Uitstapje met peuter (2,5) regenachtige dag

08-08-2019 22:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil morgen met peuter op stap. Maar er is veel regen voorspeld. Wie heeft leuke tips voor museum of iets anders dat redelijk overdekt is?

Ik dacht zelf ook nog aan dolfinarium? Maar dat lijkt meer buiten?

We wonen redelijk centraal in het land en vinden het geen probleem een stukje te reizen.

Groetjes
Nijntje museum.
Alle reacties Link kopieren
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 22:39
Een begraafplaats bezoeken! Dat vonden mijn kinderen van die leeftijd erg leuk. Daarna lekker in de plassen stampen!
Daar ga je toch niet voor de ‘lol’ naar toe? Of lag daar een bekende (opa/oma) dat je daar bent gaan kijken?
Zo niet, dan vind ik het haast respectloos om zomaar met kids daar heen te gaan. Beetje vreemd, het is daar geen speelplek.

Een tuincentrum met speelhoek en lunchgelegenheid
Orchideeenhoeve in Luttelgeest
Een Ballorig of Monkeytown-achtig iets
Bioscoop
Zwembad
Alle reacties Link kopieren
Burgers zoo heeft veel binnen: bush, oceaan, dessert en mangrove. En een binnenspeeltuin, waarvan een deel geschikt is voor 2,5. Ook bij de rimba is een deel overdekt.

Op die leeftijd is het erg leuk om binnen aapjes te kijken bij de rimba. Op het terras van de dessert zitten een hoop vogels om te bekijken. De ocean is ook top voor 2,5. En trek felle kleuren aan: dat trekt vlinders aan in de mangrove!
Alle reacties Link kopieren
Juf Roos draait in de bios.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-08-2019 22:36
Nijntje museum.
Oh, leuk. Gelijk even gekeken, maar al uitverkocht voor morgen zie ik
Alle reacties Link kopieren
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 22:39
Een begraafplaats bezoeken! Dat vonden mijn kinderen van die leeftijd erg leuk. Daar lekker in de plassen stampen!
Punten voor de originaliteit :)
Oprechte interesse: wat vonden ze daar zo leuk aan? Ik zie het nog niet helemaal voor me.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
08-08-2019 22:45
Daar ga je toch niet voor de ‘lol’ naar toe? Of lag daar een bekende (opa/oma) dat je daar bent gaan kijken?
Zo niet, dan vind ik het haast respectloos om zomaar met kids daar heen te gaan. Beetje vreemd, het is daar geen speelplek.

Een tuincentrum met speelhoek en lunchgelegenheid
Orchideeenhoeve in Luttelgeest
Een Ballorig of Monkeytown-achtig iets
Bioscoop
Zwembad
Oh, bioscoop. Dat lijkt me ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
08-08-2019 22:54
Burgers zoo heeft veel binnen: bush, oceaan, dessert en mangrove. En een binnenspeeltuin, waarvan een deel geschikt is voor 2,5. Ook bij de rimba is een deel overdekt.

Op die leeftijd is het erg leuk om binnen aapjes te kijken bij de rimba. Op het terras van de dessert zitten een hoop vogels om te bekijken. De ocean is ook top voor 2,5. En trek felle kleuren aan: dat trekt vlinders aan in de mangrove!
Zijn we niet al te lang geleden nog geweest. Wat een leuke tip van die felle kleuren!
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
08-08-2019 22:58
Juf Roos draait in de bios.
Ik ken juf roos niet. Maar zoek het zo even op. Heb ik iets gemist dat ik het niet ken? Echt nog nooit van gehoord nl...
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 22:56
Een begraafplaats kan je ook op jonge leeftijd bezoeken. Ik vertelde dan altijd verhalen over mensen die mij dierbaar waren om ze al vroeg vertrouwd te maken met dit moeilijke onderwerp. Voordat iedereen boos is.. stammen in de plassen deden we natuurlijk niet daar!
Doe normaal joh. En in je vorige post schrijf je nog dat je daar stond te stampen in de plassen. Waarom zou je anders met regen naar die begraafplaats gaan? Ga dan meteen door naar de plek waar je wel kan stampen.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 08-08-2019 23:11
21.48% gewijzigd
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 23:11
Mijn kinderen vonden vooral het bloemen plukken en op graven leggen leuk. Ook vonden ze de verhalen over geesten die ik vertelde heel interessant!
Wat een flauw gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Het Spoorwegmuseum is ook een aanrader voor peuters! (En dan natuurlijk met de trein ernaartoe :) )
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 23:11
Mijn kinderen vonden vooral het bloemen plukken en op graven leggen leuk. Ook vonden ze de verhalen over geesten die ik vertelde heel interessant!
Echt, hou op joh.
Alle reacties Link kopieren
Dolfinarium is trouwens niet zoveel aan met slecht weer, dus dat zou ik echt niet doen. Sowieso vond ik het de laatste keer wat vergane glorie...
-Nienke- schreef:
08-08-2019 23:16
Dolfinarium is trouwens niet zoveel aan met slecht weer, dus dat zou ik echt niet doen. Sowieso vond ik het de laatste keer wat vergane glorie...
En iets waar je sowieso niet heen wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2019 00:17
Reden: ongepast
96.18% gewijzigd
Binnenspeeltuin, bibliotheek (misschien ergens een voorleesochtend), zwemmen, treinritje.
Een sauna. Nou je bent wel heel origineel. :bonk:
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 23:21
Andere leuke uitjes: sauna, theatervoorstelling, blotenvoetenpad juist leuk in de regen!
Ja haha hihi of de sportschool, karten, slipcursus of paaldansen. Lachen hoor.
Toedeledoki :hello:
Alle reacties Link kopieren
DaCity schreef:
08-08-2019 23:08
Ik ken juf roos niet. Maar zoek het zo even op. Heb ik iets gemist dat ik het niet ken? Echt nog nooit van gehoord nl...
Kinderliedjes met een soort sketch.
Ik vind het goed te pruimen.
Emmaenroel schreef:
08-08-2019 22:39
Een begraafplaats bezoeken! Dat vonden mijn kinderen van die leeftijd erg leuk. Daar lekker in de plassen stampen!
WTF :facepalm:

Doe normaal!
Alle reacties Link kopieren
Ouwehand heeft ook een leuk binnen gedeelte.
Als je er vroeg bent, Nemo.
Inderdaad, Tuinland.
Mijn kinderen hadden tot een jaar of 8 echt goede regenkleding met een soort tuinbroek en jas, waardoor onze uitstapjes altijd gewoon doorgingen. Lekker rustig.
Waar is ze echt peutervriendelijk vindt, Hellendoorn, waarschijnlijk ook lekker rustig in de regen, maar weinig binnen.
Nemo voor een kind van 2,5?
Alle reacties Link kopieren
Spoorwegmuseum, daar heeft onze zoon zich op die leeftijd ruim 2,5 uur vermaakt :biggrin:

Binnenspeeltuin
Kinderboekenmuseum
Het bos (met regenkleding en laarzen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven