Omgangsregeling

11-05-2019 23:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_320755 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 15:32
98.39% gewijzigd
Hoe is de omgang voorheen gegaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gehad vanaf mijn 13e.

Officieel was er gedeelde voogdij maar vader is vertrokken naar buitenland. Zomervakantie standaard 2 welen. Zodra hij binnen NL was buiten de vakantie in de zomer mocht ik van moeder zelf beslissen of ik hem wel/niet wou zien en in welke mate.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging één keer per maand een weekend en alle vakanties de helft naar mijn vader in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
11-05-2019 23:36
Hoe is de omgang voorheen gegaan dan?
Vader is verhuist toen zoon 7 maanden was. Hiervoor zagen ze elkaar 1/2 x per week.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
11-05-2019 23:39
Ik ging één keer per maand een weekend en alle vakanties de helft naar mijn vader in het buitenland.
Vanaf welke leeftijd ging jij naar je vader toe?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het er ook aan ligt in de manier waarop jullie de bezoeken willen regelen: komt vader altijd hier naartoe (hij is weggegaan, begrijp ik?). Of ben jij ook bereid met jullie kind naar vader toe te gaan? En buitenland: Duitsland lijkt me makkelijker in te plannen dan Australië. Dus hoe vaak de bezoeken zullen zijn, zal afhangen van meerdere factoren.
(Ik snap er eerlijk gezegd niks van dat iemand zijn kind achterlaat en naar het buitenland vertrekt. Kan eigenlijk geen logische verklaring vinden, maar goed, dat is de vraag hier ook niet.)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je er wel wat over vertellen, je mag me pb'en.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kindje nu?
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt erg van de leeftijd van je kind en de mogelijkheden af lijkt me.

Ik denk te begrijpen dat heb je kind nog erg jong is. Kan hij kind zovaak mogelijk bij jou thuis zien?
Alle reacties Link kopieren
Kind is nu 3 jaar, vader woont op 10 uur vliegen afstand. Is sinds zijn vertrek 1x naar Nederland gekomen, verder is er inmiddels vrijwel geen contact meer.
Alle reacties Link kopieren
Lien76 schreef:
12-05-2019 18:18
Kind is nu 3 jaar, vader woont op 10 uur vliegen afstand. Is sinds zijn vertrek 1x naar Nederland gekomen, verder is er inmiddels vrijwel geen contact meer.
Hij kent zijn vader dus niet, en vader kent hem ook niet. Wat zijn jullie eigen wensen als ouders hieromtrent? Wat zou goed zijn voor jullie kind denk je? Kan vader zoon hier in huiselijke kring leren kennen?
Wil vader eigenlijk wel omgang?
Met 1 keer om de 2 jaar langskomen en nauwelijks contact zal hij alvast niet de award voor "vader van 't jaar" winnen.

En is die man een vreemde voor je kind.

Daar wil je je kind dus niet effe 3 weken zomaar alleen droppen tijdens de zomer.



Voor je jezelf in allerlei bochten wringt en onmogelijke schema's opstelt zou ik eerst kijken of vader met een redelijk en haalbaar plan komt.
En of vader uberhaupt op regelmatige basis contact zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Lien76 schreef:
11-05-2019 23:50
Vanaf welke leeftijd ging jij naar je vader toe?
Mijn vader verhuisde toen ik 9 was. Het was een uur vliegen. Andere situatie dus.
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik verwachten dat vader naar Nederland komt voor bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-05-2019 23:27
Wil vader eigenlijk wel omgang?
Met 1 keer om de 2 jaar langskomen en nauwelijks contact zal hij alvast niet de award voor "vader van 't jaar" winnen.

En is die man een vreemde voor je kind.

Daar wil je je kind dus niet effe 3 weken zomaar alleen droppen tijdens de zomer.



Voor je jezelf in allerlei bochten wringt en onmogelijke schema's opstelt zou ik eerst kijken of vader met een redelijk en haalbaar plan komt.
En of vader uberhaupt op regelmatige basis contact zoekt.
anoniem_320755 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 10:07
30.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lien76 schreef:
12-05-2019 23:44
Na 2 jaar is het duidelijk dat er geen plan opgesteld kan worden, qua regelmaat in (telefonische) contact momenten. Het afgelopen jaar is er daarom ook vrijwel geen contact geweest tussen vader en kind. Op dit moment weet ik alleen dat vader kind wil zien wanneer hij in Nederland is. Omdat dit een erg verwarrende situatie is voor een kind van 3, vroeg ik me dus af of we meerdere moeders in een soort gelijke situatie zitten. En hoe hun om (zijn) gegaan met zulke momenten.
Dat is toch een heel andere vraag dan in je OP?
Waarom is het een verwarrende situatie voor kind? Bedoel je niet dat jij er gewoon van baalt? Dat snap ik dan wel hoor. Niet naar bedoeld maar je moet je ongenoegen niet verpakken in een reden verzinnen om het contact af te dwingen of te saboteren. Als vader gewoon goed voor kind is ga het dan niet dwarsbomen.

Je mag balen en er goed naar van zijn. Dit is ook ruk natuurlijk. Maar het is nu eenmaal zo. Zoek af en toe een oppas zodat je zelf ook nog wel eens wegkan en houd gewoon veel van je kind. Zijn vader is misschien een flapdrol (ik weet de reden niet van het buitenland wonen) maar het is zijn verlies.

Vind je het erg zwaar alleen? Heb je een netwerk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven