Account geblokkeerd op basis van leeftijd(insta/facebook)

10-05-2018 17:02 111 berichten
Leeftijdsblokkade insta en fb.
Zoon zijn account is verwijderd.
Wat zijn de opties?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2018 15:44
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
93.36% gewijzigd
Tja, vervelend hoor als iemand onder de leeftijdgrens zit en toch accounts geopend heeft.

Vreselijk. :whistle:
Nieuw account aanmaken onder zijn dj naam? Of kan dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Er is niks aan te doen. Een social media-account is geen recht, Fb en Insta zijn bedrijven die mogen eisen wat ze willen (binnen de wet). En dat doen ze ook.
Bespottelijk dat je overweegt de boel voor hem te belazeren.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook al?
Gelukkig heeft zoon nog geen digitaal sociaal leven, maar ik ben zelfs van mijn oude mailaccount afgekickt, terwijl die al bijna 18 jaar in gebruik is. Ik ga never nooit mijn creditcard of id-bewijs verstrekken voor deze onzin.

Dat wordt dus nieuwe Gmail-accounts aanmaken. Laat microsoft de rambam krijgen. Ik heb al drie keer mijn mailadres aan ze doorgegeven, krijg er geen bericht over en mijn zoon is ineens toegevoegd in "my family" waar ik nog niets van snap. Je komt in een f*cking slecht startscherm, en naar je mails moet je je doodzoeken.

Ik ga al mijn belangrijke contactpersonen maar even op papier zetten, denk ik. En dan naar Gmail.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heeft hij de foto’s en filmpjes niet op zijn telefoon of ander device op geslagen ?
Contacten heb je zo terug met een ander account .
Ja joh, als je op de viva aangeeft dat je jonger dan 16 bent wordt je account ook verwijderd.
Raar he die huisregels.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 17:12
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft alles te maken met de AVG wetgeving die vanaf 25 mei a.s. defintief actief is. Is 2 jaar geleden al ingegaan met ene gedoogperiode.
Hilarisch dit. Je leert je zoon een fake-naam en geboortedatum doorsturen? Echt kansloos dit. En dan vind je het vreemd dat Facebook zijn account delete?
Alle reacties Link kopieren
tja.. ik zou dit verhaal naar FB en insta sturen met een kopie van zijn echte id.
En als ze zijn account niet heropenen dan vragen om zijn foto's en filmpjes( heeft hij die niet ergens opgeslagen? )
Ik snap het niet. De minimale leeftijd voor een Facebook account is toch 13 jaar?
Al is er sprake van dat dat opgehoogd gaat worden dacht ik.
Hoe oud is hij precies?
Is het probleem niet dat hij kennelijk al 5 jaar een account heeft, en daarom dus te jong was toen hij het account maakte? En dat daarom zijn account nu geblokkeerd is?

Dat volgers en opdrachtgevers missen balen is snap ik. Maar je moet niet denken dat social media een goede backup voor je foto´s en filmpjes zijn.
Artikel 1 van de voorwaarden van Instagram: "Je moet ten minste 13 jaar oud zijn om de Service te gebruiken."

Nu is er de laatste tijd wel wat ophef omdat die grens naar 16 zou gaan, maar geen 18. Heeft hij wel zijn fake-leeftijd doorgegeven? Is zijn account misschien geblokkeerd omdat hij tegenstrijdige gegevens heeft doorgegeven?
Alle reacties Link kopieren
Je zoon bijbrengen dat er nog een héél, écht leven naast de computer bestaat, met vrienden die hij gewoon in het echte leven kan ontmoeten, tijd mee kan doorbrengen en lol mee kan hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heeft te maken met de nieuwe privacywetgeving die op 25 mei in gaat. Daar is veel over in de media geweest.
https://jeugdjournaal.nl/artikel/223111 ... g-ben.html
Jij moet toestemming geven.
Alle reacties Link kopieren
Facebook van zoon doet het nog, daar heb ik een week geleden toestemming verleend.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
digi/onterecht-definitief-geblokkeerd-d ... ges/410041

Is dit je zoon, of puur toeval?

lise1985 schreef:
10-05-2018 17:11
Hilarisch dit. Je leert je zoon een fake-naam en geboortedatum doorsturen? Echt kansloos dit. En dan vind je het vreemd dat Facebook zijn account delete?
Uiteraard leer je je zoon om nooit, echt nooit, zijn echte gegevens door te geven. Dat is op internet gebied echt les 1 hier in huis. En les 2 en 3. Erg naïef om ze te vertellen eerlijk te zijn op social media, als er iets fake is dan is dat het wel.
pejeka schreef:
10-05-2018 17:15
Je zoon bijbrengen dat er nog een héél, écht leven naast de computer bestaat, met vrienden die hij gewoon in het echte leven kan ontmoeten, tijd mee kan doorbrengen en lol mee kan hebben?
Heb je enig idee dat je daar ook geld mee kan verdienen ?
Mijn zoon heeft ook een groot aantal instavolgers en krijgt bv al spullen etc voor zijn “hobby” opgestuurd en komt in contact met veel professionals .
Zijn netwerk is al enorm en helpt hem vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
10-05-2018 17:04
Tja, vervelend hoor als iemand onder de leeftijdgrens zit en toch accounts geopend heeft.

Vreselijk. :whistle:
Wat een flauwe opmerking. Het is gewoon misselijk als iets na -tig jaar met terugwerkende kracht gebeurd.
Zoon zit zelf feitelijk niet op facebook. Ik heb toen zijn account overgenomen en even later wilde hij hem toch wel hebben. Twee maanden wachten, toen kon de naam terug veranderd worden. Even later kwam die melding op zijn facebook, die ik volgens mij als enige bekijk. Daar heb ik toen toestemming gegeven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
pejeka schreef:
10-05-2018 17:15
Je zoon bijbrengen dat er nog een héél, écht leven naast de computer bestaat, met vrienden die hij gewoon in het echte leven kan ontmoeten, tijd mee kan doorbrengen en lol mee kan hebben?
Dat is echt een raar advies en niet haalbaar anno 2018. Zelfs op school moeten bv opdrachten voor ckv gemaakt worden via Instagram. Dat iemand social media gebruikt wil niet zeggen dat er geen echt leven meer is, dat is echt te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-05-2018 17:11
Hilarisch dit. Je leert je zoon een fake-naam en geboortedatum doorsturen? Echt kansloos dit. En dan vind je het vreemd dat Facebook zijn account delete?
En iedereen hier heeft keurig zijn/haar brp-gegevens ingevuld bij social media? Vlieg toch op. Ik zit er altijd een dag of een jaar naast. Of een half jaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
10-05-2018 17:21
En iedereen hier heeft keurig zijn/haar brp-gegevens ingevuld bij social media? Vlieg toch op. Ik zit er altijd een dag of een jaar naast. Of een half jaar.
Ik ook.
Maar hoe moet dat dan als ze om ID vragen, zoals bij de zoon van TO?
appagante schreef:
10-05-2018 17:17
Uiteraard leer je je zoon om nooit, echt nooit, zijn echte gegevens door te geven. Dat is op internet gebied echt les 1 hier in huis. En les 2 en 3. Erg naïef om ze te vertellen eerlijk te zijn op social media, als er iets fake is dan is dat het wel.

Uit de voorwaarden van Instagram: "Je verklaart ook dat alle gegevens die je bij de registratie of op enig ander moment aan Instagram verstrekt of hebt verstrekt waar, nauwkeurig, actueel en volledig zijn en je stemt ermee in om je gegevens zo nodig bij te werken om er zeker van te zijn dat deze waar en nauwkeurig zijn."

en

"Schending van deze Gebruiksvoorwaarden kan, naar eigen goeddunken van Instagram, resulteren in beëindiging van je Instagram-account."

Dus je kunt fake-gegevens opgeven, hou er dan wel rekening mee dat Instagram op elk moment je account kan beëindigen. Dat is het risico dat je neemt. Eerlijk gezegd denk ik dat dat bij de zoon van TO is gebeurd en dat het niet zoveel met de leeftijd te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-05-2018 17:15
Je zoon bijbrengen dat er nog een héél, écht leven naast de computer bestaat, met vrienden die hij gewoon in het echte leven kan ontmoeten, tijd mee kan doorbrengen en lol mee kan hebben?
Ja en in een berenvel op wilde zwijnen jagen. Het leven is enigszins veranderd sinds jij jong was blijkbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven