kan een kind / baby op z"n buik in een buggy slapen?

06-05-2007 17:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon slaapt alleen maar op zijn buik. In een buggy zie ik kindertjes heel vaak zittend slapen.



Weten jullie ook of een kindje op z'n buik mag of kan slapen in de buggy, die van ons kan vlg mij wel in een ligstand maar niet helemaal vlak natuurlijk. Hebben jullie er ervaring mee? Ik betwijfel het nl of hij op een andere manier wil slapen dan op z'n buik liggend.
Lijkt me nogal lastig liggen, als die buggy niet helemaal vlak kan. Probeer zélf eens zo te liggen...
Men neme een tuinstoel en zet die in de ligstand. In plaats van op de rug neemt men op de buik plaats. Na een minuuut of drie dient men kreupel van de stoel op te staan, ter voorkomining van definitieve stijfheid en rugklachten. :P





Lijkt me niet lekker liggen nee....
Alle reacties Link kopieren
***
Alle reacties Link kopieren
We leggen hem al sinds hij 8 weken is op zijn buik. Geloof me, ik ken alle verhalen over wiegedood. Mijn zoon slaapt echter niet als hij op zijn rug ligt.



En wat betreft waarom ik hem wil laten slapen in de buggy. Ik zie heel vaak kindjes in de buggy die in slaap gevallen zijn. Zijn ze in de stad ofzo, moeders leggen buggy in de achteroverstand en hoppa, kind slapen. Ik betwijfel echter of mijn mannetje op zijn rug zal willen slapen. Vandaar de vraag.
Die kinderen zijn vaak zo moe, dat ze vanzelf wel in slaap donderen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het toch gewoon eens proberen? Op zijn rug dus;)
Alle reacties Link kopieren
hahaha, het vervelende is alleen dat mijn zoon op zijn rug alleen in slaap valt na een gigantische gilbui. Op zijn buik komt er alleen een klein snifje.
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat ook buislapers in de buggy zittend in slaap vallen. Als je dan de buggy plat zet, blijven ze slapen zolang jij blijft rijden. Dus zodra je twee tellen stilstaat, gaan de luiken weer open. Op je buik in de buggy ligt niet lekker en is trouwens ook lastig met het vastzetten van de gordels. Gewoon gaan wandelen en dan zie je vanzelf wat jouw ukkie doet.
Alle reacties Link kopieren
Buik slapen voor een baby is sowieso niet aan te raden i.v.m. wiegendood. Ja, dat hebben we natuurlijk nog noooooooooooooit gehoord.



Waarom zou je je baby uberhaupt in zijn bugy willen laten slapen? Wel eens met een kindje de stad in geweest? Ze vallen nu eenmaal wel eens in slaap in de buggy en dan is het handig om te weten of buikslapen in een buggy mogelijk is. En als je ergens moet zijn om een bepaalde tijd, dat toevallig net in de slaaptijd valt (of je moet je oudere kinderen van school halen of noem het maar op) dan is dit soort informatie ook handig om te weten.



Kijk eens op www.veiligheid.nl En ook deze link hebben we natuurlijk nog nooooooooooit gehad, gezien of bezocht.
Hoi,



Mijn dochter van 1 1/2 jaar, heeft nog nooit in de buggy geslapen. En na de eerste 4 maanden ook niet meer in de kinderwagen.





Groetjes
Alle reacties Link kopieren




quote: senna74 reageerde



Buik slapen voor een baby is sowieso niet aan te raden i.v.m. wiegendood. Ja, dat hebben we natuurlijk nog noooooooooooooit gehoord.



Waarom zou je je baby uberhaupt in zijn bugy willen laten slapen? Wel eens met een kindje de stad in geweest? Ze vallen nu eenmaal wel eens in slaap in de buggy ja en dan laat je 'm toch lekker liggen. Of stop jij de buggy en draait 'm eens even lekker op zijn buik?! en dan is het handig om te weten of buikslapen in een buggy mogelijk is . En als je ergens moet zijn om een bepaalde tijd, dat toevallig net in de slaaptijd valt (of je moet je oudere kinderen van school halen of noem het maar op) dan is dit soort informatie ook handig om te weten.



Kijk eens op www.veiligheid.nl En ook deze link hebben we natuurlijk nog nooooooooooit gehad, gezien of bezocht. Er zijn zat moeders die deze link nog nooit bezocht hebben nee. Kijk maar eens op het forum wat een asociale moeders hier rondspoken, één die het kind los in de kinderwagenbak los op de achterbank gooit bijvoorbeeld. En zelf wel de gordel om doen zeker?
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat ook buislapers in de buggy zittend in slaap vallen. Als je dan de buggy plat zet, blijven ze slapen zolang jij blijft rijden. Dus zodra je twee tellen stilstaat, gaan de luiken weer open. Op je buik in de buggy ligt niet lekker en is trouwens ook lastig met het vastzetten van de gordels. Gewoon gaan wandelen en dan zie je vanzelf wat jouw ukkie doet. 
whaha, ik had nooit aan de gordels gedacht. :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een buikslaper. Ik heb hem zo lang mogelijk in de kinderwagenbak gehouden, tot ie er echt niet meer in kon (hij ligt het liefst als een konijntje met zijn kontje in de lucht, dus het kon best een tijdje!). Nu heb ik hem in de buggy (zittend dus) en hij slaapt er af en toe in. Als ie echt heel moe is gaan zijn oogjes wel dicht. Net als in de maxi-cosi. Geen problemen mee gehad dus hier.

 

Op je buik in de buggy kan helaas niet. Maar misschien zijn er buggies die echt helemaal plat kunnen? Maar dan nog, hoe zet je ze idd vast. Als ze wat groter zijn kun je ze toch niet los er in leggen. En misschien wil jouw kleintje tegen die tijd wel een beetje half op zij zij slapen?
Alle reacties Link kopieren
Zodra Kari (10,5 maand) zelf goed kon draaien, met een maand of 7, is ze op haar buik gaan slapen in bed. In het begin heb ik haar heel ijverig teruggedraaid, maar binnen een minuut lag ze dan weer op haar buik (in haar slaap).

In de buggy valt ze gewoon in slaap op haar rug. En in haar autostoeltje (tot voor kort MaxiCosi) ook. Gewoon proberen! En inderdaad, misschien kun je ander proberen 'm op z'n zij te leggen, al rolt hij dan denk ik snel terug, misschien kun je dan iets in zijn rug leggen?



Vwb die gordels, wij doen nu in de buggy de armpjes niet altijd door de gordel, maken alleen het beengedeelte vast (dus 2 aan de zijkant en 1 tussen haar beentjes). Als je 'm op z'n zij legt kun je de gordel vast nog wel vastmaken op deze manier.
Alle reacties Link kopieren




quote: blindje reageerde





quote: senna74 reageerde



Buik slapen voor een baby is sowieso niet aan te raden i.v.m. wiegendood. Ja, dat hebben we natuurlijk nog noooooooooooooit gehoord.



Waarom zou je je baby uberhaupt in zijn bugy willen laten slapen? Wel eens met een kindje de stad in geweest? Ze vallen nu eenmaal wel eens in slaap in de buggy ja en dan laat je 'm toch lekker liggen. Of stop jij de buggy en draait 'm eens even lekker op zijn buik?! en dan is het handig om te weten of buikslapen in een buggy mogelijk is . En als je ergens moet zijn om een bepaalde tijd, dat toevallig net in de slaaptijd valt (of je moet je oudere kinderen van school halen of noem het maar op) dan is dit soort informatie ook handig om te weten. Nee, die van mij sliepen eerder op hun zij dan op hun buik in de buggy. Zoals ik al eerder schreef sliepen ze zolnag ik bleef rijden. Als ik stil stond, werden ze wakker. Ze slapen nu eenmaal niet goed op hun rug. Als ik een manier had gehad om ze in de buggy op hun buik te leggen had ik het zeker gedaan.



Kijk eens op www.veiligheid.nl En ook deze link hebben we natuurlijk nog nooooooooooit gehad, gezien of bezocht. Er zijn zat moeders die deze link nog nooit bezocht hebben nee. Kijk maar eens op het forum wat een asociale moeders hier rondspoken, één die het kind los in de kinderwagenbak los op de achterbank gooit bijvoorbeeld. En zelf wel de gordel om doen zeker? En je denkt dat deze link wel bezocht gaat worden door de moeders die het met de veiligheid niet zo nauw nemen, als je dit soort informatie vaak neerzet? Ik weet wat de risico´s zijn, de TO weet dwat de risico´s zijn. Het is alleen zwaar irritant dat als iemand iets vraagt over een buggy, meteen word gewezen op het buikslapen. dat was niet de vraag lijkt mij zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven