Opladen iPad lukt niet

02-08-2018 10:33 17 berichten
Sinds een paar dagen laadt mijn iPad (Air, 2016) alleen nog maar op als ik het snoertje naar een kant vastzet. Net of het ‘oplaadgat’ groter is geworden. Het maakt niet uit welk snoertje ik gebruik (Apple of nep).
Is dit een herkenbaar probleem? Kan het gemaakt worden of kan ik zelf iets doen? Ik heb al in de opening geblazen om evt stof te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar probleem. Bij mij was de ipad laadverbinding / connector kapot, er is toen een nieuwe ingezet. Niet bij apple zelf maar een bedrijf die apples repareert. De kosten vielen wel mee. Direct ook een nieuwe accu inlaten zetten. En de iPad is weer als nieuw

Het is een bekend probleem trouwens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog garantie? Dan zou ik contact zoeken met Apple. Dit hoort namelijk niet.
KyloRen schreef:
02-08-2018 10:40
Heb je nog garantie? Dan zou ik contact zoeken met Apple. Dit hoort namelijk niet.
Nee, het hoort niet. Volgens mij is hij net iets ouder dan twee jaar, dus net geen garantie meer.
Als het een bekend probleem is probeer het dan toch via Apple te laten repareren. Bij mijn Samsung was het ook een bekend probleem en werd het 3 maanden na de garantie toch nog gratis gerepareerd. (Was geen enkel probleem)
ouwewijsneus schreef:
02-08-2018 11:20
Als het een bekend probleem is probeer het dan toch via Apple te laten repareren. Bij mijn Samsung was het ook een bekend probleem en werd het 3 maanden na de garantie toch nog gratis gerepareerd. (Was geen enkel probleem)
Ja maar Apple is nooit zo coulant. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de iPhone. Toen heb ik met een (houten) tandenstoker heel voorzichtig uit het connector-gaatje stof verwijderd. Er kwam een halve kat uit en sindsdien doet ‘ie het weer prima. Mocht je dit willen proberen, zet dan vóór het schoonmaken je telefoon helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-08-2018 11:57
Ja maar Apple is nooit zo coulant. ;-)
Maar wel rijk!!
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
02-08-2018 12:18
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de iPhone. Toen heb ik met een (houten) tandenstoker heel voorzichtig uit het connector-gaatje stof verwijderd. Er kwam een halve kat uit en sindsdien doet ‘ie het weer prima. Mocht je dit willen proberen, zet dan vóór het schoonmaken je telefoon helemaal uit.
Je telefoon uitzetten omdat je je iPad schoon gaat maken :proud:
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
02-08-2018 12:36
Je telefoon uitzetten omdat je je iPad schoon gaat maken :proud:

Ja, je wilt toch niet gebeld worden terwijl je bezig bent met zo'n secuur klusje? ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
02-08-2018 12:36
Je telefoon uitzetten omdat je je iPad schoon gaat maken :proud:

:HA:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! :biggrin:

:facepalm: Het moet natuurlijk zijn: zet je telefoon, TV én deurbel uit.

(maar serieus, ben ik benieuwd of er stiekem ook een dustbunny in de connector van je iPad verstopt zit @minke)
Helaas! Geen stof in het connectorgat. Ik ga dan toch maar eens mijn aankoopbon opzoeken :-(
Kijk even of het een bekent probleem is (liefst op grote klachtensites) en maak daar gelijk kopietjes van. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer dat het niet zo eenvoudig op te lossen was Minke :( Ik hoop dat je nog net garantie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft ook eens zoiets gehad, opgelost nadat het ding een nacht in de vriezer had gelegen. Wel even luchtdicht verpakken natuurlijk, baat het niet dan schaadt het niet toch?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ik denk wel dat de temperatuur van invloed is. Beide kinderen hebben ineens problemen met de batterij van hun iPhone (resp 2 en 4 jaar oud). Mijne doet het prima maar die heb ik nog geen jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven