Inbakeren afbouwen, ervaring/tips?

14-01-2019 10:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn dochter van 4,5 maand slaapt nog steeds ingebakerd. Ze kan nog niet omrollen, maar ik wil het inbakeren wel binnenkort gaan afbouwen. Ook met het oog op de kinderopvang waar ze over een maand zal starten, daar zullen ze haar denk ik niet meer willen inbakeren.

Ik kijk er alleen als een berg tegenop. Het gaat nu zo goed. Zodra ik zie dat ze moe is, leg ik haar in bed in de inbakerdoek waarna ze gelijk haar hoofdje opzij schuift en de oogjes sluit. Duurt nog geen 5 seconden bij elkaar! Soms is ze huilerig voordat ze gaat slapen en zodra ze dan in de inbakerdoek ligt, is ze gelijk stil en sluiten de oogjes. Hoe gaan we dit zonder inbakeren doen?

Heel soms wurmpt ze zichzelf los. Dan hoor ik haar spelen met haar handjes en speentje. Ik heb weleens gewacht om te kijken of ze verder gaat slapen, maar nee. Totdat ik haar weer goed terug in de doek leg en dan valt ze dus weer gelijk in slaap. Ik word echt nerveus als ik denk aan het inbakeren moeten afbouwen. Maar het moet.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen met tips en tricks?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ervaring. Het viel erg mee. Ik heb ze naar een slaapzak overgedaan, bij de ene ging dat meteen goed. De andere dame heb ik in een ergobaby cocoon gestopt, met armpjes er uit. En daarna in een slaapzak. Toen het zomer werd en goed warm heb ik de slaapzakken vervangen door een luier en een lakentje warempel, toen sliepen ze ook gewoon.
Slaapzak van puckababy, the bag newborn winter teddy. Lekker warm :) mijn dochter ging hier makkelijk naar over. Rond die leeftijd ging mijn dochter elke x speen eruit trekken, dus die heb ik ook maar gelijk afgebouwd. Even wennen maar wel beter, inbakeren wordt nu onveilig.
Alle reacties Link kopieren
Nu alweer een week over op de slaapzak van Puckababy en het gaat goed!
Heel fijn!!! :) fijne slaapzakken he! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven