eren)? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dat ze nu slaapt.

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Te persoonlijk
snoepzak wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:00
92.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik geniet enorm van de enorme brede glimlach die ik van mijn dochter (8 maand) krijg zodra ik de kamer binnen kom lopen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik nu, 24 weken zwanger, al echt contact kan maken met mijn kindje. Als ik rustig ga liggen en een hand op mijn buik leg krijg ik vrijwel altijd direct schopjes :heart:
Lighttaste schreef:
15-10-2018 20:56
Dat ze nu slaapt.

:biggrin:
Hahaha dat was ook mijn eerste gedachte!

Maar verder zijn ze ook best leuk als ze wakker zijn :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn 3,5jarige dochter die mn haar wil doen. Niet altijd even subtiel maar t is fijn als ze weer bij me is en lekker door mn haar kroelt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mijn dochtertje van 8 maanden legt haar handjes op mijn wangen als ik haar op pak, en probeert in mijn neus te bijten.... Zo lief. Als ik dan ieeeeks zeg, schatert ze van het lachen... :love:
anoniem_298227 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:07
Reden: Taalfout
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van mijn oudste dochter, net gestart op het VO. Ze heeft haar draai gevonden en is een echte puber met de humor die daar bij hoort. Zo was de grap van vandaag in haar klas toch wel de uitspraak van 'huit' bij Frans, wiet hahaha. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 1.5 geeft me bijna alleen maar genietmomentjes momenteel. De favorieten:

- ‘s ochtends in bed als we hem uit z’n ledikantje hebben gehaald en hij met zn hoofdje in m’n hals en z’n armpjes om m’n nek bovenop me ligt wakker te worden
- als hij ’grapjes’ maakt, zoals een gekke beweging en dat ik (of iemand anders) om hem lach en dat we dan samen de slappe lach krijgen
- als hij moe is en met zijn handje in mijn hand gaat kroelen en zijn hoofd tegen me aanlegt
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oudewijzeuil schreef:
15-10-2018 21:06
Mijn dochtertje van 8 maanden legt haar handjes op mijn wangen als ik haar op pak, en probeert in mijn neus te bijten.... Zo lief. Als ik dan ieeeeks zeg, schatert ze van het lachen... :love:
Jeetje is die alweer 8 maanden. Lijkt gisteren dat je dat topic opende over het moeilijke slapen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is net 1. Ik geniet van deze periode, ik vind het zo leuk dit en het is zo'n heerlijk kind.

Als ik thuiskom na een werkdag, hoort ze me binnenkomen. Als een gek kruipend naar de deur richting hal ( zit glas in, dus ze kan er heerlijk doorheen gluren) en als ze me in het oog krijgt, heerlijk beginnen te lachen, gepaard met het gekraai ' mamamamamama' en zittend met de armpjes omhoog. Of haar mond tegen het raam om kusjes te geven ;-)
Het is iedere dag een heel groot feest om thuis te komen en ik smelt iedere dag..
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:17
9.87% gewijzigd
Lighttaste schreef:
15-10-2018 20:56
Dat ze nu slaapt.
Hier ook eerste gedachte.

Maar ik geniet dat mijn dreumes steeds meer kan.
Zo kreeg ik vandaag zijn fruit gevoerd door hem ☺️
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ik ook leuk vind is de eerste ontwikkeling van fantasiespel:

Mijn zoon speelt de hele dag met blokjes. Van het ene blokje neemt hij een hapje, van het andere een slokje. Met het derde telefoneert hij. En wij moeten ook meedoen, haha. Hapje voor papa, bellen met mama. En de poezen, maar die zijn er niet zo van gediend ;)
lux- wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:21
5.92% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
7.5 maand; Vooral van de bewondering en de aandacht waarmee ze soms speelt. Ze kan zichzelf best lang vermaken. Ze bestudeert alles met open mond en grote pgen.

Maar ook kan ik genieten van haar schaterlach. Dat gebeurt als je in haar buik bijt/kust of haar laat schrikken.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
15-10-2018 21:05
Hahaha dat was ook mijn eerste gedachte!

Maar verder zijn ze ook best leuk als ze wakker zijn :biggrin:
Vind ik ook hoor :heart:
Ik geniet van het spelen.
Oudste maakt hele dorpen, heeft een hoek van de kamer ingenomen. Wil er nog wel bij maar net op de grens van ook apart.
Jongste ziet eruit als een stoer mannetje, maar geniet ook erg van kinderliedjes en danst graag.
Hij speelt altijd in de buurt van oudste en heeft ook een deel van een dorp, met (ik ga dan dus halfdood van :flirting: ) museum/concertzaal waar de poppetjes liedjes zingen of maakt heel veel kleine tekeningetjes of dino botten ofzo.
Soms erger ik me aan de troep of dat ieder detail van het dorp zo uitgebreid met mij moet worden doorgenomen, maar dan roep ik mezelf tot de orde.
Zo schattig allemaal.
Ik maak ook vaak foto's van de maaksels.
De herinneringen aan toen ze zo klein waren :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve hondje :rolling:
Oh en als mijn dreumes, die net paar woorden kan, een woord uit zijn favoriete liedje zegt en je vervolgens verwachtingsvol aankijkt en dan helemaal blij is dat je met hem gaat zingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond te koken vandaag stapt mijn twee jarige peuter dochter de keuken in en zegt kusje mamma! Dus ik blij verrast geef een kusje. Zie ineens haar woezel en pip tasje aan haar armpje bungelen met Duplo erin. Na het kusje zegt ze doei mamma ikke weg. Ik lag in een deuk ( wij geven thuis altijd een kusje bij vertrek blijkbaar deed ze dat na) ging ze op haar sokken de voordeur uit. Heb haar toen ik uitgelachen was toch weer naar binnen gehengeld 😂
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
De slimme of grappige opmerkingen van peuter (3,5 jaar). Vooral het volgen van hoe hij overal over nadenkt. Zo leuk om te zien hoe hij plots heel abstract kan nadenken en vertellen over zo ongeveer alles.

En van bijna-peuter die soms zo grappig is, zo’n kroelkont blijft en zo’n prachtige lach heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze nu zelf naar huis kan fietsen met vriendinnen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn stoere stuiterbal van 9 jaar oud die vanavond op de bank tegen me aan komt liggen terwijl ik voorlees en we samen in een deuk liggen om het grappige boek. Zijn blik, de manier waarop hij naar me kijkt terwijl ik lees, alsof hij de woorden uit mijn mond wil kijken, zo aan het genieten.
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van 2,5 die elke dag zegt dat ik de liefste mama van de wereld ben en ‘ik hou zoveeeel van jou mijn mama’ met alle bijbehorende kusjes en knuffels :love: en kroelen met mijn pasgeboren baby :flirting: en ook hoe zij op elkaar reageren.. misschien zijn het de hormonen maar ik geniet bijna overal van met die twee :heart:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven