Telefoon bevroren

01-03-2018 19:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is heeft haar telefoon bij het instappen in de auto haar telefoon per ongeluk laten vallen. Hij heeft uren buiten gelegen. Nu doet het scherm heel raar, voor een kwart maar zichtbaar. Hij ligt nu al een paar uur binnen maar het lijkt niets te helpen. Het is een samsung telefoon.
Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet goed. Ik ga voor condens en dus vochtschade.
Nachtje laten uitdrogen en kijken wat het morgen geeft?
In een bak rijst leggen en kijken of het morgen beter is.
Alle reacties Link kopieren
Laten drogen in een bak met rijst zodat het vocht eruit kan trekken?
Alle reacties Link kopieren
In een bak rijst leggen. Een dag of twee .... maar hoe koud is het als de telefoon bevroren is? En hoe lang heeft die erin gelegen?
Alle reacties Link kopieren
Als je je toestel al buiten hebt gelaten voor een zeer lange tijd kan je zeker nog maatregelen nemen. Het belangrijkste is het vermijden van schade door condensatie. Plaats het toestel in een afsluitbare zak en neem het vervolgens mee naar een warme kamer, zodat de condens op de zak vormt en niet op het toestel. Wacht tot het toestel op kamertemperatuur is voordat je het toestel weer aanzet. Heb je onbewust je toestel toch ingeschakeld terwijl het nog koud is en het vangt toch vocht op, gebruik bijvoorbeeld niet direct een föhn, maar uitgeschakeld laten staan tot het toestel kamertemperatuur heeft bereikt en plaats en bedek het in ongekookte rijst. De rijstkorrels zullen het vocht absorberen en helpen bij het herstel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Het ding ligt inmiddels in een bak met rijst. Even afwachten maar.
Wel droge rijst, mag ik hopen!...
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
01-03-2018 20:12
Wel droge rijst, mag ik hopen!...
Haha, ik zie al helemaal voor me dat TO een pan rijst kookt en de telefoon daarin ingraaft hahaha
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
01-03-2018 20:16
Haha, ik zie al helemaal voor me dat TO een pan rijst kookt en de telefoon daarin ingraaft hahaha
Oh, dacht 8 minuten koken. :HA:
Nee, ligt in de droge rijst
Hier een camera kunnen redden door een afgesloten bak en een vochtvreter er in. Niks meer van te merken en die heeft langer buiten gelegen, wel in de auto maar 3 dagen toen er zo veel sneeuw lag.

Hopelijk is de telefoon nog te redden.
daenerys79 schreef:
01-03-2018 20:16
Haha, ik zie al helemaal voor me dat TO een pan rijst kookt en de telefoon daarin ingraaft hahaha
Ja, zag ik ook voor me ... En dat dan weer allemaal buiten zetten...
Voor nu heb je er weinig aan maar mss handig voor als er nog eens vocht in een telefoon terecht komt: vaak zitten in dozen van bv nieuwe schoenen of kleding van die kleine zakjes met 'vochtvreters'.
Die altijd bewaren als alles gewoon droog uit de verpakking komt.
Wel in een luchtdicht potje of plastic zakje dat goed sluit.
Altijd handig en ik heb me laten vertellen dat ze meer water opnemen dan rijst en het vocht komt niet meer tegen je telefoon aan al is rijst ook een prima oplossing lijkt mij, tnx voor de tip!

Heb die tip met die vochtvreters ooit gehad toen ik een telefoon kocht en het werkte nog ook.
Toen ik mijn telefoon een keer uit een kletsnatte jaszak haalde was de condens snel weg, voor de zekerheid heb ik hem 2 dagen laten drogen.
Nu een jaar later doet hij het nog prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven