Eetschema baby 11 maanden

25-06-2019 12:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna 11 maanden en is een tevreden kindje, volgt bovenste lijn van de curve en qua lengte de ena bovenste. Toch twijfel ik of ik iets moet aan gaan passen in het eetschema.

8:30 wakker worden
8:45 180 ml fles
10:30 fruit
12:30 broodje + margarine en 120 ml fles
15:00 een klein crackertje
17:00 avond eten bijv. Aardappelen met spierziebonen
19:00 180ml met 1 schep fijne granen.

Soms doet ze 1 slaapje soms doet ze twee slaapjes. Ik wil best afbouwen met de flessen maar ik ben bang dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt. Ze is nog geen hele grote drinker uit een beker. Hooguit 3/4 kleine beker op een dag.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 11 maanden.

7u wakker
7.30 fles a 150
9u fruithap
Slapen tot 11u
12u brood met water of diksap uit flesje
14u fles a 180
Slapen tot 15.30
17u warme hap met water uit flesje
19u fles a 180
Slapen

Ongeveer he.
Bedoel je 3 tot 4 bekers? Is niet zo weinig toch? Volgens mij kreeg dochter hier pap sochtends op die leeftijd. Misschien die granen van savonds naar de ochtend verplaatsen? Lijkt t me verder prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel?
Waarom aanpassen als het goed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook het ontbijt wat steviger maken (papfles of bordje pap of broodje met melk en bij de avondfles eruit laten. Die kregen mijn kinderen op die leeftijd al niet meer. Wel melk bij de boterham.

Bij het crackertje zou ik ook drinken aanbieden.

@ naniene, ik denk dat ze 3kwart beker bedoeld (dus 75%)

Als je echt bang bent dat ze te weinig drinkt zou je nog wat extra aan kunnen bieden in een flesje met speen als ze daar wel uit wil drinken. En als ze wel diksap of roosvicee wil en geen gewoon water kun je dat ook met mate aanbieden (helemaal nu het zo warm is)
wilma36 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 13:01
Reden: toevoeging
29.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is ook bijna 11 maanden en ons schema is ongeveer:

06.30 uit bed en dan eet ze zelf een volkoren boterham met smeerkaas
(brood en fruit wil ze niet meer gevoerd worden, zelf doen anders houd ze haar mond dicht of spuugt het uit)
07.00 fles 180 ml water met 6 schepjes
9.00/9.30 fruit en tuitbeker water of roosvicee (die heeft ze de hele ochtend wel in de buurt en drinkt ze af en toe van, hier ook nog geen grote drinker uit de beker)
11.30/12.00 boterham met smeerkaas/appelstroop/pindakaas
12.30 fles 180 ml water met 6 schepjes
ergens tussen 15.00 en 16.00 een rijstwafel/koekje/yoghurt en weer de tuitbeker met water of roosvicee
17.30 ongeveer 200 gram warm eten en beetje volle naturel yoghurt toe
19.00 fles 180 ml water met 6 schepjes en wat van dat granen/pap meel

's morgens doet ze op de creche (waar ze 3 dagen is) een slaapje maar thuis wil ze dat op een of andere manier niet (half uurtje max) dus ligt ze vak in de box even te soezen.
Na de middagfles breng ik haar wel echt naar bed en slaapt ze soms maar een uur, soms wel 2,5 uur

Waar twijfel je over? Ik ga uit van het advies van het consultatie bureau en dochter gaat hartstikke goed.
Als je denkt dat ze behoefte heeft aan meer vocht kun je misschien andere bekers proberen. Tuitbeker, rietjesbeker etc. Mijn dochter dronk eerst ook weinig, maar vanaf een jaar ongeveer begon ze heel goed te drinken uit een rietjesbeker.

Of extra fruit geven, zoals aardbeien en druiven.
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
25-06-2019 13:48
Als je denkt dat ze behoefte heeft aan meer vocht kun je misschien andere bekers proberen. Tuitbeker, rietjesbeker etc. Mijn dochter dronk eerst ook weinig, maar vanaf een jaar ongeveer begon ze heel goed te drinken uit een rietjesbeker.

Of extra fruit geven, zoals aardbeien en druiven.
Ja heb een beker waar ze nu met warme weer wel meer uit drinkt dan normaal. Dus denk dat haar behoefte aan drinken normaal ook minder is. Heb nog wel een tuit beker thuis liggen, zal die ook eens aanbieden. Ze drinkt nu uit een munchkin beker.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
25-06-2019 12:56
Ik zou idd ook het ontbijt wat steviger maken (papfles of bordje pap of broodje met melk en bij de avondfles eruit laten. Die kregen mijn kinderen op die leeftijd al niet meer. Wel melk bij de boterham.

Bij het crackertje zou ik ook drinken aanbieden.

@ naniene, ik denk dat ze 3kwart beker bedoeld (dus 75%)

Als je echt bang bent dat ze te weinig drinkt zou je nog wat extra aan kunnen bieden in een flesje met speen als ze daar wel uit wil drinken. En als ze wel diksap of roosvicee wil en geen gewoon water kun je dat ook met mate aanbieden (helemaal nu het zo warm is)
Ik bedoel inderdaad 75% en met dit warme weer drinkt ze wel wat meer. Sorry voor de verwarrring ;) En als ze echt niks heeft gedronken bied ik inderdaad met speen aan.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
25-06-2019 12:52
Waarom twijfel?
Waarom aanpassen als het goed gaat?

Ja en mijn gevoel zegt minder flessen met melk en een broodje in de ochtend. Maar omdat ze al zo lang slaapt krijgt ze al zoveel in hele korte tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nog en en 's ochtends, eerst brood en dan nog een fles (op advies van het CB)
Toen ze overging van 4 naar 3 flessen gaf ze dit eigenlijk zelf ook al aan omdat ze de 2 flessen die ze overdag kreeg vaak voor een groot deel liet staan.
Dus misschien proberen haar brood te geven in de ochtend en kijken of ze nog behoefte heeft aan 3 flessen per dag.
Ah zo ja ik zou ook brood of pap geven in de ochtend dan gaat die avond fles er vanzelf vanaf. Ze geven dat wel aan :).
75% is niet zo veel inderdaad. Was hier ook maar ook daarin merkte ik dat het steeds beter ging. En als ze niet goed dronk deed ik vaak een fles. Komt echt wel goed!
Volgens mij doe je het prima als je kindje tevreden is :).
Alle reacties Link kopieren
Je kan de flessen ook verdunnen. Bijvoorbeeld wel 180ml water maar met 5 scheppen ofzo. Zo krijgt ze toch haar vocht.
En inderdaad yoghurt of kwark aanbieden na het avondeten.

Onze kleine is net een jaar en krijgt in de avond nog een flesje van 100ml met 1 schepje melk. Hoeft niet maar puur voor het vocht vind ik dat gewoon fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven