Hoe verwijder ik onbekende vlek uit kinderjurk?

07-05-2019 19:45 69 berichten
Afbeelding

Pas een nieuwe jurk gekocht voor dochter en nu zitten er vlekken in die er niet meer uitgaan. :furious: Ik vermoed dat het chocomelk is, maar ben niet zeker.

Zag het pas na de 40°C was. Daarna met vlekkenspul behandelt en met Biotex gewassen op 60°C. Vannacht in zout water gezet en net nog eens gewassen. Geen resultaat :|

Wie heeft er nog een tip? Weggooien kan altijd nog.
En nou werkt t plaatje ook niet :swear:
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... NHChYFNfEA
Alle reacties Link kopieren
Dasty?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
07-05-2019 19:48
Dasty?
:rofl:
Fikse vlek. Ossegal of Vanish misschien nog proberen.
Heeft ze met een bellenblaas gespeeld? Die zeep reageert met het wasmiddel tijdens het wassen en dan krijg je ook van die lelijke grauwe vlekken.

Ik heb geen tip hoe je ze eruit krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Afwasmiddel en tandenborstel
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Chocomelk krijg ik er met Shout vlekkenmiddel plus Ariel waspoeder wel uit.
In de zon laten drogen scheelt ook nog weleens wat.
anoniem_207929 wijzigde dit bericht op 07-05-2019 19:57
25.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Textielverf in de kleur van de vlek.

Ik heb een luchtbruine vlek in een blouse, daar heb ik alle remedies op losgelaten. Nu heb ik een verbleekte blouse met een lichtbruine vlek die na iedere wasbeurt nog precies hetzelfde uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Zonlicht werkt bij sommige vlekken. Geen idee of het bij deze zo is, maar je kan het altijd proberen.
Alles wat ik er niet uitkrijg spuit ik in met Dasty (sorry Star :proud: ) vernield is het dan toch al dus die Dasty kan het nooit erger maken.
Gaat altijd wonderlijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Ananas schreef:
07-05-2019 19:52
Heeft ze met een bellenblaas gespeeld? Die zeep reageert met het wasmiddel tijdens het wassen en dan krijg je ook van die lelijke grauwe vlekken.

Ik heb geen tip hoe je ze eruit krijgt.
ik heb net zo’n vlek in een jurk van mijn dochter, en ik vroeg me altijd af hoe die daar nou gekomen is want volgens mij had ze nergens mee geknoeid. nu snap ik het....
Don't cry, buy a bag and move on.
HG Dokter Beckman

Jurkje chloren, ook al is het geen wit jurkje, maakt niks uit.

Het jurkje verven met Dylon textielverf.
Alle reacties Link kopieren
wat ik wel doe is dubro erop, even laten intrekken en dan wassen. Heeft al oude vetvlekken in shirt van man opgelost en zoet/zure/rode-saus-van-de-chinees-vlekken uit een wit shirt van dochter verwijderd. maar voor deze jurk vrees ik dat alleen de vlekkenschaar nog werkt....
Don't cry, buy a bag and move on.
Tja, inmiddels zal de vlek al wel gefixeerd zijn door het wassen en het zout.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nat in de zon hangen werkt heel vaak.
...
Jammergenoeg kan ik het plaatje niet zien. Ben wel benieuwd naar een potentiële bellenblaasvlek, nooit geweten dat dat zo vlekt. Misschien ook de oplossing van wat vlekmysteries hier. :sherlock:
Waar ik ook pas laat achterkwam was dat ons zandbakzand flinke vlekken geeft. Ook weleens een nieuw jurkje mee verpest.
Alle reacties Link kopieren
Organische vlekken van poep tot kersenvlekken, ingedroogd en wel, krijg ik eruit met groene zeep. Gewoon op de droge vlek smeren en dan in de machine.

Poepwonder noemde ik het wel in de spuitluiertijd.
Groene zeep of ossengal.
Met een schaar.
Alle reacties Link kopieren
Vanish gel vlekkendepper, werkt !
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er, zoals ananas al aangeeft, uit als vlekken van bellenblaas, een reactie met het wasmiddel.
Ik heb die er nooit uitgekregen. Je kunt de vlekken wel voorkomen. Door de kleding eerst heel goed met koud water uit te spoelen. Bij spullen waar ik echt geen bellenblaasvlekken in wil (bijv. winterjas) doe ik het eerst in de wasmachine op spoelen en daarna pas wassen met wasmiddel. Die winterjas, waarmee er met bellenblaas is gespeeld, is zonder vlekken uit de machine gekomen.
lijken inderdaad bellenblaasvlekken. Dat is zulk rot spul, dat krijg je er niet meer uit.

Hier mogen ze daarom ook niet meer met een bellenblaas spelen
Alle reacties Link kopieren
Nacht in amonia zetten, daarna wassen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad groene zeep en ossengal doet veel wonderen.
Aardbeienvlekken en al dat soort vlekken behandel ik altijd met scheerschuim. Werkt ook erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven