Het “grapje” over de extra hechting

31-12-2018 00:33 128 berichten
Ik ken één man die dit smakeloze “grapje” ooit gemaakt heeft bij de bevalling van zijn vrouw. Dus tijdens het hechten na de bevalling met een dikke knipoog naar de arts: “zet er maar een steekje bij”, ook wel de husband stitch genoemd. Het schijnt helaas best veel voor te komen. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor het zo vaak dat ik me afvraag hoe vaak dit werkelijk gebeurt en of/wat het gevolg was.
Dat ze lekker strak de verloskamer afkwam natuurlijk.
Nou ik denk dat het best eens voorkomt dat vrouwen niet goed gehecht worden. Maar ik ga er maar even vanuit dat een vk of gyn dat niet op verzoek van vader doet. Ik zou zelf enorm afknappen als mijn man op dat moment zo'n grap maakt.
Alle reacties Link kopieren
Welk grapje is dat dan?
Kashri schreef:
31-12-2018 00:36
Nou ik denk dat het best eens voorkomt dat vrouwen niet goed gehecht worden. Maar ik ga er maar even vanuit dat een vk of gyn dat niet op verzoek van vader doet. Ik zou zelf enorm afknappen als mijn man op dat moment zo'n grap maakt.
Ik zou er ook enorm op afknappen. Toch schijnen medici dit vrij regelmatig te horen na een bevalling. En als ik op andere fora lees er (soms, in internationaal perspectief) ook nog gehoor aan te geven met alle nare gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
31-12-2018 00:33
Ik ken één man die dit smakeloze “grapje” ooit gemaakt heeft bij de bevalling van zijn vrouw. Dus tijdens het hechten na de bevalling met een dikke knipoog naar de arts: “zet er maar een steekje bij”, ook wel de husband stitch genoemd. Het schijnt helaas best veel voor te komen. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor het zo vaak dat ik me afvraag hoe vaak dit werkelijk gebeurt en of/wat het gevolg was.
Ja, deze grap wordt inderdaad echt gemaakt, ik hoor hem vooral uit de mond van de wat volksere types. Het gevolg: eh nou, niks natuurlijk, behalve een opgetrokken wenkbrouw bij degene die aan het hechten is. Of een gevatte opmerking terug. Sommige vrouwen vinden het zelf ook een leuke grap trouwens.
Yasna schreef:
31-12-2018 00:36
Welk grapje is dat dan?
Het grapje over “zet er maar een extra hechting bij”. Kortom, dan is haar vagina nog strak voor hem na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van dit grapje gehoord, maar goh wat grappig zeg.

Dat er mannen zijn die dit grapje echt maken is nog triester.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
31-12-2018 00:43
Ik zou er ook enorm op afknappen. Toch schijnen medici dit vrij regelmatig te horen na een bevalling. En als ik op andere fora lees er (soms, in internationaal perspectief) ook nog gehoor aan te geven met alle nare gevolgen van dien.
Natuurlijk geven zorgverleners daar geen gehoor aan. Ja, in Afrika, op plekken waar vrouwenbesnijdenis wordt toegepast. In Nederland is dat verboden en ook niet toegestaan om een bestaande besnijdenis/dichthechten te ‘herstellen’. Een evt ruptuur wordt dus gewoon normaal gehecht.
Alle reacties Link kopieren
Ok dan zou ik erop zeggen: naai het dan maar helemaal dicht. Nog beter.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
31-12-2018 00:48
Natuurlijk geven zorgverleners daar geen gehoor aan. Ja, in Afrika, op plekken waar vrouwenbesnijdenis wordt toegepast. In Nederland is dat verboden en ook niet toegestaan om een bestaande besnijdenis/dichthechten te ‘herstellen’. Een evt ruptuur wordt dus gewoon normaal gehecht.
Euhm... ervan uitgaande dat dit een grap is en dat alle betrokkenen dit snappen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
31-12-2018 00:48
Ok dan zou ik erop zeggen: naai het dan maar helemaal dicht. Nog beter.
😂
Nemaìn’ schreef:
31-12-2018 00:35
Dat ze lekker strak de verloskamer afkwam natuurlijk.
Ja, da’s duidelijk en dus ook de bedoeling van de opmerking. Ik heb er moeite mee (zonder dat het me overkomen is trouwens), jij ook?
Tillif schreef:
31-12-2018 00:45
Het grapje over “zet er maar een extra hechting bij”. Kortom, dan is haar vagina nog strak voor hem na de bevalling.
Wat natuurlijk onzin is, aangezien “strakte” in de vagina zit en niet aan de rand.

Wat is nou precies he vraag?
Of mannen dit zeggen? Of dat artsen er gehoor aan geven?
Tillif schreef:
31-12-2018 00:50
Ja, da’s duidelijk en dus ook de bedoeling van de opmerking. Ik heb er moeite mee (zonder dat het me overkomen is trouwens), jij ook?
Ik heb er geen moeite mee. Vind het wel sneu, maar ach.
Ik vraag me ook af hoe vaak het nou echt voorkomt. Volgens mij is het vooral kroegpraat.
Walgelijk en totaal respectloos :pukey:
Tmaar schreef:
31-12-2018 00:48
Natuurlijk geven zorgverleners daar geen gehoor aan. Ja, in Afrika, op plekken waar vrouwenbesnijdenis wordt toegepast. In Nederland is dat verboden en ook niet toegestaan om een bestaande besnijdenis/dichthechten te ‘herstellen’. Een evt ruptuur wordt dus gewoon normaal gehecht.
Wel dus, en niet alleen in Afrika. En het heeft niets te maken besnijdenis.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
31-12-2018 00:49
Euhm... ervan uitgaande dat dit een grap is en dat alle betrokkenen dit snappen.
Hahahaha. Ik zou het als zorgverlener zeker waarderen als een vrouw haar sukkel van een vent op die manier van repliek dient.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
31-12-2018 00:51
Ik heb er geen moeite mee. Vind het wel sneu, maar ach.
Ik vraag me ook af hoe vaak het nou echt voorkomt. Volgens mij is het vooral kroegpraat.
Achwelja en zo niet ; dan ben je als vrouw toch echt op je achterhoofd gevallen als je dan pas ontdekt dat je met zo een een kind hebt gemaakt? Waarschijnlijk weet ieder ‘slachtoffer’ van de ‘grap’ dus al effe met wie ze getrouwd/samenwonend/ relatie hebbend is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
31-12-2018 00:52
Wel dus, en niet alleen in Afrika. En het heeft niets te maken besnijdenis.


Ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die dat doen.
Enn schreef:
31-12-2018 00:54
Achwelja en zo niet ; dan ben je als vrouw toch echt op je achterhoofd gevallen als je dan pas ontdekt dat je met zo een een kind hebt gemaakt? Waarschijnlijk weet ieder ‘slachtoffer’ van de ‘grap’ dus al effe met wie ze getrouwd/samenwonend/ relatie hebbend is.
Dit zeker.
Yasna schreef:
31-12-2018 00:55
Ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die dat doen.
Het levert helemaal niets op wat strakheid, dus vast niet.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
31-12-2018 00:55
Ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die dat doen.
:HA:

Dit is een grapje toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
31-12-2018 00:52
Wel dus, en niet alleen in Afrika. En het heeft niets te maken besnijdenis.
Waar dan precies? Ik zit in de business zeg maar....

Wbt de besnijdenis; ik snap heus dat dat iets anders is, ik wilde alleen maar aangeven dat doelbewust (bijna) dichtnaaien wel gebeurt in bepaalde landen, maar dat men hier in Nederland echt geen extra steekje zet omdat manlief houdt van een strakke vagina. Het druist nl in tegen het ‘niet schaden’ en daarbij geeft het alleen maar extra pijn en kans op doorscheuren en wijken van een wond. Dus nee, ik ken echt geen enkele zorgverlener die dit om die reden doet.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
31-12-2018 00:56
:HA:

Dit is een grapje toch?


Nee. TO zegt toch dat er artsen zijn in Nederland die dit doen?
Kan ik me niet voorstellen. o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven