36 en nog gaan voor een (derde) zwangerschap?

05-05-2019 21:34 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen van 3 en bijna 5.
Ik zou nog wel graag een derde willen, maar vind mezelf aan de andere kant al wel aan de oude kant hiervoor. Vooral wat betreft de gezondheidsrisico's die toch toenemen bij het ouder worden.
Hoe staan jullie hierin? Heb je voor jezelf een maximale leeftijd in gedachten waar boven je niet meer zwanger zou willen worden?
In wil er ABSOLUUT geen meer. Echter, 36 oud voor kind/zwangerschap????
Ik wilde voor mijn 30e 'klaar' zijn. Nu was het me gelukkig gegund, ik ben nu 36 en zou voor geen goud opnieuw weer met luiers in de weer willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kan toch prima nog als je 36 bent?!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat vind ik écht niet te oud. No way! 40 vind ik oud worden...
Als je dit graag wil, echt gewoon doen!!
36 is (tegenwoordig) echt niet te oud hoor!
Als jullie nog een derde willen moeten jullie dat gewoon doen. Genoeg vrouwen boven de 36 met gezonde zwangerschappen en gezonde kinderen.
36 lijkt me nog helemaal prima.
Na de 40 zou ik er echt niet meer aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Als je probleemloze zwangerschappen had: gewoon doen..


Ik was 33, 36 en 38...
Alle reacties Link kopieren
Je moet werken tot je 70e.
Als je gezond bent is 36 toch niet oud? Je hebt nog jaaaaaaren te gaan.
Ik zou me door veel dingen laten tegenhouden maar niet door het feit dat ik 36 was.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 36, mijn kinderen zijn al 6 en 9, en heb geen zin meer in een 3e (vooral om het leeftijdsverschil en gewoon omdat ik het wel mooi geweest vind 😂) maar ik vind mezelf echt nog niet te oud ofzo. Dus als je graag een 3e wilt, zou ik er gewoon voor gaan hoor !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en heb ook het gevoel dat het goed is zo.

Zouden we echt heel graag willen, dan zou ik het nu qua leeftijd zeker nog wel aandurven.

Man is paar jaar ouder, die vindt zichzelf wel echt een beetje oud worden voor nog een baby (40+). Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens zat vriendinnen van mijn leeftijd die net een baby hebben of zwanger zijn
Ik had ook graag voor m’n 30e ‘klaar’ willen zijn, maar zonder (geschikte) vent werd dat toch lastig. Dus ik heb het maar een jaar of 10 verlegd, de maximale leeftijd. Als je het graag wilt dan zou ik me niet door leeftijd laten tegenhouden hoor in jouw geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 36 ook niet oud hoor!
Als jullie beide nog een 3e willen zou ik er gewoon voor gaan.

Ik was zelf vrij vroeg en als ik 36 ben (nu 31) zit mijn jongste in de laatste groep van de basisschool en dat lijkt mij weer heerlijk haha. :D
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je man hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 36 en zou het nu nog wel aandurven. Mijn grens ligt een beetje bij 38, vanwege mijn eigen leeftijd en die van mijn kinderen. Dus mijn man heeft nog 2 jaar de tijd om van gedachten te veranderen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 36 tegenwoordig vrij normaal is, zeker voor een 3e.

Zelf wilde ik klaar zijn voor mijn 35ste, en ben blij dat dat gelukt is, al had een jaartje later ook best gekund natuurlijk. Maar ik ben nu 36 en voel mijn lichaam toch wel een beetje verouderen, blij dat ik niet nu nog 2 kinderen moet krijgen (al kan het natuurlijk dat ik ben afgetakeld juist door die eerdere zwangerschappen ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was mijn uiterste leeftijd 40. Ik ben begonnen met 36 (man tegengekomen op mijn 34e en daarvoor geen kinderwens). Zwanger geweest op mijn 37e en 38e (miskramen) en 39e, dat werd onze zoon. Ik wilde toen ik 41-42 was graag nog een zwangerschap proberen (met de gedachte hopelijk gaat het goed en dan hebben we er nog zo’n leukerd bij, als het mis gaat dan is het voor mij ook wel klaar), maar man wilde geen miskramen meer, dus niet meer geprobeerd.
De risico’s op trisomieën nemen toe, maar op mijn 39e was de kans op een kind met down 1 op 92, gebaseerd op mijn leeftijd. Dat is 1%, dus bepaald geen grote kans, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
In ons overbevolkte landje is 2 kinderen al meer dan genoeg.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Sansa_ schreef:
05-05-2019 21:36
Ik wilde voor mijn 30e 'klaar' zijn. Nu was het me gelukkig gegund, ik ben nu 36 en zou voor geen goud opnieuw weer met luiers in de weer willen zijn.
Lijkt mij juist niets om zo jong moeder te worden. Vóór mijn dertigste meerdere kinderen, nah.
Ik was zwanger op mijn 36e van de eerste en van de tweede op mijn 40e.
Van de tweede was het nog een beetje spannend omdat ik er pas laat achterkwam dat ik zwanger was dus ook bepaalde tests niet meer kon doen.
Soms loopt dat zo.
36 is niet te oud om voor een derde te gaan. Ik ben nu 35 en ik wil ook een derde, maar voor mijn 38e. Lukt t voor die tijd niet dan tel ik mijn zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
36 is zeker niet oud, maar het moet je wel gegeven zijn. Ik had op mijn 24e en 25e mijn 2 kinderen. Wij gingen toen nog voor 2 erbij (wens) dat heeft vanaf mijn 35e niet zo mogen zijn, miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Het is goed zoals het is nu. Van mijn man toen ben ik inmiddels gescheiden, mede ook daardoor, denk ik nu. Met mijn huidige man. Bewust kinderloos, maar gek met die kinderen van mij die ik heb, is het nooit een overweging geweest.

Kortom. denk goed na over wat je wil, maar 36 is zeker niet oud!!!
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
05-05-2019 21:55
In ons overbevolkte landje is 2 kinderen al meer dan genoeg.
Ik heb me laten vertellen dat als iedereen max 2 kinderen zou krijgen, de wereldbevolking zou krimpen.
Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
05-05-2019 22:03
Ik heb me laten vertellen dat als iedereen max 2 kinderen zou krijgen, de wereldbevolking zou krimpen.
Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Dat zou een zegen voor de wereld en de mensheid zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven