Tijd tussen voeding rekken 's nachts

14-05-2019 10:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

We zijn nog een beetje aan het spelen met de voedingen. Hij weegt 3600 gram en is bijna een maand oud.

Eerst kreeg hij 6x 90ml maar we zijn op eigen initiatief naar 5x 120ml gegaan. Dit gaat goed, hij drinkt de 120ml flessen gewoon op. Echter raadde het CB toch aan om terug naar 6 flessen te gaan nog. Ik twijfel hier over.

Onze zoon meld zich echter nog steeds om 3 en 7 uur. Ook met de 120ml (5x).

Nu is mijn vraag of je dit kan rekken? Dat de 3u snachts dus later wordt. Hij meld zich al vanaf geboorte op deze tijdstippen dus het wordt ook niet langer of later..
Alle reacties Link kopieren
ik zou niet rekken, hij meldt zich, dus hij heeft honger, het is heel normaal dat ze elke 4 uur honger te hebben.
Prima tijden voor zo'n pukkie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook lekker zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niets aan doen. Prima nacht voor zo'n jonge baby.
Misschien moet je je verdiepen in het belang van nachtvoedingen. Of moet jij van jezelf ook een uur wachten als je honger hebt?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
14-05-2019 10:51
Misschien moet je je verdiepen in het belang van nachtvoedingen. Of moet jij van jezelf ook een uur wachten als je honger hebt?
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.
Roosje247 schreef:
14-05-2019 10:53
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.

Het bureau heeft geen handleiding voor babies. Kijk naar je kind.
Ik snap de behoefte niet om te gaan rekken? Gewoon ritme van je baby volgen en het is niet alsof hij/zij van die paar ml meer in de problemen gaat komen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 11:00
56.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
14-05-2019 10:53
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.
Ja mooi hé de natuur. Kind voelt honger kind gaat huilen en moeder gaat dan uit bed om te voeden.
Niet aan rommelen. Ga zelf eerder naar bed als je het niet trekt. Ga aub niet zo'n uk van een maand!!! op dieet zetten of proberen aan jouw schema aan te laten passen. Moeder zijn betekend je aan ZIJN schema (of haar) aan te passen.
nina1966 schreef:
14-05-2019 11:00
Ja mooi hé de natuur. Kind voelt honger kind gaat huilen en moeder gaat dan uit bed om te voeden.
Niet aan rommelen. Ga zelf eerder naar bed als je het niet trekt. Ga aub niet zo'n uk van een maand!!! op dieet zetten of proberen aan jouw schema aan te laten passen. Moeder zijn betekend je aan ZIJN schema (of haar) aan te passen.
Ik krijg eerder het idee dat TO het globale advies van CB wil opvolgen. Niet dat ze haar slaapbehoefte wil opdringen aan de baby. Relax.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus maar 1 nachtvoeding? Dat is toch juist super netjes?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-05-2019 11:01
Ik krijg eerder het idee dat TO het globale advies van CB wil opvolgen. Niet dat ze haar slaapbehoefte wil opdringen aan de baby. Relax.
Ja dit klopt inderdaad. Mij maakt het zelf niet zoveel uit om er snachts een half uurtje uit te gaan. Hoewel ik mezelf ook afvroeg of dat vanzelf langer wordt, die tijden.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
14-05-2019 11:03
Dat is dus maar 1 nachtvoeding? Dat is toch juist super netjes?
Dit! Je baby is pas 4 weken! En als die 120 ml opgaat, dan is dat toch prima.
Roosje247 schreef:
14-05-2019 11:08
Ja dit klopt inderdaad. Mij maakt het zelf niet zoveel uit om er snachts een half uurtje uit te gaan. Hoewel ik mezelf ook afvroeg of dat vanzelf langer wordt, die tijden.
Natuurlijk, eens slapen ze door zonder voedingen.
Of niet maar dan ook zonder voedingen.

Maar duurt vaak nog wel even. ;-)
Roosje247 schreef:
14-05-2019 10:53
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.

Daarom raden ze je aan om weer 6 voedingen te geven :idee: .
Er wat is er precies mis met een voeding om 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is 5 maanden en meldt zich nog steeds 2 keer 's nachts voor een voeding. Soms wel 3 keer. Ze zit sinds de geboorte op 8 voedingen per dag, ze eet gewoon graag om de 3-4 uur denk ik. Geen idee wat het consultatiebureau daarvan vindt, het is haar ritme dus ik laat haar lekker zo, het zal vast vanzelf goedkomen. Ik zou gewoon doen wat goed voelt en je baby volgen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
In de laatste avondfles van 22.00/22.30 uur deden wij wat molenaars kindermeel in.
Daar gingen beide kinderen de hele nacht op door, tot een uurtje of 6.30 uur.
Toen (20 jaar geleden), was dat op advies van de kraamhulp. Dus toen ze twee weken oud waren, sliepen beide kinderen door, en kwamen we dus allemaal aan onze nachtrust toe.

Maar regels veranderen. Als je het nu doet komt nog net niet de kinderbescherming om de hoek kijken. Jammer, het zou voor zoveel mensen dé oplossing zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een maand oud is echt te vroeg om de nachtvoeding over te slaan. Vaak gaan baby’s vanaf 2 maanden iets langer doorslapen ‘s nachts, maar er zijn genoeg kinderen die bij 6 maanden nog steeds een nachtvoeding willen.

Gewoon een fles geven wanneer hij honger heeft. Uiteindelijk gaat hij vanzelf steeds meer een dag- en nachtritme krijgen.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:41
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
14-05-2019 13:39
Maar je zegt in de OP "Echter raadde het CB toch aan om terug naar 6 flessen te gaan nog." Waarom raadden ze dit aan en waarom willen jullie naar 5 flessen? In je vorige topic had je het er nog over dat baby moeite had met de flessen, is dit nu verholpen?

Verder eens met de rest van de reacties, niet rekken, nooit doen. Ik heb het al wel eens gezegd, maar wij volwassenen kunnen nog wat van baby's en kinderen leren in de zin van naar het lichaam (hongersignalen enzo) luisteren met onze vaste eetmomenten.
Dat is verholpen, nu eerder te veel dan te weinig. Nou we mogen 5x 120 doen maar dan zou er wel 5 uur tussen elke fles moeten zitten. Als dit niet gaat moesten we 6 flessen doen.
Roosje247 schreef:
14-05-2019 10:53
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.
Ik zou me naast het nut van nachtvoedingen, verdiepen in voeden op verzoek.
poeziewoezie schreef:
14-05-2019 12:01
In de laatste avondfles van 22.00/22.30 uur deden wij wat molenaars kindermeel in.
Daar gingen beide kinderen de hele nacht op door, tot een uurtje of 6.30 uur.
Toen (20 jaar geleden), was dat op advies van de kraamhulp. Dus toen ze twee weken oud waren, sliepen beide kinderen door, en kwamen we dus allemaal aan onze nachtrust toe.

Maar regels veranderen. Als je het nu doet komt nog net niet de kinderbescherming om de hoek kijken. Jammer, het zou voor zoveel mensen dé oplossing zijn.
Nee het zou de oplossing zijn voor ouders, niet voor de kinderen. Nachtvoedingen hebben een functie, doorslapen komt wel als ze er zelf aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
14-05-2019 10:53
Tja het bureau geeft aan dat er met 5x 120ml toch wel 5 uur tussen moet komen zitten. Maar dit gebeurt dus niet.
Kun je zelf vijf uur zonder eten én drinken? Of vier? Laat staan een kleine baby in de groei.
Waarom in 's hemelsnaam willen gaan rommelen met de voeding van een kind van amper 1 maand oud???

Als dat kind elke 4 uur voeding nodig heeft, so be it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven