Overstappen naar Mac, documenten enzo?

22-08-2017 13:31 6 berichten
Ik overweeg de aanschaf van een Imac, maar heb altijd gewerkt met windows. Hoe gaat dat dan met mijn documenten? En bijv als ik foto's maak met mijn Samsung telefoon,kan ik die dan gewoon op de mac zetten?
Alle reacties Link kopieren
Mac en Windows kan je gewoon onderling gebruiken. Het is wel handig om bijvoorbeeld Office voor Mac te gebruiken zodat ook Word bestanden hetzelfde blijven.
En natuurlijk kan je ook je Samsung telefoon inclusief de foto's aan een Mac koppelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik mail foto's meestal naar mezelf (Samsung Kies werkt niet/niet goed icm met mijn iMac).
Veel bestanden zijn gewoon te openen op een Apple, zeker tegenwoordig.
Onder Bootcamp kun je volgens mij gewoon Windows draaien, maar het fijne weet ik er niet van.
Ik ben vanuit mijn werk gewend aan Apple, maar de voordelen van vroeger (virusvrij) zijn wel minder sterk geworden, de prijs vind ik het nog altijd waard (levensduur is wel korter geworden) omdat de iMac in de woonkamer staat en het oog wil ook wat... wat ik op mijn werk doe, kan ik ook thuis doen, als het moet.
Ik heb daarentegen dus wel gewoon een Samsung smartphone ;-)
Voor een Windows PC ben ik allergisch ;-)
Bedankt voor de reacties, fijn om te weten dat dat gewoon kan.
Alle reacties Link kopieren
Verder kan je Android File Transfer gebruiken en uiteraard is Microsoft Office ook beschikbaar voor Apple, al prefereer ik voor sommige zaken toch de programma's die Apple zelf aanbiedt. Ik gebruik apple sinds 1999 en heb ook wel eens een Windows-computer gehad. Mijn Macs gaan over het algemeen langer mee en zijn waardevaster waardoor ik ze later nog voor een leukere prijs kan doorverkopen mocht ik de oude specs niet meer zo denderend vinden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Fijn dat dat allemaal mogelijk is Violetskies, ik wil de overstap maken omdat ik veel fotografeer en bewerk en dan is Mac wel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven