nepmail

12-10-2017 19:25 24 berichten
Hier een voorbeeld van een recent ontvangen nepmail, zogenaamd van Flanderijn, dat is een deurwaarder :


Geachte heer/mevrouw

Wij willen u eraan herinneren.
U heeft de mogelijkheid deze openstaande vordering bij|ons zo spoedig mogelijk betalen. bekijkt u alle informatie toegevoegd Het betreffende document.

Met vriendelijke groeten
Flanderijn B.V


Er stond een link onder, die ik uiteraard niet geopend heb.
De afzender was ook niet Flanderijn.
Bovendien zou Flanderijn nooit een dergelijk bericht versturen.
In de link stond waarschijnlijk een bedrag dat ik zou moeten betalen om 'beslaglegging' te voorkomen.

Ik ben er niet ingetrapt. :evil: :twisted: U bent gewaarschuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wat belachelijk slecht geschreven ook.
Heb je Flanderijn hiervan ook op de hoogte gesteld? Dat zouden ze denk ik wel op prijs stellen
Ik check haast nooit mijn mail dus mij krijgen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Fouten in de tekst, aanhef zonder je naam erin... Die dingen horen al al je alarmbellen te laten rinkelen.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, je weet toch of je ergens nog iets open hebt staan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een deurwaarder gaat je niet mailen, die komt ofwel langs of stuurt eerst een aanmaning per post. Immers, hoe moet die deurwaarder jouw email-adres weten? Niet alsof er een algemeen register met alle emailadressen van alle Nederlanders bestaat, toch? Dus met een beetje logisch nadenken kan je al weten dat dit niet klopt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hangtiet schreef:
12-10-2017 19:29
Heb je Flanderijn hiervan ook op de hoogte gesteld? Dat zouden ze denk ik wel op prijs stellen
Flanderijn heeft vanochtend zelf gelijk al een waarschuwing uitgedaan toen dit bekend was dat dit bericht niet van hun afkwam.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-10-2017 19:52
Flanderijn heeft vanochtend zelf gelijk al een waarschuwing uitgedaan toen dit bekend was dat dit bericht niet van hun afkwam.
Ven HEN dan nog altijd, neem ik aan. "Hun" is een bezittelijk voornaamwoord.

Het is HUN huis, maar het huis is van HEN.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er is een documentaire serie over Deurwaarders op de TV geweest, dus ik weet hoe deurwaarders werken.
Dat was een interessante serie voor iemand (zoals ik) die nooit dergelijke problemen heeft gehad.


@Dinaf : er zijn toch altijd mensen die in zulke mails trappen hoor. Dus maar even deze waarschuwing gedaan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 19:54
Ven HEN dan nog altijd, neem ik aan. "Hun" is een bezittelijk voornaamwoord.

Het is HUN huis, maar het huis is van HEN.
Jeetje, ga jij ookal op die toer?..
pejeka schreef:
12-10-2017 19:54
Ven HEN dan nog altijd, neem ik aan. "Hun" is een bezittelijk voornaamwoord.

Het is HUN huis, maar het huis is van HEN.

Ja nou en? Wat voegt jou post toe aan dit topic?
gizzmo-returns schreef:
12-10-2017 19:56
Ja nou en? Wat voegt jou post toe aan dit topic?

Oh sorry : jouw
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-10-2017 19:56
Ja nou en? Wat voegt jou post toe aan dit topic?
Iets over huizen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
pejeka schreef:
12-10-2017 19:54
Ven HEN dan nog altijd, neem ik aan. "Hun" is een bezittelijk voornaamwoord.

Het is HUN huis, maar het huis is van HEN.
Niet alleen. Hun is namelijk meewerkend voorwerpsvorm van zij (met uitzondering van zinnen met een voorzetsel):
Ik geef hun het boek.
Ik geef het boek aan hen.

Allebei goed.
Alle reacties Link kopieren
Ghe die mail heb ik gisterenmiddag ook gekregen, zag gelijk het mailadres een zgn. bedrijf in Australië. Ik heb flanderijn wel even op de hoogte gesteld en vervolgens de mail weggegooid.
enn wijzigde dit bericht op 12-10-2017 20:51
25.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
12-10-2017 19:29
Heb je Flanderijn hiervan ook op de hoogte gesteld? Dat zouden ze denk ik wel op prijs stellen
Ja hoor.
De telefoniste gaf aan dat meerdere mensen al gebeld hadden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-10-2017 20:25
Niet alleen. Hun is namelijk meewerkend voorwerpsvorm van zij (met uitzondering van zinnen met een voorzetsel):
Ik geef hun het boek.
Ik geef het boek aan hen.

Allebei goed.
Ik gaf HEN het boek. Hen is dan meewerkend voorwerp. En als je die mensen een boek geeft dat hun eigendom is, zeg je"ik gaf hen hun boek". En niet"ik gaf hun hun boek".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-10-2017 21:22
Ik gaf HEN het boek. Hen is dan meewerkend voorwerp. En als je die mensen een boek geeft dat hun eigendom is, zeg je"ik gaf hen hun boek". En niet"ik gaf hun hun boek".
Och Pejeka toch. Je hebt ongelijk, maar dat is niet erg. Als je mij niet gelooft, misschien de goede mensen van Onze Taal wel? https://onzetaal.nl/taaladvies/hun-hen
Ik gaf hen het boek is grammaticaal incorrect, al zal het mij verder wat en zal het niemand opvallen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-10-2017 21:30
Och Pejeka toch. Je hebt ongelijk, maar dat is niet erg. Als je mij niet gelooft, misschien de goede mensen van Onze Taal wel? https://onzetaal.nl/taaladvies/hun-hen
Ik gaf hen het boek is grammaticaal incorrect, al zal het mij verder wat en zal het niemand opvallen.
De regels zijn duidelijk veranderd sinds ik het leerde, dank voor de "update".

Het verschillen tussen "hen" en "hun" is in Nederland ontstaan toen ook hier nog naamvallen bestonden. Vandaar dat ik nog heb geleerd dat meewerkend voorwerp altijd "hen" ( vgl. derde naamval Duits) is (waar je ook zegt: Ich habe Ihnen einen Brief geschickt" - maar "Ich habe einen Brief an Sie geschickt").

Ik heb dus altijd geleerd dat hen ook zonder voorzetsel (en soms met name zonder voorzetsel) meewerkend voorwerp impliceert.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 19:47
Een deurwaarder gaat je niet mailen, die komt ofwel langs of stuurt eerst een aanmaning per post. Immers, hoe moet die deurwaarder jouw email-adres weten? Niet alsof er een algemeen register met alle emailadressen van alle Nederlanders bestaat, toch? Dus met een beetje logisch nadenken kan je al weten dat dit niet klopt.
Een deurwaarder mailt wel hoor, als ik een wanbetaler aanmeld bij een incassobureau geef ik alle contactgegevens door, dus ook het e-mailadres dat ik van de debiteur hebt. Incassobureau stuurt vervolgens een brief, maar gaat ook bellen en mailen.

Maar dit is natuurlijk gewoon een phishing mail.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 19:54
Ven HEN dan nog altijd, neem ik aan. "Hun" is een bezittelijk voornaamwoord.

Het is HUN huis, maar het huis is van HEN.
Het is van en niet ven.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven